4 söömisharjumust, millest sina kohe loobuma peaksid

4 söömisharjumust, millest sina kohe loobuma peaksid

Uuel aastal uue hooga – pole paremat aega kui täna, et alustada tervislikuma eluviisiga. Suveni on veel aega – seega, kes soovib sel aastal rannamõnusid number väiksemates bikiinides nautida või lihtsalt paremat enesetunnet ja füüsilist vormi saavutada, siis tasub kindlasti lugeda läbi allpool olevad 4 punkti. 

Uuel aastal uue hooga – pole paremat aega kui täna, et alustada tervislikuma eluviisiga. Suveni on veel aega – seega, kes soovib sel aastal rannamõnusid number väiksemates bikiinides nautida või lihtsalt paremat enesetunnet ja füüsilist vormi saavutada, siis tasub kindlasti lugeda läbi allpool olevad 4 punkti. 

4 toitumisharjumust, millest sinul tuleks juba täna loobuda:

1. Tervisliku toidu söömine ei tähenda, et sa võid mitu korda rohkem süüa! 

Hommikusöögiks on kõige ideaalsem variant kiudaineterikas puder, kuhu võib lisada pähkleid ja seemneid, ent ka siinkohal tuleb piiri pidada. Muidugi on pudru söömine tervislikum kui võileivad, saiakesed või kohukesed, ent see ei tähenda, et sa peaksid mitu kausitäit putru ära sööma. Ükspuha, mida me ka ei sööks, oluline on süüa mõistlikes kogustes! 

2. Alkoholi peab vähem jooma!

Alkoholi joomine ei ole hea mitmel põhjusel! Punkt üks – liigne alkoholi tarbimine on kahjulik, see nõrgestab meie immuunsussüsteemi, maksa ja teisi organeid. Punkt kaks – tühjad kalorid, mis kõhtu ei täida, ent pikapeale võtavad koha sisse rasvana meie puusadel ja kõhupiirkonnas. Punkt kolm – alkoholi joomine tekitab söögiisu ka siis, kui meil tegelikult kõht tühi ei ole. Lisakalorid tulevad alkoholi juues igal juhul ja hommikune uimasus, veel hullem – pohmakas ei jää ka tulemata. Sel aastal joo vähem alkoholi ja saledam figuur ei jää enam unistuseks.

3. Toidukordade vahele jätmine!

Kõht ei tohi minna liiga tühjaks, sest siis sööme me järgmisel söögikorral liiga palju. Kui tead, et ees ootab pikk ja sisutihe päev, varusta end pähklite, puuviljade ja salatiga. Kui nälg näpistab ja midagi käepärast pole, haarame me poodi minnes kaloririkaste snäkkide järgi, mis täidavad kõhtu vaid lühikeseks ajaks ning tulemuseks on soovimatud lisakilod. Peotäis pähkleid on igati kasulikum kui pakk krõpse või tahvel šokolaadi. Kui sa tahad, et sinu ainevahetus oleks kiirem, siis söö tihti ja väiksemaid portse. Toidukordade vahele jätmine aeglustab ainevahetust ning kui keha ei saa õigel ajal süüa, hakkab ta toitu rasvana talletama. Kui keha teab, et ta saab regulaarselt korralikku toitu, siis ei teki tal ka vajadust igat palakest talletama hakata!

4. Kalorite lugemine!

Kalorite lugemine ei aita mitte kellelgi kaalust alla võtta, kui sa ei vaata toitude rasva ja süsivesikute sisaldust. Tähtis on see, et organism saaks kätte kõik vajalikud toitained ja vitamiinid, sest ainult nii saab keha normaalselt funktsioneerida ja sind energilisena hoida. Taimsed ja loomsed valgud, tervislikud rasvad, süsivesikud, kiudained, mineraalained, vitamiinid – meie keha vajab neid kõiki. Ära loe kaloreid, vaid kontrolli, et sinu keha saaks kätte kõik olulised toitained. 

Allikas: harpersbazaar.com

Toimetas: Karin Karu