Reklaam sulgub sekundi pärast

Coca-Kooma

Õudne, millise rämpstoidu valik on tänapäeva lastel! Kartulikrõpsud, Coca- Cola, e-dest pungitavad maiustused, rääkimata Limpa limonaadidest ja jäätistest- see kõik on see, mis on pakitud ahvatlevasse kesta ja meelitab end sööma- jooma. Ja valik on ju meeletu! Neetud turunduskampaaniad, mis kutsuvad manustama igasugust saasta, mille tulemusena võid võita näiteks tõukeratta või fotoka.

Ahvatlev, magus, isuäratav- ja keemiast paksult pungil. Huvitav, mis see sodi küll nende tervisega teeb?

Mnjah, see sarnaneb halamisele, et „ minu ajal oli rohi rohelisem ja taevas sinisem”, kuid tõepoolest, minu ajal sellist keemiat nii üüratus koguses ei olnud võimalik küll sisse ajada. Asi oli lihtsamast lihtsam- siis ei olnud lihtsalt üldse eriti midagi süüa ja toidu hankimine oli omaette protseduur ning elustiil. Küll toodi mune tuttava talueide juurest, küll käidi piima järel maal, toitu toodi turult ja vanaema talust, sibulaid- kartuleid- mida-iganes kasvatati kasvuhoonetes ise. Ilge jant ja peavalu, kuid tagantjärele tundub mulle, et lastel ei olnud nii palju võimalusi enda tervise rikkumiseks kui nüüd. Täiskasvanu saab teha valiku, kas ta toitub tervislikumalt või sööb seda, mida näeb, kuid lapsed on ju ääretult mõjutatavad. Kui ikka on kassa juures kartulikrõpsude või kommide reklaamide, siis on väga raske talle selgeks teha, miks ta seda süüa ei tohiks. Kõiks ju ometigi söövad!

Kunagi irvitasime soomlasi, kes toidu alla ja toidu peale ajasid peotäite kaupa sisse tablette: üks ühe allergia vastu, teine teise. Allergia kui taoline oli sellel ajal paljude eestlaste jaoks seht võõras teema. Ometigi teame me täna, et selle aluseks on suures osas eelpoolkirjeldatud vale toitumine. Kas see on see, mis ootab meie lapsi ka ees? Ja meid endid?  Või on see juba paljude jaoks kätte jõudnud?

Olen püüdnud oma 3 aastase poisi peal rakendada korduvalt erinevaid müügitaktikaid, et pudru on hommikul hea ja kasulikum kui Jääaja multika piltidega shokolaadikrõbinad, kuid alati on see igavene jant. Küll ähvardad, küll mangud, küll meelitad, aga pudru läheb raskelt. Nojah, ega ise ka ei tahaks mingit putru kui krõbinate ahvatlev sahin kõrvus on, kui midagi pole teha- punnitame! Nii mina kui ka tema. Olles ise müügiinimeste koolitaja, kasutan erinevaid müügivõtteid.

Näiteks kasu välja toov müügilähenemine, et pudru söömine teeb tugevaks ja kasvatab muskleid. Mnjah, see pole ole eriti tulemuslikuks osutunud. Lisaboonuseid pakkuv müük: „Söö, ma panen sulle rohkem moosi peale!” - vahest toimib, vahest vähem. Allahindlusmüük: „Ära tervet söö, söö ainult pool!” - see toimib pisut paremini kui eelmised. Ja viimasel ajal olen kasutanud edukat müüginippi sarjast „ähvardav müük”: „ Kui putru ära ei söö, siis naabertalusse Hanna juurde mängima ei lähe!” Toimib!

Kui kellelgi on häid ideid, kuidas last motiveerida rämpstoidu asemel midagi kasulikumat valima, siis palun kirjuta. Edu Sulle kui oled samade probleemide ees!

 Ekke Lainsalu
www.ekke.ee