Viis märki, et sul on valgupuudus

Viis märki, et sul on valgupuudus

Kui toitumine pole kiita, võib kergesti tekkida valgupuudus, mis mõjub organismile laastavalt. Kuidas seda ära tunda?

Kui toitumine pole kiita, võib kergesti tekkida valgupuudus, mis mõjub organismile laastavalt. Kuidas seda ära tunda?

Valgu- ehk proteiinipuuduse all kannatavad sageli näiteks väheinformeeritud taimetoitlased või enese näljutamisele kaldujad. Paraku on valkude vähesust dieedis raske määratleda, sest vajaminev proteiinikogus sõltub väga palju inimesest, vahendab Women´s Health. 

“Kui inimene sööb päevas 2000 kalorit, peaks tema toidus sisalduma 50 kuni 150 grammi valku,” ütleb toitumisteadlane Dawn Jackson Blatner. Kuidas aga ära tunda, et su kehas pole piisavalt valku?

Pidev magusaisu
Kui sul on pidevalt magusaisu ja kõht poleks nagu kunagi päriselt täis, vaevled ilmselt valgupuuduses. Kuna valgu peamisi eesmärke on veresuhkru normishoidmine, väljendub proteiini vähesus esmalt just magusaisus. 

Pea on uimane
Sa ei suuda keskenduda ja seda sellepärast, et su veresuhkru tase on madal. Keskendumisraskused mõjutavad su sooritusi tööl. Magusad näksid annavad sulle tõenäoliselt korraks energialaksu, kuid päriselt keskenduda lubab vaid korralikult valgurikas toidulaud.

Juuksed langevad välja
Valgud on organismi ehitusmaterjal, nii hoolitsevad need ka juuste ja küünte tervise eest. “Kui su kehas on piisavalt valku, on juuksed terved, tugevad ja püsivad hästi peas,” ütleb toitumisspetsialist. Kui valku on vähe, võid märgata, et su kiharad hakkavad hõrenema.

Tunned end nõrgana
Valk on ka lihaste ehitusmaterjal, nii et kui sa seda piisavalt ei saa, hakkavad lihased aja jooksul kärbuma. Selle tulemusena ei suuda sa varsti kõige lihtsamaid jõunatukest nõudvamaid ülesandeid täita.

Sa oled tihti haige
Valgud mängivad olulist rolli ka tugevas immuunsüsteemis. Nii et kui märkad, et oled tavapärasest tihedamini haige, tasuks oma toidulaud kriitilise pilguga üle vaadata.

 

Buduaar.ee