Harjates kauniks ehk miks proovida kuivharjamist?

Harjates kauniks ehk miks proovida kuivharjamist?

Mõista-mõista, kuidas muuta nahk elastsemaks, kaotada kilosid ja tselluliiti nii, et sinu rahakott selle all ei kannataks? Selleks on vaid üks võimalus – kuivharjamine!

Mõista-mõista, kuidas muuta nahk elastsemaks, kaotada kilosid ja tselluliiti nii, et sinu rahakott selle all ei kannataks? Selleks on vaid üks võimalus – kuivharjamine!

Kuivharjamise eesmärk on pindmise lümfiringe ergutamine, mis mõjutab omakorda ka sügavamat lümfisüsteemi ja aitab kehal mürkidest vabaneda. Lümfivereringe aitab nahal puhastuda jääk- ja mürkainetest, likvideerides meie kehast ainevahetusejääke. Selleks et lümfivereringe saaks toimida, on tal vaja nn lihaspumpa ehk piisavalt liikumist. Samas tuleb meeles pidada, et liigne aeroobne treening ja vähene liikumine takistavad samuti lümfivereringetööd. Sellepärast on oluline aidata vereringe ergutamisele kaasa just kuivharjamisega.

Igapäevaselt kontoritööga leiba teeniv Mare meenutab, et tema tegi kuivharjamisega tutvust paar aastat tagasi. „Nagu enamik naisi, sain ka mina sellest imevahendist teada sõbrannade käest. Kes olid proovinud, katsetanud ja tulemust näinud. Nüüd olen ka mina üks neist, kellel on harjamisest saanud harjumus.“ Mare alustas harjamisega eelmisel kevadel ning juba sügise hakul oli tema nahk märkimisväärselt pringim ja säravam. „Mul oli palju tselluliiti kogunenud põlvedele ning seetõttu vältisin kleitide ja seelikute kandmist, kuid juba suvel oli tselluliit põlvedel vähem märgatav ja sügisel hakkasin juba rõõmuga oma kappi kleitide ja seelikutega täiendama.“ Mare veendus ka selles, et lisaks tselluliidile aitab kuivharjamine ka kaalu kaotada. „Võtsin esimese poole aastaga alla lausa kuus kilo, nüüd olen veel kaotanud viis kilo – ilmselt on selle taga ka elustiili muutus. Lisaks harjamisele hakkasin rohkem liikuma ning tervislikumalt toituma. Igalõunased saiakesed asendasin puuviljadega,“ räägib Mare, kes harjab end iga päev nii hommikul kui ka õhtul.

Tantsija Liina, kellel pole tselluliidiga kunagi probleeme olnud, alustas harjamist pool aastat tagasi. „Kuna tselluliit pole mind ilmselt tänu liikuvale eluviisile ja tervislikult toitumisele kunagi kimbutanud, otsustasin kuivharjamist proovida lihtsalt uudishimust ning lootuses oma nahk veelgi kaunimaks muuta ja ainevahetust kiirendada.“ Ka Liina ei pidanud selles kehahoolitsusvõttes pettuma. „Tulemused olid juba paari kuu pärast näha, jalad olid palju siidisemad ning mulle tundus, et isegi jalakuju oli palju sihvakamaks muutunud, vähemalt hakkasin ma rohkem komplimente saama!“ naerab Liina, kes esimestel kuudel katsetas harja kaks korda päevas, kuid nüüd juba siis, kui meelde tuleb. „See kipub ununema, sest ega mul väga midagi korrigeerida pole, kuid enne tähtsat pidu või üritust harjan end ikka üle, sest nahk muutub sellest kohe kindlasti ilusamaks.“

Erinevalt eelkõnelejate soovist keha kaunimaks muuta ajendas Evat harjama hoopis tervislik põhjus. „Mul on probleem aeglase vereringega ning käed ja jalad külmetavad alatasa. Olin proovinud päris erinevaid asju, kuni arst minult küsis: kas te ikka kuivharjamist olete proovinud? Mina ei olnud ning õige pea sai ostetud õige „varustus“ ning harjamisega alustatud. Juba sama päeva õhtul tundsin end palju paremini ning nüüdseks olen end igapäevaselt harjanud juba viis aastat. Käte-jalgade verevarustus on paranenud ning lisaks on mul ka vähem muret tselluliidiga, mis kimbutab ju kõiki naisi,“ tunnistab Eva.

