Päikesegiid: kuidas targalt päevitada?

3 kommentaari
Päikesegiid: kuidas targalt päevitada?

Päike on hea sõber, kelle seltsis veedetud suvi aitab jagu saada talvekülmast, haigustest ja stressist. Selleks et saaksid päikest rahulikult nautida, tuleks enne temaga kohtumist üht-teist teada ja meeles pidada.

Päike on hea sõber, kelle seltsis veedetud suvi aitab jagu saada talvekülmast, haigustest ja stressist. Selleks et saaksid päikest rahulikult nautida, tuleks enne temaga kohtumist üht-teist teada ja meeles pidada.

Mõõdukas koguses on päike meile kasulik, sest just päikese toimel hakkab nahk tootma D-vitamiini, mis tugevdab meie immuunsust ja luid ning annab jõudu ja energiat. Kuid siingi on märksõnaks mõõdukus. Pikem kokkupuude kiirtega võib juba ohtlikuks muutuda ning sellepärast on oluline üle korrata, kuidas end päikese eest kaitsta.

Kuidas end päikesevõtuks ette valmistada?

Valmista end suurepäraseks päikesenaudinguks juba aegsasti ette: koori nahka, et nahk muutuks elastsemaks ja pehmemaks. Kiirenda ainevahetust puhastuskuuride, jooga- ja võimlemisharjutustega, et naha olukord muutuks paremaks.

Esimest korda päikest võtma minnes ära ole päikese käes kauem kui 30 minutit, et nahk harjuks. 

Enne päikesevanne söö vähemalt mõned nädalad rohkesti porgandit ja teisi A-vitamiine sisaldavaid rohelisi köögivilju, näiteks võilillelehti, nõgest, spargelkapsast ja peterselli. Tähtsad on ka B- ja C-vitamiin, et naha pinnale ei moodustuks mitte laiguline, vaid ühtlane kaunis päevitus.

Kauni ja püsiva päevituse saad, kui kasutad pärast päevitamist hooldusõlisid või kreeme. Päevitamisega kaasneb tavaliselt ka ujumine, mis kuivatab palju nahka, seepärast peaks õlisid ja kreeme sagedamini kasutama.

Millist kreemi valida?

Maale jõuab kahte liiki UV-kiirgust. Need on UVB- ja UVA-kiirgus. UVB-kiirgus põhjustab päikesepõletust, UVA-kiirgus põhjustab enneaegset naha vananemist ja mõjutab immuunsüsteemi. Kuna mõlemad kiirgused suurendavad nahavähki haigestumise riski, tuleb esmalt veenduda, et muretsetud päikesekaitsetoode pakuks kaitset nii UVA- kui ka UVB-kiirguse vastu. Päikesekaitsefaktor valitakse vastavalt nahatüübile: mida heledama nahaga sa oled, seda tugevamat kreemi peaksid kasutama. Kuigi päikeseblokaatorid on suurepärased kaitsevahendid, ei taga isegi kõige suurema faktoriga tooted täielikku kaitset UV-kiirguse eest. Osa kiirgusest jõuab ikkagi nahani.

Tuleb ka meeles pidada, et päikesekaitsekreem on kõigest kreem, mistõttu kulub see kiiresti maha. Hommikul peale kantud kreem ei anna sulle õhtuni vaba voli päikest nautida. Spetsialistide sõnul tuleb päikeseblokaatorit uuesti peale kanda iga kahe tunni tagant ning vähemoluline ei ole ka pealekantava kreemi kogus. 

Millist päikesekreemi valida, kui palju ja kui sageli seda peale kanda? Millised kohad vajavad päikese eest eraldi kaitset? Kuidas ära tunda melanoomi? 

Täispikka ja põhjalikku päikesenautleja ABC-d, koos nahaarsti, juuksuri ja meteoroloogi kommentaariga saad lugeda Buduaar Shoppingu suvenumbrist.

 

Buduaar.ee