TRIIN KAOTAB KAALU: enne ja pärast pilt, mis tuleks kleepida külmkapi uksele

12 kommentaari
TRIIN KAOTAB KAALU: enne ja pärast pilt, mis tuleks kleepida külmkapi uksele

Pühade eelsed tervitused, head lugejad!     Kui viimases blogipostituses kurtsin selle üle, et midagi uut ei ole minu kaalulangetusrindel toimumas, siis täna on mul teile rääkida suisa neljast värskest kogemusest, mis mahtusid kõik eelmisesse nädalasse. Nimelt andsid Buduaari koostööpartnerid JustFit Exclusive Club ja Wellness Body&Beauty salong mulle võimaluse proovida nende poolt pakutavaid trenne ning protseduure. Peale selle sain taaskord kokku Marek Morozoviga, kellega arutlesime toitumise teemadel ja rääkisin talle ka enda mõõnaperioodist. Meie kohtumiselt jäi kõlama üks mõte, millest kirjutan postituse teises osas. Lisaks kisun enda kõhu kõigi lugejate ees paljaks ning teen ülevaate ka ühest Meritoni rühmatrennist. Alustan aga kõigepealt sellest, et jagan teiega enda vahetuid kogemusi põnevatest trennidest ja protseduuridest. 

Pühade-eelsed tervitused, head lugejad!

Kui viimases blogipostituses kurtsin selle üle, et midagi uut ei ole minu kaalulangetusrindel toimumas, siis täna on mul teile rääkida suisa neljast värskest kogemusest, mis mahtusid kõik eelmisse nädalasse. Nimelt andsid Buduaari koostööpartnerid JustFit Exclusive Club ja Wellness Body&Beauty salong mulle võimaluse proovida nende poolt pakutavaid trenne ning protseduure. Peale selle sain taas kord kokku Marek Morozoviga, kellega arutasime toitumise teemadel ja rääkisin talle ka oma mõõnaperioodist. Meie kohtumiselt jäi kõlama üks mõte, millest kirjutan postituse teises osas. Lisaks kisun enda kõhu kõigi lugejate ees paljaks ning teen ülevaate ka ühest Meritoni rühmatrennist. Alustan aga kõigepealt sellest, et jagan teiega oma vahetuid kogemusi põnevatest trennidest ja protseduuridest. 

Probleemsetele piirkondadele loodud

Ultratone’i esindussalongis Wellness Body&Beauty võttis mind väga soojalt vastu Sandra, kellega koos istusime alustuseks maha ja rääkisime sellest, kus maal ma enda kaalulangetamisega olen, milline on minu trennirutiin ning kas mul on ka tervisega seotud probleeme. Mulle tohutult meeldib selline personaalne lähenemine, mis ei jäta pinnapealset muljet ja see, kui sinusse suhtutakse nagu ainulaadsesse indiviidi. Pärast põgusat tutvumist suundusime juba protseduuriruumi, kus heitsin pikali ja Sandra alustas minu kõhupiirkonnas ultrahelikavitatsiooniga. See on täiesti ohutu protseduur nahaaluste rasvarakkude lõhustamiseks, venitusarmide vähendamiseks ja naha üleüldise seisukorra parandamiseks. Öeldakse, et paranemisprotsessid toimuvad nahas veel suisa 1,5 kuud pärast ultrahelikuuri läbimist. Kavitatsiooni puhul pannakse kehale spetsiaalset geeli ja töödeldakse vastava otsikuga probleemsed piirkonnad läbi. See oli täiesti valutu ja üldse mitte ebamugav. Antud protseduur kestis umbes 15 minutit ning pärast geelist puhastamist asetas Sandra mu kõhule, puusadele ja reite sisekülgedele spetsiaalsed masinaga ühenduses olevad kummist otsikud ehk elektroodid. Kui mu keha oli masinaga ühendatud, siis alustasime Ultratone biostimulatsiooniga, kus aparaat hakkas elektroodide kaudu saatma lihastesse impulsilaineid. Selle protseduuriga saab figuuri korrigeerida erineva intensiivsusega impulsside abil, alustatakse madalast sagedusest, kus on tunda kerget kõditamise tunnet ja kui lihased on ära harjunud, siis saab igaüks vastavalt oma lihaste treenitusele ja valulävele impulsi tugevust tõsta. 

