HIIT-TREENER MARLEN HELDEMEEL avaldas naistele tõe, kuidas ennast vormi saada

HIIT-TREENER MARLEN HELDEMEEL avaldas naistele tõe, kuidas ennast vormi saada
Keir Rämson

„Sa ei pea armastama sporti, vaid oma keha,“ ütleb supervormis HIIT-treener Marlen Heldemeel. Uurisime inspireerivalt, kõrge intensiivsusega intervalltreeninguid juhendavalt naiselt, kuidas unistuste figuur saavutada.

Mis on ilusa keha suurimad saladused?

Suurim saladus peitub järjepidevuses. Kõik vahendid enda potentsiaali avastamiseks ja kasutamiseks on lihtsad ja kõigile, kel vähegi huvi avastada, kättesaadavad. Tean oma kogemusest, et kõik ootavad ühte suurt saladust ja quick fixi, mille keegi lõpuks välja ütleks, aga seda ei eksisteeri. Saladus on aus huvi enda vastu – milleks ma olen loodud ja võimeline.

Kuidas oma kehaga sõbraks saada? 

Saan tuua näite enda elust – ma ei tee midagi vastu tahtmist. Jõudsin läbi ebamugavate olukordade arusaamiseni, et ei tee enam kunagi midagi endale vastumeelselt, ei füüsiliselt ega vaimselt. See kombinatsioon on niikuinii üks suur tervik, mis peaks käima sünkroonis. Ma ei sunni ennast seltskonda, kus mulle ei meeldi olla, ma ei saa kokku kellegagi viisakusest, ma ei tee trenni, mis on mulle vastukarva. Samuti ei ütle ma asju, mida ei mõtle ja ei anna lubadusi, mida tegelikult ei taha pidada, aga teine inimene tahab kuulda. Ma ei tee enam neid asju, vaid olen endale truu. Selline vastumeelt punnitamine viib endast veelgi kaugemale.

Foto: Keir Rämson

Kuidas liikuda ”pean trenni tegema” mõtteviisist ”armastan sporti” juurde?

See on sinu otsus, mida pead tegema iga päev, kuni oled selles ühel hetkel veendunud. See on otsus võtta vastutus oma heaolu eest enda kätesse. Sa ei pea armastama sporti, vaid oma keha. Sa teed seda talle, kasutad teda selleks, milleks ta on loodud – liikumiseks. Liikumise erinevad võimalused on sinu valik teenida oma keha ja teha talle pai, sest tema teenib sind truult kogu elu. On aus talle midagi vastu anda.

Kuidas leidsid enda jaoks HIIT-treeningu? 

Tegin enda jaoks põhjaliku turu-uuringu, et näha, mis spordiklubides toimub. Ükski pakutavatest trennidest ei kõnetanud mind nii piisavalt, et oleksin tahtnud seda ise proovida. Siis leidsin Les Millsi sarjast treeningu GRIT, mis sel hetkel ei olnud veel Eesti spordiklubide programmis. See oli värskelt välja töötatud intensiivne programm, mis köitis mind oma ülesehitusega. Uurisin rohkem, läksin kohale ja ”armusin”. Mulle on alati meeldinud teha trennis intensiivselt tööd – nii et ei oleks aega kella vaadata.

Milles peitub HIIT-treeningu võlu? 

Minu silmis on see efektiivne võimalus teha trenni aega säästvalt, saavutada soovitud tulemusi ja eesmärke ning kompida oma piire nii füüsilisel kui vaimsel tasandil.

Milline on sinu enda treeningrutiin? 

Praegu on mul nädala lõikes kolm trennipäeva. Jaotan need enamasti alakeha, ülakeha ja kogu keha päevadeks – nii jõuan taastuda ja kogu protsessi nautida. Trenni teen 99 protsenti kordadest hommikul, sest siis ei teki päeva lõikes momenti endale vabandusi otsida, miks mitte seda teha.

Foto: Keir Rämson

Sarnased artiklid