Käes on õunaaeg – miks süüa õunu?

5 kommentaari
Käes on õunaaeg – miks süüa õunu?

Inglise keeles on õunte kohta üks tabav väljend „an apple a day, keeps a doctor away“, mis eesti keeles tähendab, et üks õun päevas hoiab inimese tervena. Aga mille poolest õunad siis tervisele nii kasulikud on?

Inglise keeles on õunte kohta üks tabav väljend „an apple a day, keeps a doctor away“, mis eesti keeles tähendab, et üks õun päevas hoiab inimese tervena. Aga mille poolest õunad siis tervisele nii kasulikud on?

– Õunad sisaldavad vähe kaloreid, alandavad veres kolesteriini taset, pidurdavad rasvade omastamist, s.t. vähendavad riski haigestuda ateroskleroosi ja rasvtõppe. 

– Õuntes sisalduvad kaaliumisoolad soodustavad organismis leiduva üleliigse vedeliku väljutamist, kaltsiumi- ja vasesoolad aitavad ravida kehvveresust.

– Küps õun sisaldab B1-, B2-, B6-, C- ja E-vitamiini, kaaliumit.

– Õunas leidub ka arvukalt mineraalaineid, nagu näiteks kaltsiumi, magneesiumi, kaaliumi, aga ka pektiini ja kiudainet. 

– Õuntel on omadusi, mis on kasulikud seedesüsteemi puhastamiseks. Need omadused aitavad ravida nii kõhukinnisust kui ka -lahtisust. Toksiinide väljumist soodustab õunas sisaldub pektiin, mis langetab ka veresuhkrut ja halva kolesterooli taset. 

– Õuna söömine puhastab ka hambaid.

– Õuna söömine leevendab migreeni ja kõrget vererõhku, hoiab ära veresoonte lupjumise ja tagab veresuhkru korrapärase jaotuse.

PS! Söö kindlasti õuna koos koorega, kuna paljud kasulikud ained on just seal peidus.

 

Ära siis unusta, et üks õun päevas hoiab haigused eemal!

Buduaar.ee