Ei viitsi trenni minna? Ah, jäta vabandused!

Ei viitsi trenni minna? Ah, jäta vabandused!

Ihkad omale vormis keha ja tahaksid trenni minna, aga… Buduaar tutvustab viite kõige levinumat vabandust, millega naised trenni tegemist vältida püüavad ning annab soovitusi, kuidas sellest üle olla.

Ihkad omale vormis keha ja tahaksid trenni minna, aga… Buduaar tutvustab viite kõige levinumat vabandust, millega naised trenni tegemist vältida püüavad ning annab soovitusi, kuidas sellest üle olla.

„Ma ei viitsi.“

Laiskus ja motivatsioonipuudus on üks levinumaid põhjuseid, miks treenimine tahaplaanile jääb. Mis küll selle vastu aitaks? Motivatsioon tuleb leida enda seest! Leia kontakt enda ja selle vahel, mida sa teed.

Mõtle hetkeks: Kui tihedalt oled sa seotud sellega, mida teed? Kas see on lõbus? Kui mitte, siis peaksid midagi muutma, et trenniga kaasneks ka positiivne emotsioon, sest siis tahad sa ka rohkem treenida. Motivatsiooni aitab tõsta ka see, kui on tulemas mõni üritus ning sul on vaja näiteks ilusasse kleiti mahtuda. Psühholoogid väidavad, et püsivamate tulemusteni viib see, kui inimene leiab sisemise motivatsiooni. mitte ei toetu teistele treeningkaaslastele ega ilmastikutingimustele.

„Ma ei saa hakkama!“

Vabandus, miks mitte trenni teha võib olla ka see kui treening ei tule välja nii nagu loodetud. Sellisel juhul on probleem sügavam, sest tegelikult kardad sa ebaõnnestumist. Ära karda uusi asju proovida, sest keegi meist pole sündinud meistriks­ võta üks samm korraga. Trenni tegemine ei pea olema igav rutiinne tegevus, tee seda näiteks koos oma sõpradega. Just sel viisil suudab treeningrutiinis püsida ka supermodell Heidi Klum “Minu nipp on sõpradega koos treenimine. Jooksutrenn koos sõpradega on väga lõbus ja annab sulle juurde vastupidavust. Ma oleksin saanud löögi vastu nina, kui ma poleks viitsinud täna end voodist üles ajada, et nendega treenima minna.”

Abiks on ka see kui treenid keskkonnas, mis annab sulle energiat ning premeerid end iga treeningu lõpus mõne ahvatlusega (ei, mitte šokolaadikoogi vaid näiteks kinoelamuse või kuulõpul uute kingadega).

„Ma ei tea, kuidas alustada.“

Pea meeles, et olulisem on protsess kui lõpptulemus. Sea endale realistilikud, paindlikud ning lihtsalt mõõdetavad eesmärgid, sest vaid nii säilib sinu motivatsioon. Näiteks kui oled juba tükk aega plaaninud kümmet kilomeetrit joosta siis nüüd aeg paika panna päev ja marsruut, keskendudes teekonnale, mitte finišile. Kui ka see hästi ei õnnestu, võid kaaluda personaaltreeneri palkamist, kes aitab püstitada lihtsasti saavutatavad eesmärgid ning seeläbi hoida sinu motivatsiooni.

„Ma ei leia selleks aega“

Ära mõtle sellele, kas sul on palju või vähe aega, mõtle pigem sellele, kuidas aega maksimaalselt ära kasutada. Sa pead oskama aega planeerida ning teha arukaid valikuid. Võimalik on ka ühendada meeldiv kasulikuga: helista sõbrannale ja tehke koos trenni­ nii lööd kaks kärbest ühe hoobiga. Oluline on teadmine, et kui sa tõesti tahad trenni teha, siis sa leiad ka selleks aja!

„Ma olen liiga väsinud“

On suur vahe, kas sa oled lihtsalt laisk või liiga väsinud, et voodist püsti tõusta. Kui sul ei ole piisavalt jõudu, et trenni teha, siis pööra rohkem tähelepanu oma igapäevatoitumisele. Sinu toit peaks sisaldama piisavalt energiat, et trenni teha ning pärast treeningust efektiivselt toibuda. Vaata üle oma menüü ning pööra tähelepanu oma enesetundele pärast iga toidukorda. Mida rohkem jälgid oma keha vajadusi, seda parem on sinu enesetunne. Kui sa tunned end peale treeningut halvasti, siis järgmine kord alusta vaiksemalt. Kui oled end kord juba püsti ajanud, tunned rohkem energiat ja oled treeningu lõpetanud enne, kui tähelegi paned!

 

Tekst: Mariliis Teras

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar kevad 2014