Wellness Body&Beauty hubane salong

Wellness Body&Beauty hubane salong

Ultratone elektroteraapia pakkus lihastele arvestatavat koormust ja seansi lõpus masseeris ning lõdvestas. Pärast biostimulatsiooni soovitatakse juua palju vett, sest protseduur paneb ainevahetuse kiiremini tööle ning hakkab jääkaineid väljutama. Taolisi elektroodidega esilekutsutud lihaskokkutõmbeid soovitatakse lisaks ülekaalulisuse ja tselluliidi käes vaevlejatele ka nendele, kes ei saa näiteks liigeste tõttu sporti teha. Protseduur aitab lihaseid toonuses hoida ja boonusena väljutab jääkaineid. Minul õnnestus Wellness Body&Beauty salongis kahel korral antud hoolitsust saada: esimesel korral keskendusime veidi rohkem kõhule ja teisel korral reitele. Alguses jäi Sandraga jutt, et teeme ka mõned pildid, kus ma teki all lamades protseduuri naudin, aga ta proovis mind kavalalt mugavustsoonist välja meelitada ning lõpuks olin nõus, et ta pildistab minu kõhtu ja sellel olevaid elektroode. Olgu öeldud, et see on minu jaoks suur eneseületus, et enda riietega katmata kehakumerused Buduaari lugejate ette laotan. Aga siin nad igal juhul on. 

Ultratone protseduur paneb seedimise kiiremini tööle, sain seda enda nahal tunda ja kinnitan, et toimib. Pärast protseduuri tundub kõht samuti palju lamedam kui enne. Sandra kinkis mulle proovimiseks kolm minitoodet brändilt Mary Cohr Paris, mis on eeterlike õlide baasil loodud professionaalne Prantsuse kosmeetikatoodete sari. Lisaks sain prooviks kaasa detox-teed. Kui jätta kõrvale kõik protseduurid ja saadud kingitused, siis olen Sandrale väga tänulik ka selle eest, et ta oli hästi toetav ning motiveeriv, julgustades mind tulevikus kindlasti proovima keha ja meelt tasakaalustavaid rahulikke rühmatrenne. Lisaks soovitas ta mul vähem muretseda ja kaalunumbri pärast tujust ära olla, sest emotsionaalne pinge ei lase samuti jääkainetel õigesti väljuda ning kaalul langeda. Asja tuleb võtta võimalikult rahulikult. Aitäh veel kord Wellness Body&Beauty salongile.

