SALEDAM VORM ja rohkem energiat – mis on Dr Simeonsi dieedis nii erilist? Dr Simeonsi dieet

SALEDAM VORM ja rohkem energiat – mis on Dr Simeonsi dieedis nii erilist?
Marge ja Kaidy

Dr Simeonsi dieet pälvis „Buduaar ilulemmik 2021” tiitli nii žürii kui rahvahääletuse tulemusena. Programm on oma lihtsuse ja efektiivsuse tõttu võitnud paljude eestlaste poolehoiu. Oma kogemust dieedi läbimisel jagavad žüriiliikmed Marge Tava ja Kaidy Joala.

Ligihiilivad kilod

Kaidy tunnistab, et nii nagu paljudel naistel, andis ka temal kasvav kaalunumber endast märku just viimase aasta jooksul. ”Kodune isolatsioon kasvatas keha ümbermõõte ikka tublisti. Kui ehmatusega avastasin, et olen seitse kilo raskem, siis pikka mõttepausi polnud. Kuna mehe kaalunumber vajas samuti korrektuuri, sai dieet perele päeva pealt välja kuulutatud.” Kaidyl on ka varasem kogemus programmiga olemas. ”Tahtsin meid võõrutada pidevast näksimisest, et puhastada keha ja vabaneda liigsetest kilodest.”

Marge eesmärk oli sarnane, ent ootused madalamad, kuna tegemist oli tema jaoks elu esimese dieediga. ”Soovisin jälle oma normaalkaalu tagasi saada, sest viimase aastaga tõusis kehakaal viis kilo. Ometi ei olnud ma väga kindel, et pean tavapärasele magusaisule vastu ja ei riku teistele süüa valmistades distsipliini.”

Leidlik kokkamine

Dieedi ajal on toiduainete valik küll piiratud, kuid annab siiski võimaluse loominguliseks lähenemiseks. ”Mul oli alguses hirm, kuidas ma väiksema kaloraažiga hakkama saan, kuid tegelikkuses oli ette nähtud normi keeruline täis saada. Lubatud valiku hulgas oli palju minu igapäevaseid toiduaineid, seega tihti oligi vaja vaid rasvaine välja jätta,” sõnab Marge, kelle lemmikuks osutusid rohelised salatid grillitud kana ja krevettidega ning hakkliha-kapsahautis, millele õli asemel sai lisada hoopis apelsinimahla ja ürte.

Kaidy sõnul on suureks abiks Dr Simeonsi dieedi Facebooki tugigrupp, kus tuhanded dieedisõbrad oma nippe jagavad. ”Aastaid tagasi sõbrannaga dieeti tehes jäime üksikute kombinatsioonide juurde, kuid seekord oli üllatus meeletu, kui nägin, milliseid huvitavaid toite on võimalik teha.” Pere kindlaks lemmikuks osutus shirataki-nuudliroog, mis ka külalistelt rohkelt kiidusõnu pälvis.

Energiat kui palju

Mõlemad naised kinnitavad, et tundsid end dieedi ajal väga hästi. ”Iga nädalaga tuli energiat aina juurde. Loomulikult tunneb iga naine end ideaalkaalule lähenedes enesekindlama ja kaunimana ning seegi andis palju motivatsiooni,” sõnab Kaidy. Ajutine tüdimus tekkis 40 päeva jooksul vaid ühel korral, kui kaal paar päeva jonnakalt paigal seisis. ”Ülekilodest vabanemine lisab alati energiat, isegi, kui kaotada pole palju. Enesetunnet tõstab tublisti ka vanadesse riietesse mahtumine,” lisab Marge.

Väljakutsed ja tulemused

Dieediaegse elurütmiga harjumine võttis mõlemal naisel veidi aega. ”Palju oli planeerimist ja poes käimist, sest tegin ka mehele toidu kaasa. Kolmandast nädalast oli paras tegu ka ette antud kaloraaži täis söömine,” sõnab Kaidy. Marge sõnul oli esialgu harjumatu hommikusöögi vahele jätmine, kuid kõige keerulisemaks väljakutseks peab ta dieedijärgset kaalunumbri hoidmise perioodi, et tulemus kinnistada. Algselt kardetud magusaisu aga ei tekkinudki.

Eesmärgid said kindlameelselt täidetud. ”Soovisin 23 päevaga kaotada 5 kilo – õnnestus 6 kilo kaotada, ent stabiliseerimisel tuli enda patustamise tõttu üks kilo tagasi, seega lõpptulemus jäi täpselt õige ning ka ilusti püsima,” sõnab Marge. Perega koos dieedi läbinud Kaidy võttis ette täispika 40-päevase versiooni. ”Võtsin alla 10 kilo ehk siis saavutasin sama kaalunumbri, mis oli mul 20-aastaselt. Mehel õnnestus kaotada koguni 15 kilo.”

