Kuus nippi, kuidas talvemasendusest jagu saada

Kuus nippi, kuidas talvemasendusest jagu saada

Käes on aasta tüütuim aeg: talvest on kõrini, aga kevad on veel kaugel. Meeleolu kipub vägisi langema. Siin on nipid, kuidas kõigest hoolimate heatujulisena püsida.

Käes on aasta tüütuim aeg: talvest on kõrini, aga kevad on veel kaugel. Meeleolu kipub vägisi langema. Siin on nipid, kuidas kõigest hoolimate heatujulisena püsida.

Söö kompleksseid süsivesikuid. See tähendab loobumist igasugusest rafineeritud jamast, ka küpsistest ja koogikestest, mis näiliselt meie tuju tõsta aitavad. Hästi sobivad pruun riis ja köögiviljad, täisterasai, veidi juustu. Sellised road aitavad ajul toota serotoniini, mis omakorda aitab tuju tõsta. Pealegi, õiged süsivesikud säilitavad täiskõhutunde pikemaks ajaks, nii et on väiksem tõenäosus, et jaks ootamatult otsa saab.

Tee trenni! Muidugi on see vana tõde, mida sa sada korda kuulnud oled, aga mis teha, siin on sajaesimene! Trennid aitavad parandada ööund, vähendavad ärevust ja depressiooni. Kõigest 20 minutit kõndimist, tantsu või muul moel liigutamist paneb endorfiinidele ehk heaoluhormoonidele hoo sisse.

Kodust välja. Ära istu toas! See on kõige suurem viga. Eriti napi päevavalgusega ajal peame püüdma seda vähest, mida päeval pakkuda on. Leia kas või hetk oma päevast, et valges jalutamas käia. Kui muidu ei õnnestu, tee seda enne tööpäeva. Mine kas või õhtuti varem magama, et hommikul varem ärgata ja enne tööd üks väike jalutuskäik teha.

Sõlmi kokkuleppeid. Tihti üritame me kehval perioodil tuttavaid sootuks vältida, aga see on vale samm. Sõlmi kas või poolvägisi kokkuleppeid, mis sunnivad sind teistega kohtuma, ja pea neist kokkulepetest kinni. Nii ei saa sa kodus ennast oma isoleerituse pärast haletseda ja meeleolu paraneb jälle pisut. 

Muretse valguskast. See naturaalset päevavalgust jäljendav kast parandab meeleolu sada korda enam kui tavaline lambipirn. Lülita kast sisse, istu selle kõrvale ja tee oma igapäevatoiminguid. Ja tuju juba paraneb! Kui kasti koju muretseda ei saa, kaalu spaade pakutavaid valgusteraapiaid. 

Loobu kofeiinist. Kohv ja tee viivad kehast vedelikke välja ja tekitavad dehüdratsiooni, mis väsitab sind veel rohkem. Loobu vähemasti pimedaks ja kõledaks ajaks kohvist, teest ja kõigist kofeiini sisaldavatest jookidest. Ja joo parem ohtralt vett! 

Millised on sinu nipid talvemasendusega võitlemiseks?