Süvalihaseid tugevdav terve keha trenn TRX

TRX ehk Total Body Resistance Exercises ei ole minu blogi lugejatele võõras, kuna olen Meritonis käies sellest trennist varem kirjutanud. Möödunud nädalal avanes mul aga võimalus osaleda JustFit Exclusive Club’i poolt pakutavas TRX-i trennis, kus avastasin seda spordiala veelgi lähemalt. Minu treeneriks oli hästi motiveeriv ja tore Anastassia, kes selgitas mulle põgusalt TRX-i olemust, tutvustas treeningvahendeid ja näitas harjutusi ette. Nagu ikka, võib TRX-i teha ainult omaenda keharaskuse ja gravitatsiooni abil, aga meie kasutasime lisaks nendele ja rippuvatele köitele veel ka kummipaela otsas olevat pulka ehk TRX rip trainer’it. Taolise asjaga puutusin täiesti esimest korda kokku ja alguses tundus isegi naljakas, et kuidas üks tavalisena näiv pulk saab mu kehale koormust osutada. Hakkasin oma sõnu sööma juba üsna pea, kui selgus, et selle pulgaga on väga raske harjutusi sooritada ning õiges tehnikas püsida. Lihtne ja funktsionaalne! Pulga abil sai teha päris häid õlavöötmelihaste harjutusi, aga ka kõhulihased said korralikku koormust. Peale selle tegime klassikalist rippumist ja tõmbeid, kätekõverdusi, erinevaid plank harjutusi ning kükke. TRX-i harjutusi tehes tuleb lihaseid hoida pidevalt pinges ja töötada oma kehale justkui vastu, mis omakorda parandab sensoorseid ja motoorseid oskusi ning tugevdab süvalihaseid. Lisaks sellele aitab TRX parandada koordinatsiooni ja vastupidavust ning tänu spetsiaalselt seljalihastele suunatud treeningule võivad olulist leevendust saada ka seljaprobleemidega inimesed. Kahtlemata oli tegemist mõnusalt värskendava kogemusega nii uue treeningkeskkonna kui ka erinevate harjutuste mõttes. TRX on tõesti tõhus trenn ja ma loodan, et need, kes praegu veel kahtlevad, kas seda proovida, otsustavad järgmine kord ikkagi ära katsetada. 

TRX treening

Mis võiks olla jooksmisest veel 3 x efektiivsem?

Lisaks TRX-ile tahan teile tutvustada veel üht päris hullumeelset trenni, mida JustFit klubis proovida sain. Selleks trenniks on Jumping, mis, nagu nimigi ütleb, tähendab seda, et terve tunni jooksul hüpatakse ja kusjuures mitte lihtsalt niisama ei hüpata, vaid selleks kasutatakse spetsiaalset Jumping® PROFI batuuti. Ma polnud ausalt öeldes enne antud trenni Jumping‘ust midagi kuulnud, kuivõrd näinud ainult ühte pöörast ja naljakat Youtube’i videot, mistõttu kerge hirmuga aimasin, mis juhtuma hakkab. Tegemist on trenniga, mis kestab orienteeruvalt 50 minutit ja koosneb umbes kümnest tempokast loost. Iga loo lõpus on minuti jagu aega higi pühkida ja lonks vett juua. Treener Anja näitas alustuseks ette, milline on õige hüppamise tehnika: keha peab olema veidi ette kallutatud, kõht tugevalt sisse tõmmatud, jalad põlvedest kõverdatud ja ülakeha fikseeritud. Ei hüpata mitte terve kehaga otse kõrgele üles (nagu lapsed batuudil teevad), vaid tõstetakse kõverdatud põlvi võimalikult rütmis püsides vastu kõhtu. 

Grupipilt pärast rasket trenni JustFit klubis

Erinevaid viise hüppamiseks on lõputult, mõned harjutused tehakse tempokamalt kui teised, lisaks kasutatakse käsi ja koormust saab kogu keha. Ühte harjutust nimetatakse näiteks stompimiseks ja see on ainuke harjutus, mille puhul tohib kergelt käepidemele toetuda. Stompimise ajal tuleb jalgu tõsta võimalikult kiiresti võimalikult kõrgele. Minu pulsikell näitas igal juhul terve trenni vältel ülemisi numbreid ja süda peksis sees. Räägitakse isegi seda, et Jumping on kolm korda efektiivsem kui jooksmine. Hea oli näha, et treener Anja tegi kõiki harjutusi osalistega kaasa ning tema samamoodi tilkus higist nagu ülejäänud trennisolijad. Viimasena tegime trampliini peal keerukaid kõhulihasteharjutusi, kätekõverdusi ning venitusi. Trenni lõpus olime kõik väsinud, aga õnnelikud ja minu toredad trennikaaslased olid nõus jääma ka ühisele grupipildile. Aitäh energilisele treenerile Anjale, kes tutvustas mulle seda uut ja põnevat trenni!

