Esita endale väljakutse: pea netipaastu

2 kommentaari
Esita endale väljakutse: pea netipaastu

Paastuperiood on sobiv aeg selleks, et teha üks digivõõrutuskuur. Kuid siin on üheksa asja, mida enne digipaastu teadma pead.

Paastuperiood on sobiv aeg selleks, et teha üks digivõõrutuskuur. Kuid siin on üheksa asja, mida enne digipaastu teadma pead.

Kui su töö eeldab teistega suhtlemist, ei saa sa mõistagi täielikult loobuda meilide lugemisest ja neile vastamisest või internetist info otsimisest. Kuid sea endale piirangud, et kasutadki internetti vaid rangelt tööasjadeks. 
Paastuda võiksid vähemasti nädala, varem ei pruugi soovitud mõju avalduda.  

See on protsess
On väga tõenäoline, et esimesel päeval on sul raske. See on võõrutus nagu iga teine. Ilmselt kuuled fantoomtelefonihelinaid, tõenäoliselt kipud sohki tegema. See on hetk, kus tuleb endale teadvustada, et sul on sõltuvus ja sellega tuleb võidelda. Kui sa seda ei tunnista, ei jõua sa kuhugi.

Eemaletõmbumine on ajutine
Sa ei kaota sõpru – paus on ajutine. Kõige lähedasemad inimesed peaksid olema nagunii ka muul moel kättesaadavad, mitte vaid läbi sotsiaalvõrgustiku ja nutiseadmete. Kui see nii pole, on su elus midagi valesti – tee korrektiive. 

Eemaldumine aitab suhteid taasluua
Tehnikast võõrutamine lähendab sind tegelikult tohutult nende kõige lähedasematega – sa ei istu ninapidi ekraanis, vaid suhtled reaalselt nendega, kes on su kõrval. Vestlused elukaaslasega, sportlik kohting sõbraga, päikeseloojangu imetlemine – need on asjad, mida sa oma nutiseadmete võrgus sipeldes väga vähe teeksid.

Ela hetkes
Kui sa kõike kogu aeg ei instagrammi, võid järsku avastada, et elu on tegelikult palju kaunim kui sa oma pidevas jagamistuhinas märgata oled jõudnud.

Leiad oma zen-punkti
Interaktiivsest elus eemaldumine aitab sul leida sisemist tasakaalu, sest sa ei otsi kogu aeg närviliselt infot järgmise sind ajutiselt huvitava asja kohta. 

Ilmajäämise rõõm
Kui muidu ajendab sind oma sotsiaalvõrgustikku külastama pidev hirm millestki olulisest ilma jääda, siis enese teadlik võõrutamine võib sulle pakkuda uutmoodi naudingut: rõõmu sellest, et sa ei ole pidevalt täiesti tühise infoga ülekoormatud ja teed pigem midagi, mis sind tõeliselt õnnelikuks teeb.

Leiad oma keskendumisvõime
Nutitelefonis skrollimise asemel mõne raamatu lugemine võib sinu keskendumisvõimega täielikke imesid teha.

Taasleiad vanu hobisid
Kasuta võõrutusest tekkivat vaba aega, et tegeleda mõne ammuunustatud hobiga. Võid leida, et aega jääb üle nii palju, et jõuad tegeleda mõne täiendkoolituse või üleüldse tasemeõpingutega.

Keskendu sellele, et see pole lõplik
Kui eesmärgile on raske pühenduda, mõtle sellele, et võõrutus pole lõplik. Samas aga võiksid rõhuda sellele, et vähendada nutiseadmetega internetis passimise aega püsivalt ja igaveseks. 

 

Allikas: Huffingtonpost

 

Buduaar.ee