Puuviljapäev jääb Kaidy sõnul salanipiks ka edaspidi. ”Terve pere menüü on dieedijärgselt muutunud tervislikumaks. Õuna- või mustikapäev on pidusöömingute järel hea lahendus, mille abil kaalu normis hoida.” Marge, kes on terve elu teadlik toituja olnud, nõustub samuti. ”Õunapäev on tõesti väga hea! Lisaks võtan dieedi läbimisest kaasa lihtsad nipid, mille abil igapäevastes toitudes kaloraaži vähendada.”

Foto: Dr Simeonsi dieet

Julgustust teistele

”Dr Simeonsi dieedi suurim eelis on konsultandi olemasolu. Isegi, kui teed programmi üksi, on ta vaid ühe telefonikõne või kirja kaugusel. Ainus kindel soovitus on mitte ühtegi mööndust teha. Toidusedelist tasub rangelt kinni pidada, aga sealjuures saab olla ka loominguline – erinevate kombinatsioonide katsetamine pakub palju avastamisrõõmu,” sõnab Kaidy ning lisab, et ajutisi tagasilööke pole vaja karta. ”Vahel võib kaalunumber siksakitada, kuid see on mööduv nähtus. Toidupäeviku pidamine teeb kindlasti dieedi läbimise lihtsamaks. Peamine on uskuda iseendasse ja olla positiivne!”

Marge sõnul on kõik motivatsiooni ja prioriteetide küsimus. ”Elu on pikk ja dieediperiood sellega võrreldes väga lühike. Kui on soov riietesse mahtuda, parem välja näha ja tervem olla, siis parem ohverdada lühiajaliselt oma isud, kui elada pikaaegselt elu, millega pole rahul.” Kõige olulisem soovitus on aga juhiseid järgida. ”Kui tahad kaalu langetada, tuleb reeglitest kinni pidada. Isegi väikesed kõrvalekalded võivad kaalu seisma panna või seda hoopis tõsta. Kõik kogevad elus tagasilööke ja kiusatusi, aga õnneks teame, et mida kiiremini olukorrast välja tuleme, seda kiiremini jõuame ka sihile!”


Dr Simeonsi dieedi eelised

➔    Kindlad tulemused. Kui inimesel on liigset varurasva, siis reegleid järgides on võimalik 40 päevaga kaotada 8–15 kilogrammi ning lühema, 23-päevase versiooniga vähemalt viis kilo. Dieet on eelkõige näidustatud ülekaalulistele ja rasvunutele.

➔    Personaalne tugi. Iga inimese kaalulangetus on erinev, seetõttu on julgem teekond ette võtta spetsialisti toel. Personaalse konsultandi roll on vajadusel reeglite piires aidata kaalulangetajal leida sobivad lahendused parima tulemuse saavutamiseks.

➔    Keha saab vajaliku toitainete hulga. Programmi kaalulangetuse etapis saab keha 2000–4500 kcal väärtuses vajalikku energiat kombineerituna varurasvadest ja toidulaualt. Menüüs on lai valik köögivilju, valguallikaid, näkileibu, marju ja puuvilju.

➔    Pole näljatunnet. Päevane toidukogus on umbes 1,5 kilo ehk täiskõhutunne on tagatud ning tänu vajalikele toitainetele ei tunne inimene ka nälga. Isusid võib sellest hoolimata tekkida, kui muutus toitumisharjumustes on suur, seega on distsipliini säilitamine oluline.

➔    Ei nõua füüsilist koormust. Edukaks kaalulangetamiseks pole tarvis täiendavaid treeninguid teha, kuid võib, kui keha on sellega juba varasemalt harjunud.

➔    Oled kindlates kätes. Lisaks tiimi toitumisnõustajale on meeskonna koostööpartneriks terviseküsimustes 40-aastase kogemusega arst-dietoloog Dr Natalia Trofimova Biokliinikust.

➔    Kaalunumber jääb püsima. Programm sisaldab kaalunumbri säilitamise etappi, mis aitab tulemust hoida. Lisaks saab iga kaalulangetaja juhised, kuidas edukalt tervislikku eluviisi harrastades saledat vormi säilitada. Tasakaalustatud toitumine on stabiilse kaalunumbri alus!

Dr Simeonsi dieedi progamm on Eestis tegutsenud 2012. aastast ning sellega on edukalt kaalu langetanud üle 14 400 eestlase. Tutvu dieedisõprade edulugudega ja uuri lähemalt www.simeonsidieet.ee