Miks joostes “pistma” hakkab?

6 kommentaari
Miks joostes “pistma” hakkab?

Jooksmine on tõhus spordiala, mis aitab parandada südame-veresoonkonna tervist ning säilitada stabiilset kaalu. Lisaks sellele on jooksmine spordiala, mille harrastamiseks pole vaja muud kui kvaliteetseid jooksujalatseid. Kahjuks aga saavad kõik jooksjad aeg-ajalt tunda valu ja ebamugavust. Mis seda siis põhjustab ja kuidas seda leevendada?

Jooksmine on tõhus spordiala, mis aitab parandada südame-veresoonkonna tervist ning säilitada stabiilset kaalu. Lisaks sellele on jooksmine spordiala, mille harrastamiseks pole vaja muud kui kvaliteetseid jooksujalatseid. Kahjuks aga saavad kõik jooksjad aeg-ajalt tunda valu ja ebamugavust. Mis seda siis põhjustab ja kuidas seda leevendada?

Definitsioon

Küljekrambid või küljepisted esinevad enamasti rinnakorvi ümbruses paremal küljel. Kuna nende täpne tekkepõhjus on teadmata, spekuleerivad eksperdid kahe variandi üle: 1) muutused vereringes, mis mõjuvad sooltele; 2) muutused sidekoes, mis “sikutavad” vahelihast. Krambid või pisted võivad olla väga valulikud ning jooksmist takistada ning neid ei koge mitte ainult algajad, vaid ka juba edasijõudnud jooksjad.

Ennetamine

Krampide ja pistete ärahoidmiseks pööra tähelepanu oma jooksuasendile. Samuti soovitavad spetsialistid 2-4 tunni jooksul enne treeningut mitte süüa tehkeid toite ega juua korraga suuri koguseid vett. Külgede ja torso venitamine ning alaselja ja kõhulihaste tugevdamine on samuti boonuseks.  

Vedelikuga varustamine

Liiga vähene vedeliku tarbimine võib samuti valulikke pisteid tekitada. Optimeeri oma vedeliku tarbimist ning joo korraga vähe, kuid tihti. 

Leevendamine

Krampide või pistete leevendamiseks (kestuse ja valu vähendamiseks) saad teha järgmist:

1) peata jooksmine ning kõnni, kuni valu koab;

2) suru jooksmise ajal sõrmed valulikule kohale ja jookse edasi või kummardu ette ja hinga jõuliselt;

3) aeglusta jooksu ja keskendu hingamisele (hinga sisse kolme ning välja kahe sammuga).

 

Allikas: livestrong.com