7 igapäevast viga, mida vältida

7 igapäevast viga, mida vältida

Mõned harjumused võivad olla meie ellu nii tugevalt juurdunud, et me ei pane neid tähelegi, kuid tegelikult on need meie tervisele kahjulikud. Toome välja seitse igapäevast viga, millega inimesed oma elu ja tervist ohustavad ning mida tuleks vältida või muuta, et elu paremaks muuta. 

Mõned harjumused võivad olla meie ellu nii tugevalt juurdunud, et me ei pane neid tähelegi, kuid tegelikult on need meie tervisele kahjulikud. Toome välja seitse igapäevast viga, millega inimesed oma elu ja tervist ohustavad ning mida tuleks vältida või muuta, et elu paremaks muuta. 

1. Sa ei joo piisavalt vett.

Puhta vee joomine iga päev piisavas koguses on äärmiselt tähtis: see annab lihastele energiat, elustab nahka, aitab kaasa kaalu alandamisele, paneb tööle neerud, uhudes seeläbi kehast välja mürkaineid ning elavdab seedimist. Samuti vähendab vee joomine väsimust ning hoiab energilisena!

2. Su lihased on pinges. 

Stressirohked perioodid meie elus pole tavatud ning ühes nendega võivad aja jooksul kujuneda pingetest tulenevad peavalud, seljavalud või isegi palju tõsisemad probleemid, mistõttu on väga oluline igapäevaselt lõdvestada nii oma keha kui vaimu.

3. Sa sööd liha rohkem kui puu- ja juurvilju.

Kuna liha on happeline toit, tuleb selle tasakaalustamiseks süüa vähemalt sama palju või rohkem aluselisi toite, milleks on nii puu- kui juurviljad. Üleüldine soovitus on liha osakaalu toidus vähendada ning süüa vähemalt üks õhtusöök nädalas, mis oleks ilma lihata. 

4. Istumise asemel sa lösutad.

Pidev halb asend võib viia erinevate selja- ja selgrooprobleemideni. Samuti võb see põhjustada seedehäireid, peavalusid, kehva vereringet ning vähendada kopsufunktsiooni. Korraliku asendi hoidmine on teadlik valik ning see võib alguses olla raske, kuid see on seda väärt. 

5. Sa lähed liiga hilja magama.

Minnes magama pärast keskööd, kaotad sa väärtuslikku ja sügavat und. Proovi sättida oma uneaeg nii, et lähed varem magama, aga tõused ka varem, ning pea kinni soovituslikust unetundide arvust.

6. Sa unustad hingata. 

Vahel unustame me selle kõige tähtsama – hingamise, seda eriti stressirohketes olukordades, kui oleme vihased või ärritunud. Ära siiski unusta korralikult hingata – hinga sügavalt ja pikalt sisse ning kontrolli oma hingamist. See aeglustab südamelöögisagedust, rahustab närve ja annab selgust. Korraliku hingamisega ei anna me piisavalt toitaineid mitte ainult lihastele ja organitele, vaid mis kõige tähtsam, ka ajule, mis kontrollib kõiki keha funktsioone.

7. Sa ei naerata piisavalt.

Naeratades vabenevad ajus endorfiinid, mis vähendavad stressi ja aitavad lõõgastuda. Väidetavalt elavad rõõmsad inimesed kauem, nii et naerata ja naera rohkem!

 

Allikas: themindawakened.com