Tahad tervislikult kaalust alla võtta? 3 nippi

Tahad tervislikult kaalust alla võtta? 3 nippi

Dieetide pidamine, seejärel loobumine ja kilode kahekordselt tagasi söömine on tuttav teema paljudele naistele. Kas kaalust alla võtmine on siis tõesti nii raske või äkki on põhjus hoopis milleski muus – me piiname oma keha, sööme valesid asju või ei söö üldse ja siis kurdame, et miks me kaalust alla ei võta. Trennis käimine pole ka just paljude meelistegevus! Kaalust alla võtmine on tegelikult lihtne – seda tuleb teha tervislikult! Siin on 3 nippi, kuidas liigsetest kilodest hõlpsamini lahti saada ja tervislikumat elu nautida!

Dieetide pidamine, seejärel loobumine ja kilode kahekordselt tagasi söömine on tuttav teema paljudele naistele. Kas kaalust alla võtmine on siis tõesti nii raske või äkki on põhjus hoopis milleski muus – me piiname oma keha, sööme valesid asju või ei söö üldse ja siis kurdame, et miks me kaalust alla ei võta. Trennis käimine pole ka just paljude meelistegevus!

Kaalust alla võtmine on tegelikult lihtne – seda tuleb teha tervislikult!

Siin on 3 nippi, kuidas liigsetest kilodest hõlpsamini lahti saada ja tervislikumat elu nautida!

1. Õpi tegema vahet väärtuslikul ja nii-öelda tühjal toidul!

Väärtuslik toit sisaldab organismile vajalikke toitaineid, mis teevadki meie kõhu täis sisaldades samal ajal palju vähem kaloreid ja suhkruid kui tühjad toidud. Mis on väärtuslik toit? Kõik köögiviljad, puuviljad, seened, täisteraviljad, kala, seemned ja pähklid. Tegelikult on tervislikke toite väga palju ja nendest võib kõhu julgelt täis süüa! Erinevad köögiviljahautised, värsked salatid koos pähklitega ja seemnetega, ahjukala, täisterahelvestest valmistatud pudrud – oluline on see, et kõht saaks täis õigest toidust. 

Mis juhtub siis, kui sa sööd tühja toitu? Näiteks pitsa, poest ostetud kartulisalat, erinevad valmistoidud, pirukad, koogid, krõpsud, vorst, sai, margariin – need ei täida korralikult kõhtu, ent sisaldavad suurel hulgal kaloreid, rasvu ja suhkruid. Mida sellised toidud aga ei sisalda on vitamiinid, valgud, kiudained, mineraalained! Just neid viimaseid on meie kehal vaja iga päev! 

2. Rohkem liikumist värskes õhus!

Jutt, et aega pole, on puhas vale. Ka pool tundi värskes õhus liikumist on parem kui mitte midagi ja selle aja leiab alati. Värske õhk teeb head nii lastele kui ka täiskasvanutele. Kui sul on koer, mine koeraga jalutama, veel parem, tehke väike jooksutiir. Liikumine tuleb endale harjumuseks muuta, see annab meie kehale nii palju, tugevdab immuunsussüsteemi, teeb tuju heaks, tagab mõnusa une. Kui sa leiad iga päev vähemalt 30 minutit, et värske õhu kätte liikuma minna, on tulemused peagi silmaga näha!

3. Piira alkoholi tarbimist!

Alkoholi joomine suurtes kogustes on halb, see muudab meie organismi vastupanuvõime nõrgemaks, väsitab keha, rikub meie välimust! Kui sa jood alkoholi, siis sa annad oma kehale lisatööd – selle asemel, et keha saaks toidu seedimisega tegeleda, tuleb tal sissejoodud mürkidega võidelda, tulemuseks on seedimata toit, puhitused, pohmell ja inetud silmaalused.

Asenda õhtune veiniklaas jalutuskäiguga, tühjad toidud väärtusliku toiduga ning sinu keha tänab sind! Ka sina ise tänad ennast – siis kui tulemusi näed ja need tulevad!

 

Karin Karu