Stompimine

Läbimärjad, aga õnnelikud. Koos treener Anjaga

Trennisoovitus – BodyTransform

Enda koduklubis Meritonis käisin möödunud nädalal samuti ühes uues rühmatrennis. Külastasin treener Evelin Märtsoni poolt läbiviidud BodyTransform’i, mis on üldfüüsiline intensiivne trenn. Peamised abivahendid olid fitness-pall, matt ja vabalt valitud raskusega hantlid. BodyTransform’is toimuvad harjutused intervallidena ning koormust saavad kõik lihasgrupid. Kava koosneb kolmest ühesugusest harjutusteseeriast ning viimased kordused võtavad ikka tõeliselt võhmale. Üks harjutus, mis mulle eriti raskusi valmistas, oli fitness-palli pea kohal hoides kükkide tegemine ja seda ilmselt seetõttu, et seljaasend oli fikseeritud ning seljalihased said sedasi korralikult vatti. Iga harjutust tehakse alguses rahulikumas tempos ja enne lõppu tuleb tempot tõsta. Samal ajal saab raskusi ja intensiivsust ise reguleerida ning kui ära väsid, siis jätkad lihtsalt omas tempos. Kindlasti oleneb kõik treenerist ja käimasolevast kavast, aga mulle tundub, et BodyTransform on igal juhul vähem intensiivne kui seda on näiteks BodyPump. Küll aga saab BodyTransform trenni muuta enda jaoks väga raskeks. Soovitan proovida! 

Kui tunne on liiga hea, siis järelikult on midagi valesti

Marek Morozoviga õnnestus samuti mul vahepeal kokku saada. Rääkisime põgusalt minu toitumisest ja trennist ning meie kohtumiselt jäi kõlama üks mõte. Nimelt küsis Marek, kuidas mu üleüldine enesetunne on ja kas sellist veidi piinavat tunnet ka on esinenud just seoses toitumisega, kuna ma kõiki asju süüa ei tohiks. Vastasin, et tunnen end tegelikult väga hästi ja erilist vaevatud tunnet peal ei ole. Lisaks ei tunne ma nälga ja kõht on justkui kogu aeg täis. Marek pakkus välja, et ehk olen liiga enda mugavustsoonis kinni ja võib-olla tõesti valimatult palju head ja paremat lubanud ning väitis, et tegelikult käib kerge emotsionaalne ebamugavustunne kaalulangetamisega kaasas. Ärge saage valesti aru – kaalulangetamise ajal ei tohiks ennast tohutult kehvasti tunda, aga see, kui kõik on justkui liiga hästi, võib viidata sellele, et rajalt hakatakse kõrvale kalduma. Tegelikult tuleks olla võimalikult palju mõttega asja juures, planeerida toidukordi ette ja teadlikult jälgida seda, mida ja kui palju süüakse. 

Detsembri keskel tähistasin enda 26. sünnipäeva. Elevusega võrdlesin eelmise aasta sünnipäeval tehtud fotosid selle aasta omadega. Päris kainestavalt mõjus see, kui panin kaks fotot omavahel kõrvuti. Tõenäoliselt olen vasakpoolsel pildil oma elu suurimas kaalus, milleks oli tublisti üle 100 kilogrammi. Kui seda tänasega võrrelda, siis olen lahti saanud rohkem kui 20 kilost. See oli ilmselt üks keerulisemaid aegu, mil ma oma kehaga kuidagi läbi ei saanud. Vaid kaks kuud hiljem alustasin Buduaari kaalulangetusprojektiga, enne mida suutsin iseseisvalt lahti saada 7 kilost. Ma ei taha enam kunagi näha välja selline, nagu 2014. aasta detsembris. Olgem ausad, see pilt on lausa must have külmkapiuksele, tuletades mulle iga kord meelde, kuhu ma veel teel olen ja mis kõik on jäänud selja taha. Nagu pildil olev raamat „Maailmapärand“ – ma loodan, et selleks jääb ka minu kunagine kaalunumber.

Siia lõppu üks mõtlemapanev lause

Ilusat pühadeootust soovides

Triin