Kuna kanamunad sisaldavad kolesterooli, on juba aastakümneid hoiatatud nende liigse söömise eest. Seda, kas munad ka tõepoolest organismi kolesterooli taset mõjutavad, on aga vaieldav ning hiljutistest uuringutest ongi selgunud, et munade liigse söömise eest hoiatamisega on liiale mindud. Hiljuti terviseajakirjas Heart avaldatud uuring julgustab kõiki kanamune sööma. Uuringu käigus jälgiti poolt miljonit hiinlast vanuses 30-79 ligi üheksa aasta jooksul. Teadlaste sõnul oli neil, kes sõid iga päev vähemalt ühe kanamuna, oluliselt väiksem risk haigestuda südame- ja veresoonkonnahaigustesse kui neil, kes igapäevaselt muna ei söönud. Ka tõenäosus saada ajuverejooksu oli neil 26 protsenti väiksem ning sellesse surra lausa 28 protsenti väiksem. Kokkuvõttes oli neil, kes sõid mune, südame- ja veresoonkonnahaigustesse suremise risk 18 protsendi võrra väiksem. "Kõnealusest uuringust selgus, et munade mõistlikul söömisel (maksimaalselt üks muna päevas) ja vereringeprobleemidel on omavahel seos," tõdesid teadlased. Maailma Terviseorganisatsiooni sõnul on südame- ja veresoonkonnahaigused peamised surma põhjustajad nii Hiinas kui ka mujal maailmas. Ligi kolmandik surmadest on tingitud südame- ja vereringehäiretest.
Simo Santeri Virtanen — FOTO: Kaur Kangur Eesti elu Kuidas kogukonnamudelite analüüs viis oma küla arendamiseni
Päästemeeskonna vanem Rauno — FOTO: All Media Eesti Eesti elu Uue Honda HR-V võitis päästemeeskonna vanem Rauno
Collagenina 14-päevane kodune ilurutiin — FOTO: Labo.ee Pulmad Collagenina näohooldus ja 14-päevane kodune ilurutiin: pruudi salarelv veatuks jumestuseks
Buduaari pulmapeo võitjad 2025 Kaisa ja Tanel! — FOTO: Rait Tõnnori Pulmad Buduaari unistuste pulmapidu ootab võitjapaari: anna oma armastusloole võimalus!