Appi! Vaata, mida suitsetamine sinu organismiga tegelikult teeb! + Pilt

Appi! Vaata, mida suitsetamine sinu organismiga tegelikult teeb! + Pilt

Ei ole olemas inimest, kes poleks kuulnud, et suitsetamine mõjub tervisele halvasti. Aga miks? Tubakas on enam kui 4000 keemilist ainet, millest paljud on organismile äärmiselt kahjulikud. Rääkimata iluvigadest, mida suitsetamine endaga kaasa toob! Ebameeldiv hingeõhk ning kollased hambad on ainult algus, sest tihtipeale see pealtnäha “süütu” tegevus lõpeb kopsuemfüseemi, vähktõve või teiste surmaga lõppevate haigustega.

Ei ole olemas inimest, kes poleks kuulnud, et suitsetamine mõjub tervisele halvasti. Aga miks? Tubakas on enam kui 4000 keemilist ainet, millest paljud on organismile äärmiselt kahjulikud. Rääkimata iluvigadest, mida suitsetamine endaga kaasa toob! Ebameeldiv hingeõhk ning kollased hambad on ainult algus, sest tihtipeale see pealtnäha “süütu” tegevus lõpeb kopsuemfüseemi, vähktõve või teiste surmaga lõppevate haigustega.

Suitsetajad seavad ohu alla ka oma ning ümbruskonnas olevate inimeste naha tervise. Nahale mõjub halvasti ka passiivne suitsetamine, ehk see, kui viibite suitsetajate seltskonnas. Katsuge vältida suitsust keskkonda!

Mida kiiremini suitsust loobute, seda suurema teene teete oma organismile. Kuigi suitsetamisest loobumine ei tee olematuks varasemat kahjulikku mõju, aitab see siiski aeglustada vananemisprotsessi. Kui soovite kaua noor ja värske välja näha, siis ütelge suitsule ei!

Kolm väga ohtlikku komponenti, mida suits sisaldab:

1. Nikotiin – tegu on sõltuvust tekitava ainega, mis imendub läbi kopsu kiirelt vereringesse ning juba 7 sekundiga ka teie ajju. Nikotiin soodustab rasvladestuste tekkimist veresoonte seintele ning seetõttu ahenevad pärgarterid, mis varustavad südamelihast verega. Nikotiin suurendab ka insuldi ning infarkti teket.

2. Tõrv – aine, mille koostisesse kuulub enam kui tuhat keemilist ainet, nende hulgas 60 tuntud kantserogeeni ehk vähki tekitavat ainet.

3. Süsinikdioksiid – see on vingugaas, mis takistab hapniku transportimist kudedesse ning seetõttu jäävad rakud ilma elutegevuseks vajalikust hapnikust.

Kui sa ikkagi otsustad suitsetamist jätkata…

Kui sa suitsust vaatamata kõigele eelpool nimetatule ei kavatse loobuda, siis suurenda tugevalt C-vitamiini sisaldavate toiduainete tarbimist. Söö rikkalikult puu- ja köögivilja ja/või võta C-vitamiini sisaldavat toidulisandit. Suitsetamisel tekib kudedes C-vitamiini puudus. On välja arvutatud, et üks sigaret hävitab umbes 25 mg C-vitamiini.

ARMASTA ENNAST – JÄTA SUITSETAMINE MAHA! :)

Autor: Helena-Reet Ennet

Sarnased artiklid