Näitamisväärt varbad ka talvel!

31 kommentaar

Suvi on ikka see aeg, kui varvastele ja nende korrashoiule rohkem
tähelepanu pööratakse. Talvel näitame neid avalikult harvem ja see
tõttu ununeb tihti ka regulaarne pediküür. Seda suurem on kohmetus, kui
peale trenni aeroobikajalatseid võttes ja pesema minekuks plätusid
jalga torgates märkame, et jalad ei ole just sama ilusas olukorras kui
suvel.
/Tekst: Kelli Kuldma/

…ehk kuidas vältida ootamatut piinlikku olukorda

Suvi on ikka see aeg, kui varvastele ja nende korrashoiule rohkem tähelepanu pööratakse. Talvel näitame neid avalikult harvem ja see tõttu ununeb tihti ka regulaarne pediküür. Seda suurem on kohmetus, kui peale trenni aeroobikajalatseid võttes ja pesema minekuks plätusid jalga torgates märkame, et jalad ei ole just sama ilusas olukorras kui suvel. Järgnevalt anname nõu, kuidas hoolitseda talvel oma jalgade eest, et sarnaseid piinlikke hetki vältida ning alati kaunis ja hoolitsetud välja näha.


Jalad on tegelikult ju kõige töökamad kehaosad, kuid millegi pärast unustatakse nad sageli pea pooleks aastaks. Hoolitse oma jalgade ja varvaste eest ning sammu julgelt paljaste varvastega ka talvel. Selleks võid muidugi minna ilusalongi pediküüri, kuid vahel võid protseduuri ka ise näiteks õhtul teleka ees ette võtta.


Kuidas saada jalad taas näitamisväärseteks

Alusta värskendavast ja pehmendavast jalavannist. Lisa sooja vette mõni tilk piparmündi essentsõli, samuti kurgiviile ning värsket münti. Leota jalgu kuni 10 minutit.

Järgmisena võta ette koorimine. Nagu kogu keha vajab jalalaba koorimist, eriti just talla-alune. Selleks sega paar lusikat oliiviõli sama koguse suhkruga, nii saad ideaalse segu, millega tööd alustada. Hõõru see jalgadele ning loputa maha.

Peale seda peaksid jalad tunduma tõeliselt pehmed ja mõnusad. Lõpeta see osa protseduurist mõne spetsiaalselt jalgadele mõeldud kreemiga. Kreemita natuke tugevamate masseerivate liigutustega, et parandada ka verevarustust.
Lõikamine ja viilimine. Kui pikad sõrmeküüned on ikka kaunistuseks, siis juba natuke pikemaks kasvanud varba küüned on ju tõeliselt kole vaatpilt, seega hoia neil ikka pidevalt silm peal. Kuid ära kunagi, ja ma mõtlen tõesti mitte kunagi, lõika varbaküüsi kellegi teise juuresolekul, see on lausa andestamatu ebaviisakus. Kõige populaarsemaks varbaküüne kujuks võib pidada lihtsat sirget lõiget ja ümarate servadega.

Enne küünte lakkimist, eemalda küüneplaatidelt õli ülejäägid. Kuigi varbaküüsi ei uuri teised nii lähedalt kui sõrmeküünte perfektsust, siis ka vaid parema enesetunde loomiseks võid põhjalikuma hoolduse käigus kasutada ka küünt tugevdavaid lakke. On ju hea tunne, kui tead, et oled oma keha jaoks teinud kõik, mis võimalik.
Ja viimase lihvi annab loomulikult värviline küünelakk. Vali oma lemmik, kuid kindel valik on punane, sest see muudab jalad tõeliselt seksikaks. Sõrme- ja varbaküünte lakk ei pea olema sama, samas võiksid nad siiski enam-vähem kokku sobida.

Jalad on samasugune mängumaa kaunistustele nagu sõrmeküüned. Liimitavad kristallid või isikupärased joonistused muudavad varbad omanäolisemaks. Miks mitte siis ka seda kasutada?

Lisasoovitused

Lisamärkusena ka soovitus mitte võtta vanni või dušši umbes kaks tundi peale pediküüri. Esiteks võib see küünelakki muuta hapramaks. Olulisem on aga see, et ained, mida kasutasid pediküüris, mõjuvad veel ning miks rikkuda saavutatut.

Eksperdid vaidlevad selle üle, kas on vaja anda ka varbaküüntele puhkeaega küünelakist. Kompromissi võiks teha vähemalt nii, et iga kahe-kolme nädala tagant saaksid küüned hingata. Lisaks peidab tume lakk ka märgid seenest, mida tuleks koheselt ravida. Seega on vahel lausa vajalik üle vaadata milline näeb küüneplaat välja ilma lakita. Küüneseen on kahjuks probleemiks paljudele inimestele, seega tasub ikka pidevalt oma varbad üle vaadata, et ega ei ole toimunud soovimatuid muutusi. Ebanormaalsed ilmingud, näiteks tumedad kohad ja paksendid, peaksid viima esmajoones nahaarsti juurde, sest parem karta, kui kahetseda. Kuigi paljud ilufoorumid soovitavad erinevaid õlisid ja kreeme millega määrida, siis professionaalne nahaarst oskab kõige täpsemalt leida, kas üldse on tegemist seenega või mitte. Seene vältimiseks ongi need mitmeid kordi mainitud plätud ühisdušši all käies eluliselt vajalikud.
Ja nüüd võid taas enesekindlalt sokid peale trenni jalast heita ja plätud varbaotsa pista.

/Tekst: Kelli Kuldma/