Reklaam sulgub sekundi pärast

KUIDAS luua kõige ägedam Instagrami konto?

Buduaari ajakiri

Monika Kuzmina

Kaspar Aren
Kaspar Aren — FOTO: Erakogu

Instagrami kasutab igakuiselt rohkem kui 1 miljard inimest, kellest 500 miljonit kasutavad seda igapäevaselt. Keskmine inimene veedab Instagramis 28 minutit päevas. Üks turunduse ja müügi kuldreeglitest on: „Ole seal, kus on sinu ideaalsed kliendid!”. Just sel põhjusel on see eelistatud platvorm suunamudijatele, mõjuisikutele ja brändidele – see on ideaalne koht, kus inimesed palju aega veedavad. Digiturundusagentuuri Sharplife juht Kaspar Aren jagab digiturundaja vaatevinklist mõtteid, kuidas Instagrami kasutada oma isikubrändi või ettevõtte sõnumi võimendamiseks.

Enne konto uueks loomist mõtle läbi…

Olenemata, kas soovid Instagrami kasutada oma ettevõtte reklaamimiseks või isikubrändi loomiseks, tasub alustada endalt mõne küsimuse küsimisega, et saaksid seada selged sihid ja suuna.

  • Mis on Sinu nišš ja sõnum? Mis teemal soovid sisu toota? Kas sinu teemaks on mood, ettevõtlus, meelelahutus, pere, suhted või hoopis sisustus? Tasuks valida teema, mille vastu ise siiralt huvi tunned.
  • Millist probleemi sinu konto lahendab? Kas jagad oma jälgijatele väärtuslikke õpetusi või annad neile oma tegevusega inspiratsiooni? Kas tõstad oma tegevusega teadlikkust endale südamelähedase teema kohta?
  • Kes on sinu inimesed? Keda soovid oma sisuga kõnetada? Kirjuta endale päriselt välja, kes on see inimene, keda oma jälgijaks sooviksid.
  • Mis on sinu väärtused? Need aitavad sul orienteeruda sotsiaalmeedia kirevas maailmas. Pane paika, mis teemadel sõna võtad ja mis teemadel mitte.
  • Mis on konto eesmärk? Kas soovid saada suunamudijaks ning promoda teiste brändide tooteid või soovid luua isikubrändi ning hiljem müüa oma tooteid või teenuseid?
  • Kui lood kontot olemasolevale brändile, siis lisaks eelnevatele küsimustele mõtle ka läbi, milline hakkab olema sinu brändi keel ja stiil antud platvormil.
Kaspar Aren
— FOTO: Erakogu

ABC, mida Instagramis jagada ja mida mitte

Kuigi sotsiaalmeedias on sõnumi edastamiseks üldjuhul üsna vabad käed, tasub selle turunduslikuks kasutamiseks silmas pidada mõningaid põhimõtteid.

  • Edasta ühtset sõnumit. Üldjuhul on hea valida oma konto jaoks 1–3 põhiteemat, millest rääkida. Hoia oma postituste sisu valitud teemade ümber. See aitab jälgijatel paremini aru saada, mida sinult võib oodata ning kui need teemad neid kõnetavad, siis nad jälgivad sind ja sinu tegemisi aktiivsemalt. Vastupidiselt – kui iga postitus on absoluutselt erineval teemal, on jälgijal raskem sind mõista ja leida sisu, mis just teda kõnetab.
  • Ole oma jälgijate jaoks väärtuslik. Üks lause, mida Aren igapäevaselt oma töös kasutab, on: „Mis kasu mina sellest saan?”. „Luba ma täpsustan. Ei, ma ei istu laua taga – küüned enda poole ja ei püüa kõike endale krahmata. Püüan end panna oma ideaalse kliendi positsiooni ja lugeda oma sisu tema vaatevinklist, et kas see on väärtuslik inimese jaoks, kellele seda sisu loon,” selgitab ta.
  • Jaga väärtust, infot või ole meelelahutuslik. Inimesed on sotsiaalmeedias kindla põhjusega. Nad kas otsivad väärtuslikku informatsiooni endale huvipakkuval teemal või soovivad meelt lahutada. Anna neile seda, mida nad otsivad.
  • Tasakaalusta väärtuslikku sisu ja müüki. Kui iga postitus suunamudija või brändina on mõne toote promo ja otsene müük ilma väärtusliku sisuta, siis tõrjub see kiirelt jälgijaid.

