Väärt info! Mis juhtub, kui enne trenni kohvi juua

13 kommentaari
Väärt info! Mis juhtub, kui enne trenni kohvi juua

Kas kohvi joomine on kahjulik või kasulik – sel teemal võib ilmselt vaidlema jäädagi, ent viimaste uuringute kohaselt mõjub väike kogus kofeiini sportivatele inimestele väga positiivselt! Ajakiri Journal of Applied Physiology avaldas sel teemal põneva loo. Uuring iseenesest oli lihtne ning tähelepanu pöörati kahele aspektile – sellele, kuidas kohvi joomine treeningut mõjutab ning mil moel see söömisharjumusi mõjutab. 

Kas kohvi joomine on kahjulik või kasulik – sel teemal võib ilmselt vaidlema jäädagi, ent viimaste uuringute kohaselt mõjub väike kogus kofeiini sportivatele inimestele väga positiivselt! Ajakiri Journal of Applied Physiology avaldas sel teemal põneva loo.

Uuring iseenesest oli lihtne ning tähelepanu pöörati kahele aspektile – sellele, kuidas kohvi joomine treeningut mõjutab ning mil moel see söömisharjumusi mõjutab. 

Uuringus osales 14 katsealust, kellest osadele anti enne trenni tass tavalist kohvi (kes piima ja suhkruga, kes mustalt) ja teised said kofeiinivaba kohvi, kuid ise nad seda ei teadnud. Ühesõnaga kõik 14 katses osalenud naist ja meest arvasid, et nad said kohvi, mis sisaldab kofeiini. Seejärel tegid nad tund aega intensiivset trenni ja pärast seda uuriti kõigi käest, kui kerge või raske trenn oli. Tulemusest selgus, et need, kes jõid kofeiiniga kohvi, pidasid trenni kergemaks, kuigi koormus oli sama. Tegu oli sportlike inimestega, kes on heas vormis, seega siinkohal ei saa tekkida vaidlust, kas kofeiin avaldas mõju või mitte. 

Lisaks uuriti seda, kas kohvi joomine mõjutab ka söömisharjumusi! Katsealused, kes tarbisid päeva jooksul kaks kuni kolm väikest tassi kohvi, tundsid end päeva jooksul energilisemalt ning tarbisid kokkuvõttes ligi 72 kalorit vähem kui need, kes jõid kofeiinivaba kohvi. Nädala lõikes on see väga hea märk – ligi 500 kalorit vähem tarbida on tubli tulemus neile, kes soovivad kaalust alla võtta!

Seega kokkuvõttes mõjub väike kogus kohvi meile hästi – trenni tegemine on lihtsam ning vajadus näksida on väiksem. 

Allikas: self.com