Need 6 lihtsat nippi aitavad sul stressist vabaneda!

Need 6 lihtsat nippi aitavad sul stressist vabaneda!

Pikaajaline stress kahjustab neerupealiste talitust, mis omakorda nõrgendab immuunsüsteemi ja võib kaasa tuua degeneratiivseid haigusi. Krooniline stress hakkab lõpuks mõjutama ka inimese käitumist ning füüsilist ja vaimset tervist.  Käitumises võib stress väljenduda järgnevas: unehäired; suitsetamine või alkoholi tarbimine; muudatused toitumisharjumustes; pere ja sõprade vältimine, häired igapäevastes tegevustes; seksuaalprobleemid; äärmuslikud reaktsioonid või vägivallapuhangud. Kuidas sellest vabandeda?

Pikaajaline stress kahjustab neerupealiste talitust, mis omakorda nõrgendab immuunsüsteemi ja võib kaasa tuua degeneratiivseid haigusi. Krooniline stress hakkab lõpuks mõjutama ka inimese käitumist ning füüsilist ja vaimset tervist.  Käitumises võib stress väljenduda järgnevas: unehäired; suitsetamine või alkoholi tarbimine; muudatused toitumisharjumustes; pere ja sõprade vältimine, häired igapäevastes tegevustes; seksuaalprobleemid; äärmuslikud reaktsioonid või vägivallapuhangud. Kuidas sellest vabandeda?

Stress on keha ja meelte reaktsioon organismile:
Eustress on positiivne närvisüsteemi pinge, mis võimaldab oma võimete kiiret rakendamist jõupingutuste sooritamiseks. Tõstab eneseusku ja aitab ennast ületada ja seega ka tulemusi parandada. See aitab sul kohaneda, areneda ja muutuda.
Distress on negatiivne närvisüsteemi pinge, mis on enamasti seotud ebapiisava eneseusuga ja hirmuga eelseisvate raskuste ületamatuse ees. Pikaajalise kestuse korral viib haigestumiseni.

Kui stressi tekitavad põhjused ei kao, siis võib tööstress muutuda krooniliseks ning hakata töötajat kurnama. Stressist saab distress.

Siin toome sulle välja kuus tõhusat nippi, mis aitavad stressi vastu:

1. Leia abi loodusest! Ravimtaimed on depressiooni ning stressi ajal head kaaslased. Jooge kummeli, naistenõgese või palderjani teed.  Kummel ja naistenõges lõõgastavad ning on samas ka kergelt rahustavad. Palderjan on tõhus ja ohutu rahusti, mis aitab sügava stressi ja ärevuse korral.

2. Täitsa täppi peab lause – oled see, mida sööd! Mida tervislikum on toit ning mida vähem on sinu toidus murk-, jääk- ja E-aineid, seda parem on ka su enesetunne ning värskem vaim.

3. Jalutage värskes õhus ja tehke hingamisharjutusi. Kõike seda rahulikult ning mõttega: “Ma olen rahulik, ma puhastun, ma olen õnnelik”.

4. Leidke aega iseendale. Jääge kauemaks vanni või dušši alla, kreemitage ennast, tehke näomask, või kirjutage päevikut… Tehke omas tempos ja endale. Kogu aeg ei pea tõttama ja kiirustama.

4. Enne kui hakkate rohte neelama proovige organismi tugevdavaid toidulisandeid – muuhulgas võite proovida ka B-vitamiinide kompleksi, mis turgutab neerupealseid ning magneesium ja kaltsium, mis on mõlemad rahustava toimega.

5. Tehke aroomiteraapiat! Lavendel ja Ženžen aitavad kehal füüsilise ja emotsionaalse stressiga kergemini kohaneda, rahustavad ja lõõgastavad.

6. Minge sooja vanni!

 

Autor: Helena-Reet Ennet

 

Loe ka:
Raudkindlad nipid, kuidas end enesekindlamana ja paremini tunda!

3 lihtsat võtet, kuidas partneriga lähedasemaks saada

Millised partnerid sobivad kokku?

 

Sarnased artiklid