Populaarne konto Kristjan Jõekalda näitel

Aren usub, et Instagram püsib olulise sotsiaalmeedia kanalina kuni inimesed seda kasutavad ja miljard igakuist kasutajat kinnitavad fakti, et see ei ole kuskile kadumas. Hiljuti liitus platvormiga Kristjan Jõekalda, mis on Areni sõnul üheltpoolt Eesti Instagrami maastiku edulugu ja teiselt poolt ideaalselt teostatud toote lansseerimine – mõjuisik suutis luua elevust kogu meeidamaastikul ja samaaegselt välja müüa uhiuue toote.

Märksõnad, mida Jõekalda strateegiliselt kasutas on järgnevad: autoriteet, kontaktidevõrgustik, meedia võimendus, atraktiivne isiksus, meelelahutus, huvitekitamine ja pakkumine.

  • Autoriteet: Jõekalda oli suurepärases positsioonis kasutada oma aastatepikkuse tööga igati õiglaselt teenitud autoriteeti, et tekitada huvi oma tegemiste kohta tema jaoks uudsel platvormil.
  • Kontaktidevõrgustik: Jõekalda konto plahvatuslikule kasvule aitas kaasa tema aastate jooksul loodud väärtuslikud suhted erinevate mõjukate avaliku elu tegelastega.
  • Meedia võimendus: Kui esmane uudisväärtus oli kasvanud niivõrd suureks, et see levis kulutulena kogu sotsiaalmeedias, tekkis huvi ka meediaväljaannetel. Järgnes uus laine kajastustest, mis kiirendas konto kasvu veelgi enam.
  • Atraktiivne isiksus: Jõekaldale omase šarmi ja huumoriga lõi ta oma kontole juba tuttava, kuid pisut uue nurga alt atraktiivse isiksuse just Instagrami platvormile sobivaks.
  • Meelelahutus: Kuigi oma esmastes intervjuudes jättis ta sotsiaalmeedia suunamudija ameti osas armsalt võhikliku mulje, ei ole tema sisus mitte midagi juhuslikku.
  • Pakkumine: Siiamaani oli toote lansseerimisplaan sujunud üle ootuste hästi. 9. novembril postitas Jõekalda järgmise satiirilise videoklipi, milles lubas mõõdutundetult müüma hakata. Ja siis see tuli. 10. novembril tuli müüki „Jõekalda lauamäng No. 1”. Geniaalne. Kirsiks tordil järjekordne laine meediakajastust.
  • Kuid seal see plaan ei lõppenud. Pärast lauamängu lansseerimist, on Kristjan Jõekalda vaatajaid kostitanud humoorikate klippidega, mida ka Aren alati rõõmuga vaatab ja põnevusega uut ootab.

Kokkuvõtlikult. Idee ja teostus 10/10.

Kristjan Jõekalda esimene Instagrami story:

Tere hommikust kõik! Võiks öelda Jaagupi sõbrad, sest kui ma tegin paar päeva tagasi sellise asja nagu Instagrami konto, siis oli seal alguses kõik vaikne ja rahulik, aga eile õhtul kutsus Jaagup teid kõiki külla ja mis täna hommikuks sai… see on ikka päris pöörane. Seega, tere tulemast ja ma loodan, et te ei pea minus pettuma, kuigi ma ei tea, kuidas saab pettuda inimeses, kes isegi päris täpselt ei tea, mis ta teeb. Aga ühest asjast ma olen aru saanud – siin peab hakkama näitama oma elu ja olu ning seda ma näitama hakkangi. See on minu esimene postitus. Tere tulemast ja head vaatamist!

Mida Jõekaldalt õppida:

  • Ole alati siiras sina ise. Kui oleme meie ise, on see kõige kiirem ja lihtsam viis leida üles „oma inimesed”.
  • Loo häid suhteid ilma midagi koheselt vastu ootamata.
  • Naer on kõige kiirem tee teise inimese südamesse. See pole lihtsalt ilus lause, vaid fakt.

5 huvitavat Instagrami kontot, mida Aren jälgib

  • @kristjanjoekalda
  • @lizalindd
  • @eestipaigad
  • @egleraadik
  • @loomalepai
Kaspar Aren
Kaspar Aren — FOTO: Roomet Ild