Treener Matti Bergi vesiaeroobika: saledam talje ja hüvasti lisakilod

2 kommentaari
Treener Matti Bergi vesiaeroobika: saledam talje ja hüvasti lisakilod

Erinevaid mooduseid, kuidas oma füüsilist vormi parandada, on palju. Üks kõige kindlamaid valikuid on aga vesiaeroobika, sest see on trenn, kus end vigastada on pea võimatu ja koormuse saavad kõik lihasgrupid. Seda võivad harrastada kõik, sest tegu on spordialaga, mis tugevdab südametööd, arendab võhma ja paneb lisakilod sulama, ilma et sa sellest arugi saaksid. MyFitnessi Roca al Mare spordiklubis on võimalik treener Matti Bergi juhendamisel osaleda vesiaeroobika rühmatundides ja mis seal salata, kui treeneriks on Matti, siis võib olla kindel, et trenn saab olema vägagi tõhus ja lõbus pealekauba. Ideaalne kombinatsioon või mis? Matti on erinevaid rühmatreeninguid andnud üle seitsme aasta, vesiaeroobikat pisut üle kolme aasta.

Erinevaid mooduseid, kuidas oma füüsilist vormi parandada, on palju. Üks kõige kindlamaid valikuid on aga vesiaeroobika, sest see on trenn, kus end vigastada on pea võimatu ja koormuse saavad kõik lihasgrupid. Seda võivad harrastada kõik, sest tegu on spordialaga, mis tugevdab südametööd, arendab võhma ja paneb lisakilod sulama, ilma et sa sellest arugi saaksid.

MyFitnessi Roca al Mare spordiklubis on võimalik treener Matti Bergi juhendamisel osaleda vesiaeroobika rühmatundides ja mis seal salata, kui treeneriks on Matti, siis võib olla kindel, et trenn saab olema vägagi tõhus ja lõbus pealekauba. Ideaalne kombinatsioon või mis? Matti on erinevaid rühmatreeninguid andnud üle seitsme aasta, vesiaeroobikat pisut üle kolme aasta.

Tegime Mattiga vesiaeroobika teemal eraldi intervjuu, kus esitasime talle enim levinud küsimusi, mis selle spordialaga nii naistel kui meestel tavaliselt tekib.

Spordiklubides on treeningute valik väga suur. Miks valida kõikide trennide seast vesiaeroobika?

Sageli kiputakse arvama, et vesiaeroobika on mõeldud vaid neile, kes on taastumas traumast ning ei suuda rühmatundides kõike kaasa teha. Ühest küljest vastab see tõele, sest ujumine ja vesiaeroobika tõepoolest aitavad vigastustest taastuda, ent tegelikult on tegu trenniga, mida võiksid harrastada kõik, kes soovivad paremat füüsilist vormi ja saledamat figuuri. Vesiaeroobikatrennis on võimalik kätte saada isegi suurem koormus kui saalitunnis, kõik oleneb sellest, milliseid harjutusi vesiaeroobikas tehakse ja kui intensiivselt sa ise kaasa teed. 

Milliseid lihasgruppe vesiaeroobikas treenitakse?

Vesiaeroobika juures ongi kõige parem see, et koormuse saavad absoluutselt kõik lihasgrupid. Selliseid treeninguid on väga vähe, kus on võimalik kogu keha tööle panna.

Arvatakse, et vesiaeroobika on lihtne ja et see ei aita kaalust alla võtta ega rasva põletada. Kuidas tegelikult lood on?

Ma tõesti tahaksin koguda kõik need inimesed, kes nii arvavad, kokku, ja panna nad basseinis liikuma. Vees läbiviidavad tunnid ei ole mitte mingil juhul lihtsad, kui sa sooritad harjutusi õige ulatuse ja keha hoidmisega. Veetreeningutel on töös kõik lihased, samal ajal vesi ka lõdvestab lihast. Kehatemperatuuri hoidmiseks tõuseb treeningu ajal organismi energiakulu. Seega, vesiaeroobika põletab liigset rasva vägagi efektiivselt. Tegu on tõhusa treeningmeetodiga, mille abil on võimalik keha rasvaprotsenti ilusti madalamaks saada ja seeläbi ka lisakilodest vabaneda. 

Kellele soovitad sina vesiaeroobikat ja kellele mitte?
Vesiaeroobikat julgen kindlasti soovitada kõigile. Oled sa noor või vana, sportlik või alles algaja, vees saad teha kõike vastavalt oma võimetele.

Mida võiks enne vesiaeroobikasse minekut süüa? Kui suur ajavahe peaks jääma enne trenni algust?  

Ajavahe söömise ja vesiaeroobikasse tuleku vahel peaks olema minimaalselt üks tund. Toit võiks olla kergesti seeduv, näiteks salat või puuviljad. Põhjus, miks enne trenni suurt söömingut teha ei tasu, on lihtne – kõhus mitte seedida jõudnud toit tekitab ebameeldivustunnet. 

Mida peaks peale trenni sööma?

Et lihas kasvaks ja areneks, soovitaksin süüa valgulist toitu, näiteks liha, kala, kodujuustu ja sinna juurde värsket salatit. 

Kui inimene ei oska ujuda, siis kas ja kuidas julgustaksid teda vesiaeroobikasse tulema?

Vesiaeroobikal pole otseselt ujumisega mingit seost. Enamus tunde toimub siiski madalamas vees, inimestel on jalad basseini põhjas. Loomulikult on ka süvaveetunnid, kuid seal kasutatakse lisavahendeid, mis aitavad pinnal püsida. Ujumisoskuse puudumine ei peaks kindlasti takistama kedagi vesiaeroobikasse tulemast.

Kuidas iseloomustad enda vesiaeroobika trenne?

Minu trennid on suhteliselt lihtsa ülesehitusega, samas päris jõulised ja tõhusad. Selliseid harjutusi, millest keegi aru ei saa, ma ei tee. Minu eesmärgiks on aidata kõigil, kes trenni tulevad, saada korralik füüsiline koormus ja liikuda lähemale oma eesmärgi poole ehk siis kauni ja treenitud figuuri poole. 

Milline on parim vesiaeroobika külastaja?

Eks parim on igal pool see, kellele antud trenn tõsiselt meeldib. Trennist peab saama ka naudingu lisaks koormusele. 

Vaata lisainfot MyFitnessi kodulehelt siin

Karin Karu