Kuivharjamine paneb naha särama. Harjamine aitab sul eemaldada surnud naharakke ja muudab naha jume tervemaks ja säravamaks.

Ergutab vereringet, aitab nahal vabaneda sinna kogunenud mustusest ning ergutab lümfivereringet kogu kehal. Aitab leevendada pingeid õlgades ning külmatunnet.

Aitab vähendada tselluliiti. Ilmselt on kuivharjamine kõige odavam ja lihtsaim viis ise tselluliidist jagu saada, sest see pinguldab nahka ja ergutab vereringet.

Alandab kaalu. Kõik kuivharjamist proovinud naised kinnitavad kui ühest suust, et regulaarne harjamine aitab kaotada ka kehakaalu.

Annab värske ja hea enesetunde. Pärast hommikudušši kingib kuivharjamine sulle hea ja värske enesetunde kogu päevaks.

 

Kuidas leida endale sobiv hari?

Vali omale naturaalsete harjastega, pehme ja võimalikult pika varrega hari, et sul oleks mugavam harjata ka selga. Kõvade harjastega hari võib nahka vigastada. Kelle nahale tundub hari liiga karm, see võib alustuseks proovida ainult massaažikindaga harjata, kuid tavaliselt kasutatakse harja ja kinnast koos.

NIPP: Kui ilmneb, et hari on siiski liiga kõva, vala see kaks-kolm korda keeva veega üle. See muudab harjased pehmemaks!

 

Kuidas harjamisega algust teha?

Kuivharjamise protseduuri soovitatakse teha kohe hommikul pärast duši all käimist ning kindlasti ei tohi unustada end hoolikalt kuivatada, sest harjata tuleks kindlasti just kuiva nahka. Kuivharjamise juures on väga tähtis suund, kuidas harjata: harjamist tuleb alustada jalgadest ja kätest tugevate ringjate liigutustega. Pea meeles, et mitte kunagi ei tohi harjata edasi-tagasi, vaid ainult suunaga üles, südame poole. Probleemsemaid piirkondi, kus esineb tselluliiti, võid harjata kauem, kuid tavaliselt võiks protseduur väldata 5–10 minutit. Pärast protseduuri peaksid sa jooma vähemalt kaks liitrit vett päeva jooksul ning kreemitama oma nahka toitvate kehakreemide või naturaalsete õlidega. Vähemalt kord nädalas pese sooja vee ja seebiga oma harja ja kinnast.

 

Kuidas kuivharajmisega alustada?

1. samm: tõmba kätte massaažikinnas ning liigu pehmete liigutustega lõua alt kaela lümfisõlmedeni. Esmalt paremalt ja siis vasakult poolt. 

2. samm: liigu kindaga rinnaku keskelt rinna alla ja sealt edasi kaenla lümfisõlmedeni. Sama liigutust korda ka teise rinna all.

3. samm: nüüd võta kätte hari ja liigu küünarnukist edasi kaenla alla. 

4. samm: edasi harja mõlemat kätt sõrmeotstest üles, suunaga kaenla alla.

5. samm: liigu naba ümber ja harja kaarjate liigutustega ümber naba päripäeva.

6. samm: edasi liigu põlvedest üle kubeme suunas. Selja tagant põlveõndlast reit mööda üle tuhara ja sealt ette kubeme poole.

7. samm: harja varbaotstest kubemeni. Harja mõlemat jalga selja tagant mööda reit, üle tuhara, ette kubeme poole. 

8. samm: harja selgroost kahele poole, nii palju kui käsi ulatub, ette kubemeni.

 

Kuivharjamine ei ole soovitatav kui:

* oled rase või imetav ema,

* oled tarvitanud alkoholi,

* oled palavikus või kolm päeva pärast palavikku,

* sul on diagnoositud kasvaja,

* sul on allergia, haavad, marrastused või muud vigastused.

 

Tekst: Triin Tisler

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar Shopping kevad 2013