Võitle supertoitudega gripi vastu

Võitle supertoitudega gripi vastu

Gripihooaeg on täies hoos, kuid õigesti toitudes ei pea sa end kodus nelja seina vahel peitma, et mitte haigestuda. Siin on nimekiri supertoitudest, mis sind terve ja tugevana hoiavad. 

Gripihooaeg on täies hoos, kuid õigesti toitudes ei pea sa end kodus nelja seina vahel peitma, et mitte haigestuda. Siin on nimekiri supertoitudest, mis sind terve ja tugevana hoiavad. 

Kala
Kõik rasvased kalad, näiteks lõhe, tuunikala ja makrell, sisaldavad palju oomega-3 rasvhappeid, mis takistavad põletike teket organismis. Kui keha kipub krooniliselt põletikke põdema, on see ka palju vastuvõtlikum kõigile külmetustele. 

Küüslauk
Eestlasi see teadmine ei üllata. 2001. aasta katse tõestas, et inimesed, kes tarvitasid novembrist veebruarini regulaarselt küüslauku, põdesid külmetushaigusi märksa vähem ja tervenesid kiiremini. Kui küüslaugu maitse on sinu jaoks liig, kaalu selle tarvitamist toidulisandi kujul.

Aniisiseemned
Neil lagritsamaitselistel seemnetel on antibakteriaalne toime. Leevendavad köha ja puhastavad hingamisteid. Aniisiseemneid võib lisada toidule (näiteks küpsetistesse) või keeta neist teed: üks tass purustatud aniisiseemneid, teine kuuma vett. Sega hulka veel mett, küüslauku ja kaneeli ning tervistav jook on valmis. Lonksa seda vähemalt kolm korda päevas.

Tsitruselised
Viimaste uuringute põhjal ei aita C-vitamiin külmetust ennetada, kuid esimeste haigusnähtude ilmnemisel aitab gripiga võidelda küll. 

Apteegitill (fenkol)
Ka fenkol aitab hingamisteede ärrituse ja köha puhul. Maitselt sarnaneb aniisiseemnetega. Seda võib tarvitada toorelt või röstitult, kuid jällegi: gripi vastu on kõige parem fenkoliseemnete tee. Lisa 1,5 teelusikatäit fenkoliseemneid tassitäiele kuumale veele ja lase 15 minutit tõmmata. Sega hulka veidi mett ja naudi. 

Jogurt ja keefir
Keefiris ja jogurtis sisalduvad head bakterid – probiootikumid – aitavad meil võidelda kahjulike bakteritega, mis kaasnevad gripiviirusega. Kui meie organismis jääb häid baktereid väheks, saavutavad pahad kergesti ülemvõimu ja haigused ongi kohal. Nii et hoolitse selle eest, et tarvitaksid piisavalt hapendatud piimatooteid.

Tee
Tass kuuma teed aitab kurguvalu ja kehva enesetunde vastu, kuid häid külgi on teisigi: must, roheline ja valge tee sisaldavad palju antioksüdante, mis võitlevad gripiga. Jaapanis läbiviidud uuringus selgus, et pidevalt teekapsleid tarvitanud inimestel esines suisa 75% vähem külmetushaigusi. 

Paprika
Ka paprika on sarnaselt tsitruselistele suure C-vitamiini sisaldusega. 

Piim
Piimast saab keha immuunsüsteemi tugevdamiseks nii vajalikku D-vitamiini, mis ühtlasi tagab meile tugevad luud ja terve südame. Teoreetiliselt peaksime me seda vitamiini saama päikesest, aga Eesti talv ja päike…

Seened
Seened sisaldavad palju antioksüdante, kiudaineid ja B-vitamiini. 

Nahata kalkunirind
Proteiini ei vaja meie keha mitte ainult musklite ehitamiseks, samuti aitab see luua antikehi viirustega võitlemiseks. Lisaks kalkunile tasuks süüa kana ja sealiha. 

Salatilised
Mida tumerohelisemad on salatilehed, seda rohkem sisaldavad need toitaineid. Mõrumaitselised salatilised aitavad väidetavalt koguni hingamisteede haiguste korral. 

Mustikad
Need looduslikud antioksüdandid on eriti kasulikud siis, kui ei tule kasvandusest, vaid otse metsast. Mustikad sisaldavad rohkem antioksüdante kui ükski teine värske vili. 

Tume šokolaad
Vali šokolaad, mille kakaosisaldus on vähemalt 70% või rohkem. Sellest saad samuti antioksüdante, pealegi rohkem kui enamikest marjadest. Samuti sisaldab tume šokolaad tsinki. 

Porgandid ja bataadid
Kõik oranžid köögiviljad sisaldavad rikkalikult beeta-karoteeni, mille meie keha muundab A-vitamiiniks. See omakorda tugevdab meie immuunsüsteemi. Eriti oluline on A-vitamiin hingamisteede haigustega võitlemisel. 

Päevalilleseemned
Suure E-vitamiini sisaldusega krõbisevaid snäkke tasub süüa igal juhul. E-vitamiin tagab meie kopsude tervise ja aitab võidelda hingamisteede haigustega. Ärge siis ainult koori otse tänavale sülitage!

Kaerahelbed
Kaerahelvestes sisalduvad ained alandavad kolesterooli, ja, üllatus-üllatus, tugevdavad immuunsüsteemi.