Uni teeb ilusaks: 5 nippi, kuidas end suurepäraselt välja puhata!

Uni teeb ilusaks: 5 nippi, kuidas end suurepäraselt välja puhata!

Selleks, et olla õnnelik, terve ja energiline, on väga oluline ennast korralikult välja magada. Paljud Hollywoodi staarid peavad just kvaliteetset und oma parimaks ilunipiks – 8 tundi und mõjub efektiivsemalt kui mistahes kreemid või muud abivahendid. Paraku vaevlevad paljud meist unetuse käes, õhtuti on raske magama jääda, sest uni lihtsalt ei tule ja hommikul kui äratuskell heliseb, on väga raske ennast voodist välja vedada, sest me pole saanud piisavalt magada. Selleks, et unetusest lahti saada, tasub proovida allpool olevaid nippe!

Selleks, et olla õnnelik, terve ja energiline, on väga oluline ennast korralikult välja magada. Paljud Hollywoodi staarid peavad just kvaliteetset und oma parimaks ilunipiks – 8 tundi und mõjub efektiivsemalt kui mistahes kreemid või muud abivahendid. Paraku vaevlevad paljud meist unetuse käes, õhtuti on raske magama jääda, sest uni lihtsalt ei tule ja hommikul kui äratuskell heliseb, on väga raske ennast voodist välja vedada, sest me pole saanud piisavalt magada.

Selleks, et unetusest lahti saada, tasub proovida allpool olevaid nippe!

1. Vähenda kofeiini tarbimist!

Sinu viimane kohvitass võiks jääda päeva esimesse poolde, sest aeg, mis organismil kofeiini väljutamiseks kulub, on umbes viis kuni seitse tundi. Seega hiljemalt kell 3 pärastlõunal tuleks sul lõpetada kofeiini sisaldavate jookide tarbimine.

2. Tund aega enne magama minekut pane telekas ning muud elektroonilised vahendid kinni.

Teleka vaatamine, internetis surfamine, see kõik tekitab ärevust ning sundmõtteid, millest on magama minnes raske lahti saada. Sa mõtled viimati vaadatud filmile, kuuldud uudistele ja ei saa neid mõtteid peast välja, mis omakorda takistab sul õigel ajal magama jäämist. Tund aega enne magama minekut võiks tegeleda millegi rahustavaga, pane näiteks järgmiseks päevaks riided valmis, triigi või korista. Lihtsad tegevused rahustavad ning füüsiline liikumine on väga hea une tekitaja.

3. Tee üks väike jalutuskäik värskes õhus.

Peale õhtusööki ja enne magama minekut võiks jääda paari tunnine vahe, mille sisse võiks mahtuda üks mõnus jalutuskäik värskes õhus. See tekitab mõnusa enesetunde ja uni tuleb paremini. Kui on võimalus minna metsa või mereäärde jalutama, siis see on lausa ideaalne.

4. Pane küünal põlema, vaata seda ja mediteeri.

Vaikuses istumine ja ühele konkreetsele objektile keskendumine rahustab ning loob peas selgust. Katsu olla selles hetkes, ära mõtle sellele, mida sa päeval tegid ega sellele, mida sa järgmisel päeval teed. Mõtle sellele hetkele, kus sa parasjagu oled, keskendu iseendale ja oma tunnetele. Mediteerimine aitab paremini uinuda ning sundmõtetest vabaneda.

5. Joo sooja piima.

Sooja piima joomine on vanast ajast pärit nipp, mis aitab magama jääda ja see toimib ka tänasel päeval. Kui sooja piima joomine pole sulle meeltmööda, siis lisa sinna kakaod – ka see aitab unel paremini tulla.

Allikas: redbookmag.com

Toimetas: Karin Karu