5 maitsvat snäkki, mis teevad sinu figuurile ja tervisele head

5 maitsvat snäkki, mis teevad sinu figuurile ja tervisele head

Söömine ei tohiks olla pelgalt kõhutäitmine, vaid hoopis naudingut pakkuv tegevus, mis teeb head nii sinu figuurile kui ka tervisele. Õigeid snäkke valides on sul rohkem energiat, kiirem ainevahetus ning parem enesetunne. Kuid mida siis tuleks süüa, kui tunned, et nälg näpistab ja tahaks midagi head ning samas ka tervislikku? Allpool toome välja 5 igati maitsvad snäkki, mis teevad kõhule pai:

Söömine ei tohiks olla pelgalt kõhutäitmine, vaid hoopis naudingut pakkuv tegevus, mis teeb head nii sinu figuurile kui ka tervisele. Õigeid snäkke valides on sul rohkem energiat, kiirem ainevahetus ning parem enesetunne. Kuid mida siis tuleks süüa, kui tunned, et nälg näpistab ja tahaks midagi head ning samas ka tervislikku?

Allpool toome välja 5 igati maitsvad snäkki, mis teevad kõhule pai:

1. Puding chia seemnetega

Chia seemneid ei nimetata ilma asjata supertoiduks – nad sisaldavad rohkem oomega-3- ja omega-6-rasvhappeid kui punane kala ning tänu ülikõrgele kiudainetesisaldusele täidavad nad kõhtu ning aitavad kehal jääkainetest vabaneda. Tänu sellele, et nad paisuvad vedeliku sisse pannes ligi 20 korda, saab neid hõlpsasti pudingu valmistamisel kasutada. Lisa kaks supilusikatäit chia seemneid 2 dl mandlipiima või maitsestamata jogurti sisse, aseta paariks tunniks külmkappi ning maitsev puding ongi valmis. Soovikorral lisa kaneeli, mett, kakaod või kookoshelbeid.

2. Porgandid ja hummus

Hummus ja porgandid sobivad omavahel justkui valatult. Väga lihtsa ning maitsva retsepti hummuse valmistamiseks jagas Buduaari hobikokk ka meie veebilehel. Vaata seda siin

3. Kodujuust, kohupiim või Kreeka jogurt marjadega

Väga lihtne ning tõhus viis, kuidas korisevat kõhtu täita. Vali oma lemmiktoiduaine – olgu selleks siis kodujuust, kohupiim või Kreeka jogurt, lisa tükeldatud banaani, pirne, apelsiine või värskeid marju ja naudi kohe. Soovikorral lisa veel kookoshelbeid, kakaod või mandlilaaste.

4. Lehtkapsas

Lehtkapsas sisaldab suures koguses vitamiine, rauda ning mineraalaineid, mis muudavad juuksed ning küüned terveks ja läikivaks. Väga hea mõte on teha kodus ise lehtkapsakrõpse – murra kapsalehed väiksemateks tükkideks, eemalda varreosa, aseta tükid küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile, nirista peale head oliivõli (näiteks küüslaugulisandiga variant on väga mõnus), raputa näpuotsaga meresoola, soovikorral lisa seesamiseemneid ja küpseta ahjus 180kraadisel temperatuuril umbes kaheksa minutit.

5. Mandlivõi ja pirn

Mandlivõi sisaldab suures koguses kiudaineid ja valke ning mineraalaineid, mis on meie organismile väga vajalikud. Mandlivõi tegemiseks on vaja mandleid, soovikorral oliivõli ja natuke meresoola. Pane mandlid köögikombaini ning purusta täiskiirusel, kuni näed, et õli hakkab mandlitest eralduma – selleks on kannatust vaja. Olenevalt sellest, kui vedelat segu tahad, võid lisada pisut oliiviõli ja maitsestamisel kasutada meresoola. 

Mandlivõi sobib väga hästi pirnide ja õuntega söömiseks.

Allikas: internet 

Karin Karu