7 väikest sammu harmoonilise ja õnneliku eluni

7 väikest sammu harmoonilise ja õnneliku eluni

Me kõik sünnime siia maailma võimega tunda tundeid ja olla vastuvõtlik teiste emotsioonidele, millega me kokku puutume. Paraku puutume me sageli kokku ka negatiivsete emotsioonidega, mis ei kuulu tegelikult meile endile, kuid mis mõjutavad meie alateadvust rohkem kui me seda arvatagi oskame. 

Me kõik sünnime siia maailma võimega tunda tundeid ja olla vastuvõtlik teiste emotsioonidele, millega me kokku puutume. Paraku puutume me sageli kokku ka negatiivsete emotsioonidega, mis ei kuulu tegelikult meile endile, kuid mis mõjutavad meie alateadvust rohkem, kui me seda arvatagi oskame. 

Kas teadsid, et 98% negatiivsetest tunnetest ja halvast tujust, mis sind valdavad, oled sa saanud võõrastelt inimestelt, sest sa oled sündinud omadusega teiste tundeid vastu võtma. Niikaua, kuni sa ei õpi negatiivseid emotsioone vältima, oled sa nende mõjualas, sest inimesi, kes on mingil põhjusel halvas tujus, kohtad sa ju kõikjal – bussis, poes, trennis, peol, koolis, tööl.

Toome näite: seistes poes pikas järjekorras hakkab sinu ees üks paar vaidlema ja mees läheb närvi. Sa kuuled nende juttu ja ka inimesed, kes sinu seljataga seisavad, kuulevad seda. Kogu see negatiivne energia, mis selle paari vahel tekib, kandub edasi ka sinule ja sa ei saa sellest ise arugi.

Negatiivne energia võib tulla ka läbi une – sa näed unes midagi ebameeldivat ja ärkad hommikul halvas tujus, kuigi tegelikult ei ole midagi halba juhtunud. 

Emotsioone on võimalik suunata ja kontrollida ning inimesed, kes negatiivset energiat vastu ei võta, on palju õnnelikumad.

Allpool on 7 lihtsat sammu, kuidas õppida negatiivsest lahti laskma!

1. Küsi endalt, kust see tunne tuli?

Järgmine kord, kui sul on halb tuju või sa tunned, et midagi negatiivset on sinu mõtetes, siis küsi endalt: kust sa selle emotsiooni said? Kas see kuulub üldse sulle või põhjustas keegi teine sinus neid negatiivseid tundeid ja mõtteid. Küsi ka oma füüsilise keha käest, mis tundeid ja miks ta sinuga praegu jagab? Miks ta sinus ärevust tekitab? Ütle oma füüsilisele kehale, et tal ei ole vaja muretseda, see ei muuda midagi. Positiivne ellusuhtumine ja olek annab energiat ja jõudu ja sina saad seda oma füüsilisele kehale anda. Seda tuleb teha läbi heade mõtete. 

2. Järgmine kord, kui tunned, et sul hakkab tuju halvaks minema, et keegi suudab sind mõjutada negatiivselt, siis pane aeg iseenda jaoks seisma.

Mõtle siin ja praegu, miks see inimene seda teeb, mis sind praegu mõjutab? Mis on nende halbade mõtete ja tunnete põhjuseks? Küsi endalt – kas sa pead nendele negatiivsetele tunnetele alluma ja neid endasse laskma? Vastus on: ei pea ja ei tohikski! Kui keegi tahab olla negatiivne, siis las ta olla. Kui keegi tahab sinule halvasti öelda, siis las ta ütleb. Ära reageeri! Elu on sinu enda teha ja kõik need emotsioonid, mis sind hommikust õhtuni ümbritsevad, sõltuvad sellest, milliseid tundeid sa ligi lased. Lase head ligi, halva ees löö uks kinni!

3. Sulle öeldakse halvasti, tuju on halb – lase kohe lahti.

Kujuta ette helesinist valgust täis ruumi, kus puuduvad seinad ja põrand, sa oleksid nagu taevas pilvede vahel hõljumas. Sa lihtsalt lendled, päike paistab ja negatiivsust ei ole. Selles olekus ja kohas, kus sa praegu oled, ei ole enam halba. See läheb sinust mööda, sa ei puutu sellega kokku. Sinu sees on seletamatu jõud, mis lükkab halva ära. Kui sa sealt välja tuled, võtad sa selle jõu kaasa ja negatiivsus ei suuda sind enam mõjutada. Negatiivsus ja kõik halb muutub nõrgaks ja võimetuks, kuni ta viimaks õhku kaob. 

4. Mis tundeid sa praegu tunda tahad?

Kõik halb saab alguse sellest, mis toimub sinu peas. Milliseid emotsioone sa tunda tahaksid? Meenuta mõnda lapsepõlvest pärit lõbusat mälestust, kuula muusikat, mis teeb sul alati tuju heaks. Lase oma mõtted vabaks ja tunneta hetkes olemist. Puhka! 

5. Leia endale mantra.

Selleks võiks olla lihtne ja positiivselt meelestatud lause: elu on imeline; sellest tuleb minu elu parim päev; õnn peitub lihtsates asjades; naerata, elu on ilus; sa oled seda väärt; täna on kõik võimalik.

Mis iganes see lause ka poleks, korda seda iga päev, mõtle seda kui sa seda ütled. Tunneta sõnade jõudu! 

6. Ole õnnelik ja tänulik selle eest, mis sul on.

Tänulik olemine aitab meil elus ka väiksematest asjadest rõõmu tunda. Nii palju on asju, millele sa enam ammu tähelepanu ei pööra, ent tegelikult võiksid seda teha. Sa ise jätad oma elust välja naudingut pakkuvad pisiasjad nagu näiteks värskelt tärganud sirelite aroom; muru lõhn pärast vihma; paljajalu murul kõndimine; päikeseloojangu vaatamine; mõne imemaitsva roa aeglaselt nautimine nii, et sa tunned igat ampsu; lapsepõlve lemmikmultika vaatamine; lemmikmagustoidu valmistamine, mida oskas ainult sinu vanaema sulle teha; õhtul pärast pikka päeva rammestunult voodisse langemine; lihtsalt olemine … Kui sa õpid neid väikeseid asju taas nautima, tunduvad suuremad naudingud veelgi rikkalikumad. 

7. Alusta oma hommikud ja lõpeta õhtud positiivse mõttelaadiga

Hommikul ärgates ära astu voodist välja enne, kui oled millelegi heale mõelnud. Naerata! Sinu elu on sinu kätes ja just täna on kõik võimalik. Samade mõtetega võiksid ka õhtuti magama minna. Võta voodikapile mõni positiivne raamat, näiteks pildiraamat kaunitest looduspaikadest. Vaata ja unista. 

Ja mis veel – ära unusta unistamist. 

Mida sa oma elus praegu kõige rohkem tahad? Millest sa salamisi unistad? Mõtle oma unistustele ja kujuta ette, et need on reaalsuseks saanud. Kui need unistused on tõesti see, mida sa oma elult tahad, siis sa oled võimeline need ka saavutama. Kui tegu on unistustega, mille täideviimiseks sinu tahtest, nõust ja jõust üksi ei piisa, siis tea, et iga asi siin elus juhtub mingil põhjusel. Kui sa usud heade asjade juhtumisse, oled positiivne ja avatud, siis kõik hea tuleb sinuni. Kannatlikkus on voorus …

Allikas: self.com