Kuidas restoranis süües kaalus mitte juurde võtta?

Kuidas restoranis süües kaalus mitte juurde võtta?

Veebileht Yahoo pani kirja kümme nõuannet, kuidas väljas söömine su kehakaalule laastavalt ei mõju.

Veebileht Yahoo pani kirja kümme nõuannet, kuidas väljas söömine su kehakaalule laastavalt ei mõju.

Valmista ennast ette
Oma valikuid ette planeerides väldid friteeritud kartulite või perepitsa tellimist. Ära lase endal mingil juhul liiga näljaseks muutuda, vaid hoia käeulatuses tervislikke vahepalasid, mille abil väldid suuremat nälga. Vaata restorani menüü kasvõi internetist üle, nii oskad arvestada, milliseid tervislikke sööke nad pakuvad ja saad rahulikult planeerida, mida tellid.

Proovi midagi uut

Mis oleks kui tavapärase söögikoha asemel einestaksid hoopis salatibaaris või mõnes muus kohas, kus pakutakse tervislikke toite? Hea õnne korral võib sellest su uus lemmikkoht saada.

Friikartulid ei ole ainus lisand
Liha kõrvale võib tellida ka muud kui pelgalt friikartuleid. Vali nende asemel salat või keedetud köögiviljad ja su vöökoht tänab sind.

Kaste toidu kõrvale
Palu kaste valada toidu kõrvale, mitte selle peale. Nii võid ise otsustada, kui palju sa seda soolast ja kaloririkast kastet sööd.

Unusta Rootsi laud
Rootsi lauad on täidetud kõrge kalorisisaldusega toitudega. Või siis süüakse ka tervislikke alternatiive liiga palju. Mõlemad on halvad valikud.

Jaga annus pooleks

Kui annus on sinu jaoks liiga suur, jaga seda sõbra või kallimaga. Kui pole kellegagi jagada, söö ainult pool ja palu ülejäänud kaasa pakkida. Sedasi ei söö sa liiga palju.

”Ei!” liiga suurtele portsjonitele
Ükskõik kui näljane sa ka poleks, ära telli liiga suurt portsjonit. Vali nimekirjast mõistlik kogus toitu ja ära telli midagi lisaks.

Hoidu laste annustest
Lastemenüüs olevad naervad viinerid ja pihvid on sageli üsna ebatervislik valik. Vali lapsele täiskasvanute menüüst pigem midagi tervislikku ja palu väiksemat annust. Kui see ei õnnestu, palu ülejäänud toit kaasa pakkida.

Ära joo kaloreid
Karastusjoogid ja alkohol sisaldavad palju kaloreid. Joo toidu kõrvale pigem vett.

Pea meeles, et tähtis on tervik
Pea meeles, et ühest restoranieinest on tähtsam tervik: igapäevane toiduvalik ja liikumisharjumused. Üksikud peod ei riku sinu vöökohta, nii et aeg-ajalt lase end lõdvaks ja naudi. Püüa aga hoolitseda, et ülejäänud päeval oleks muu toit siiski tervislik.

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid