Kadrioru Spordiklubi treener Natalja Nagornaja: minu trennid sobivad nii naistele kui ka meestele!

20 kommentaari
Kadrioru Spordiklubi treener Natalja Nagornaja: minu trennid sobivad nii naistele kui ka meestele!

Natalja Nagornaja on noor ja energiline 26aastane rühmatreener, kes annab trenne nii Kadrioru kui ka Mustakivi Spordikeskuses. Kogu elu spordiga tegelenud naine on osanud ühendada hobi ja töö, mis paljudel kahjuks ei õnnestu. Kuna hiljuti hakkas Natalja lisaks oma tava-trennidele andma ka kahte täiesti uut treeninguliiki – Shape In ja Callanetica, otsustas Buduaar neiu käest nende kohta lähemalt uurida ja proovis ka ise Callanetica trenni ära.

Natalja Nagornaja on noor ja energi-line 26aastane rühmatreener, kes an-nab trenne nii Kadrioru kui ka Musta-kivi Spordikeskuses. Kogu elu spordiga tegelenud naine on osanud ühendada hobi ja töö, mis paljudel kahjuks ei õnnestu. Kuna hiljuti hakkas Natalja lisaks oma tavatrennidele andma ka kahte täiesti uut treeninguliiki – Shape In ja Callanetica, otsustas Buduaar neiu käest nende kohta lähemalt uurida ja proovis ka ise Callanetica trenni ära.

Kui kaua oled pidanud treeneriametit?
Umbes viis aastat tagasi tuli selline mõte, et prooviks oma lemmiktegevuse muuta ka oma sissetulekuallikaks. Seega olen treener olnud päris mitu aastat juba. Hetkel töötan Kadrioru ja Mustakivi spordikeskustes ja annan järgmisi trenne: Step Fatburn, Callanetica, Shape In, TBW, Kõht-Tuhar, Kõht-Selg. Treeningud toimuvad nii eesti kui ka vene keeles ja sobivad igas vanuses meestele ja naistele. Minu jaoks on väga oluline oma treeningutel pöörata tähelepanu igale inimesele eraldi, et nende arengule võimalikult palju kaasa aidata, vajadusel muudan ka nende harjutuste kava personaalselt. Väga oluline on see, et minu trennist lahkutakse rõõmsa ja energilisena.

Buduaar proovis järgi Callanetica trenni, mis koosneb erinevatest lihastoonust tõstvatest võimlemisharjutustest. Trenni jooksul võtsime ette kõik suuremad lihasgrupid ja pean ütlema, et teatud harjutused olid üsna pingutust nõudvad. Iga harjutuse lõpus venitasime end korralikult ja võtsime ette järgmise lihasgrupi. Treenitakse kogu keha ja seda võimlemismatil. Kui algul  tundus, et tund aega trenni on ehk võib-olla natuke pikk aeg, siis tegelikult sai kõik läbi enne, kui arugi sain. Taustaks mängis rahustav muusika. Jäin trenniga väga rahule ja soovitan kõigile, kes soovivad oma lihaste kuju voolujoone-lisemaks treenida. Ise kodus võimlemismatil harjutusi tehes ei pruugi me teada, millised harjutused millistele lihasgruppidele täpselt mõjuvad ja kokku-võttes võib tulemuseks olla hoopis valutav selg, seega kõige mõistlikum on seda teha professionaalse treeneri abiga. Kuna valgust saalis oli vähe, siis pilte sel korral kahjuks teha ei õnnestunud. Callanetica trennid toimuvad Kadrioru Spordikeskuses neljapäeviti kell 20.00.

Muud trennid, mida Natalja annab: 

  
KõhtSelg – lihasvastupidavustreening kerelihastele. Igas tunnis treenitakse kõhu ja selja nii pealmisi kui ka sügaval asetsevaid lihaseid. Hea ja lühike treening, mida on võimalik kombineerida erinevate vastupidavustreeningutega ja/või täiendada lihastreeninguga fitness-saalis. Sobiv treening kõigile, nii algajatele kui edasijõudnutele, vajadusel pakub treener erineva raskusastmega harjutusi.

KõhtTuhar – lihasvastupidavustreening kõhu- ja tuharalihastele. Igas tunnis treenitakse kõiki tuharapiirkonna lihaseid ning nii pealmisi kui ka sügaval asetsevaid kõhulihaseid. Hea lühike treening, mida on võimalik kombineerida erinevate vastupidavustreeningutega ja/või täiendada lihastreeninguga fitness-saalis. Sobiv treening kõigile, nii algajatele kui edasijõudnutele, vajadusel pakub treener erineva raskusastmega harjutusi.

StepFatburn –  lihtne ja mõnus rasvapõletustenn, mis sobib nii algajatele kui ka kaalulangetajatele. Rahuliku tempoga treeningus on pidev liikumine keskmise pulsisagedusega, kus aeroobne ja jõuline treening toimuvad vaheldumisi. Treeningu käigus kasutatakse spetsiaalset step-pinki, millel õpitakse step-aeroobika põhisamme ja moodustatakse neist lihtsamaid sammukombinatsioone. Stepi kombinatsioonid on lihtsad, korduste arv suur ja seetõttu sobib kõigile trenni- ja stepihuvilistele. Tunnis tehakse peale põhiosa lõppu ka jõuharjutusi erivevatele lihasgruppidele.Tund lõppeb venitus-harjutustega.

TBW (Total body workout) – treening, mis arendab nii lihasvastupidavust kui ka aeroobset. Tund sobib hästi nii algajale kui ka edasijõudnud harjutajale, olenemata soost ja vanusest. Tundi alustatakse lihtsa soojendusega. Edasi sooritatakse järgemööda 8-12 erinevast harjutusest koosnev treeningring, mis hõlmab kõiki suuremaid lihasgruppe. Ühe harjutuse sooritusaeg varieerub 30-90 sekundi vahel ning harjutustevahelisi pause hoitakse minimaalsetena. Treeningul läbitakse ringe kokku 2-3 korda. Treeningtund lõpeb venitusharjutustega. Treeningul leiab igaüks ise oma võimetele kohased raskused. Treeningvahenditena kasutatakse tavapäraseid kange, hantleid, step-pinke, palle jpm, millega muudetakse treening mitmekülgsemaks.

Shape-In – treeningu eesmärk on anda koormust kõikidele lihasgruppidele ja sobib inimestele, kes tahavad kaalust alla võtta. Shape-in sobib erineva vanuse, ettevalmistuse ja tasemega inimestele. 5-7 min soojendusosaga treening, mille 40-minutilises põhiosas keskendutakse jala- ja tuharalihaste ning kõhu-taljelihaste treenimisele. Tund lõpeb kergete venitusharjutustega. Treening kestab 55 min.

Callanetica – unikaalne võimlemine lihastoonuse tõstmiseks, figuuri korri-geerimiseks ja ümbermõõdu vähendamiseks. Kasutatakse staatilisi liikumisi, lihaste venitusharjutusi. Treeningu kestus 60 min.

Vaata lisainfot Kadrioru Spordikeskuse koduehelt siit!

Karin Karu