Reklaam sulgub sekundi pärast

SWEDBANK HOIATAB: liikvel on ohtlik petuskeem

Neljapäeva pärastlõunal hakkasid levima kahtlase sisuga SMS-id, mille saatjaks on näiliselt Swedbank, kuigi tegelikult pole Swedbank asjaga kuidagi seotud. Antud sõnumid suunavad kahtlase veebiaadressiga lehele, mis on Swedbanki kodulehele väga sarnane. Antud veebiaadressile ei tohiks mitte mingil juhul klikkida!

Nimelt teavitab Swedbank ka oma Facebooki lehel, et tegemist on libasõnumitega ning et Swedbank ei ole tegelikult nende saatjaks. 

"Soovitame sõnumit mitte avada ning sõnumis olevale veebiaadressile mitte klikkida ega seda oma veebibrauserisse kopeerida. Parem on SMS esimesel võimalusel ära kustuda.

Mida aga teha, kui klikkisid kogemata veebilingile ning sisestasid oma kasutajatunnuse ja autentimisvahendite paroolid? Sellisel juhul palume sellest pangale teada anda kas läbi pangateadete, telefonitsi 6 310 310 või e-maili teel [email protected] ning esimesel võimalusel muuta ära konkreetse autentimisvahendi turvatunnused: kas siis Smart-ID, Mobiil-ID või ID kaardi paroolid (PIN1 ja PIN2). 

ID kaardi paroole saab vahetada kas ise (abiks lehekülg https://www.id.ee/?id=38808) või minnes lähimasse Politsei- ja Piirivalveameti teenindusse (https://www.politsei.ee/et/asukohad/teenindused).  
Smart-ID paroole ei saa muuta. Klient peab selleks oma Smart-ID konto kustutama ning looma uue konto senisest erinevate PIN-koodidega. 
Mobiil ID paroolide muutmisel on abiks lehekülg https://www.id.ee/index.php?id=34246 või palume ühendust võtta oma mobiilioperaatoriga."