4 põhjust, miks sinu kehakaal ei lange

4 kommentaari
4 põhjust, miks sinu kehakaal ei lange

Sa oled otsustanud end käsile võtta ja saavutada oma unistuste figuur – läksid trenni, loobusid kiirsöögist, jälgid oma menüüd raudkindlalt, ent kilod ei taha kuidagi kaduda. Kui paar kilo alla läheb, siis ühel hetkel tulevad need jälle tagasi ja sa oled sellest nõiaringist juba väsinud – tekib tahtmine lihtsalt käega lüüa. Ära tee seda – sellel, miks sinu kaal ei lange, on põhjus ja seega ka lahendus! Tegelikult ei ole üldse raske välja selgitada, miks sinu kehakaal langeda ei taha! Allpool on välja toodud 4 võimalikku viga, mida sa ilmselt teinud oled! Lõpeta vigade tegemine ja lisakilod kaovad palju lihtsamini!

Sa oled otsustanud end käsile võtta ja saavutada oma unistuste figuuri – läksid trenni, loobusid kiirsöögist, jälgid oma menüüd raudkindlalt, ent kilod ei taha kuidagi kaduda. Kui paar kilo alla läheb, siis ühel hetkel tulevad need jälle tagasi ja sa oled sellest nõiaringist juba väsinud – tekib tahtmine lihtsalt käega lüüa. Ära tee seda – sellel, miks sinu kaal ei lange, on põhjus ja seega ka lahendus!

Tegelikult ei ole üldse raske välja selgitada, miks sinu kehakaal langeda ei taha! Allpool on välja toodud neli võimalikku viga, mida sa ilmselt teinud oled! Lõpeta vigade tegemine ja lisakilod kaovad palju lihtsamini!

1. Sa ei treeni õigesti!

Kui sa ei ole varem trennis käinud, siis on võimalik, et sa ei oska harjutusi teha nii, et need mõjuksid. Niisama jõusaalis ringivaatamine, masinate näppimine ja kümme minutit jooksulindil sörkimine ei ole trenn! Kutsu trenni kaasa sõber, kes tunneb jõusaali väga hästi ja teab, kuidas masinaid kasutada ja millistele lihasgruppidele need mõjuvad. Teine lahendus on minna rühmatrenni või võtta endale eratreener, kes paneb sulle kindla kava paika!

Alguses piisab, kui sa käid kolm korda nädalas trennis – oluline, et kaks trenni nendest oleksid kardiotrennid ja üks jõutreening. Just kardiotrennis põletad sa enim kaloreid ning rasva! Jõutrennis aga arendad lihaseid ning mida suurem lihasprotsent sinu kehas on, seda rohkem organism kaloreid põletab – lihased põletavad kaloreid väga palju! 

Lisaks võiksid üldse rohkem liikuda – eelista treppe, kõnni paar bussipeatust jalgsi. Liikuv elustiil on väga oluline – see kiirendab ainevahetust ja aitab põletada rasvu.

2. Sa tarbid liiga palju nii-öelda tühjasid kaloreid!

Kas sa tead, kui palju kaloreid ja suhkrut sisaldavad erinevad mahlad, limonaadid, alkohol? Kõik need joogid sisaldavad meeletutes kogustes tühje kaloreid – pärast nende tarbimist tunned end ikka näljasena, ent tegelikult oled sa ära tarbinud näiteks 400 kalorit! Vaheta kõik limonaadid ja poemahlad vee vastu välja! Joo rohelist teed, asenda suhkur meega, ka kookospalmisuhkur on hea. Piira kohvi tarbimist, kohvikoore asemel kasuta kookospiima – head rasvad on kasulikud! Kommide asemel söö kuivatatud puuvilju – need sisaldavad kiudaineid, mis täidavad kõhtu. Kommid sisaldavad vaid suhkrut ja rasvu, mis kõhtu ei täida, küll aga poetavad nad end sinu puusadele ja kõhupiirkonnale!

3. Sa ei maga ennast korralikult välja!

Keha vajab und, et end nii-öelda restartida ja et lihased saaksid areneda. Kui sinu läpakal saab aku tühjaks, siis sa paned ta laadima – kui sa seda ei tee, siis läpakas ühel hetkel lihtsalt lakkab töötamast. Sama kehtib ka sinu kehaga! Meie kõigi ööpäevane unevajadus on erinev, ent 7-8 tundi ööpäevas peaksime me kõik siiski igal ööl magama! Sel ajal, kui sa magad, saavad sinu lihased puhata ja koguvad uut energiat. Kvaliteetne uni on asendamatu!

4. Sa sööd liiga vähe päris toitu! 

Kõht tuleb süüa ilusti täis ja see toit peab olema kvaliteetne ja puhas. Puuviljad, köögiviljad, pähklid, kala, juust, täisteratooted, kodujuust, muna, kana, kalkun, maks – need on tooted, mida sa peaksid sööma! Nisujahu asemel eelista täisterajahust tooteid – jälgi kiudainetesisaldust pakil – see peab olema vähemalt 8 grammi 100 grammi kohta. Eelista valgurikkaid tooteid – kodujuust, kana, kohupiim, pähklid. Piira liha tarbimist!

Söö iga paari tunni tagant ning ära jäta ühtegi söögikorda vahele – nälgimisega teed oma kehale vaid halba – ainevahetus aeglustub, rasv hakkab kogunema ja enesetunne muutub nõrgaks. 

Ja mis kõige olulisem – kuula oma keha! Kui sinu keha vajab puhkust, siis puhka! Kui sul on kõht tühi, siis ära peta oma keha toiduga, millest keha midagi ei saa – söö toitu, mida sinu keha vajab! Ära tee endale ise halba! 

Korralik toit, hea uni ja liikuv eluviis on kõik, mida sa vajad, et olla terve, sale ja tugev! 

 

Karin Karu