HARJUTUS, mis aitab uinuda, vähendada ärevust ja isegi söögiisu

26 kommentaari
HARJUTUS, mis aitab uinuda, vähendada ärevust ja isegi söögiisu
Shutterstock

Ärevus on paljude meie hädade põhjus- sellega on tihti seotud nii kehv uinumine kui suur söögiisu.

Dr Andrew Weil propageerib tehnikat, mille harjutamine aitab sul peagi 60 sekundiga uinuda ning rahustab sinu sisemisi pingeid, mis võivad põhjustada nii suurt söögiisu,  magusa- või sigaretinälga kui pingeid suhetes teiste inimestega. “Kui sul isutab millegi järele, siis enne kui reageerid oma isule, tee seda harjutust,” ütleb Dr Weil. Selle nimi on 4-7-8 tehnika ja keskendub õigele nn pranayama hingamisele, mis on iidne India rahvatarkus.  Dr Weil soovitab seda praktiseerida paar korda päevas ja kindlasti ka enne uinumist. Päevasel ajal võid seda teha ka bussis seistes või kontoritoolil istudes, kui parasjagu on aega või kui on tekkinud sisemine pinge, millest soovid vabaneda.  “See nipp toimib eelkõige seetõttu, et sa ei saa korraga olla närvis ja hingata rahulikult, läbi hingamise mõjutad sa oma ärevust,”

Kui sa oled inimene, kellel kipub keset ööd uni ära minema, siis tasub 4-7-8 tehnikat kasutada ja peaksid kiiresti taas uinuma. Ära tee harjutust rohkem kui 4 ringi korraga, aga võid teha seda päris mitu korda päevas. Peale esimest kuud või tõsta kordade arvu kaheksani. Doktor ütleb, et hiljemalt kaheksa nädala pärast näed sa erinevust, aga paljud tunnevad seda juba esimestel päevadel.

Kuidas harjutust teha?

  • sulge oma suu ja hinga täielikult läbi nina sisse lugedes neljani
  • seejärel hoia hinge kinni lugedes seitsmeni
  • siis ava kergelt suu ja hinga ainult läbi suu tugevasti välja lugedes kaheksani
  • tee sellist hingamisharjutust kokku neli korda

Vaata videost lähemalt, kuidas dr Weil seda teeb.