Kuidas vältida kevadstressi?

4 kommentaari

Vähenda enda koormust!
Kõik mured algavad sellest, et inimesed hindavad tihtipeale oma võimeid üle. Kui töö, kool ja vabaaja tegevused muutuvad koormaks, mida ei suudeta enam kanda, on see üks stressi tekkimise peamistest põhjustest. Kui sul jäävad täna nõud pesemata, sest sa olid koju tulles liiga väsinud, siis pole midagi, ka homme on päev. Reeglit tänaseida toimetusi ära viska homse varna võib mõnikord südamerahuga ignoreerida kui see teenib sinu parema enesetunde saavutamise eesmärki.

Vähenda enda koormust!
Kõik mured algavad sellest, et inimesed hindavad tihtipeale oma võimeid üle. Kui töö, kool ja vabaaja tegevused muutuvad koormaks, mida ei suudeta enam kanda, on see üks stressi tekkimise peamistest põhjustest. Kui sul jäävad täna nõud pesemata, sest sa olid koju tulles liiga väsinud, siis pole midagi, ka homme on päev. Reeglit tänaseida toimetusi ära viska homse varna võib mõnikord südamerahuga ignoreerida kui see teenib sinu parema enesetunde saavutamise eesmärki.

Otsi omale tegevust!
Kevad on ilus aeg ja sul endal või mõnel su sõbrannal võib peagi olla sünnipäev tulemas. Miks mitte korraldada üks meeldejääv üritus, peale mida kevadstressist haisugi pole. Olgu see siis teemapidu või lihtsalt filmiõhtu, peaasi on mõtted mujale saada. Kui sul tekib vaba aega elu üle järelemõtlemiseks ja ainuke asi, mis sulle pähe tuleb, on see, et kõik siin maapeal on halb ja mõttetu, on viimane aeg sellele kõigele mõtet anda.

Väldi enesehaletsemist!
Miks küll kõigil teistel on nii ilus elu ja nad saavad alati seda, mida tahavad? Selliste mõtetega ei jõua sa kuhugi. Pea meeles, et kellelegi ei kuku midagi taevast alla. Vähenda küll oma koormust, kuid ära istu käed rüpes. Kõik näevad millegi saavutamise nimel vaeva ja ainult kõrvalvaatajale tundub, et nad polnud seda ära teeninud. Ära ole kade inimene, vaid rõõmusta teiste üle ja sulle vastatakse samaga.

Võta aega ringi vaadata!
Kevad on ilus aeg, ära püüagi seda maha magada. Korralda grillpidu ja sõida sõpradega loodusesse. Naudi rohelust enda ümber ja tunneta kevadet. Küll näed – kui sul oli siiamaani stress, muutub tuju paremaks, sest su sõbrad on sinuga, selga silitab jahe kevadtuul, nägu paitavad päikesekiired ja need väljas küpsetatud vorstid lausa sulavad suus. Ka hommikul ärgates ära unusta kuulata lindude laua akna taga, sest varsti kuuled sa seda ainult aasta pärast.

Tee puhkepaus!
Kui sul tõesti kõigest „kopp ees“ on, siis ei jää muud üle kui oodata kuni see tunne üle läheb ja sa saad jätkata oma stressivaba elu. Mõnele piisab selleks lõõgastavast vannist ja magusast unest. Teine aga eelistab ette võtta soojamaa reisi, mis talvel ajapuuduse tõttu sinnapaika jäi. Kui töölt aga puhkust ei anta või materiaalsed vahendid seda ei võimalda, võib leppida ka nädalavahetusega spaas. Kindlasti kaasa sellesse ettevõtmisesse kallim või sõbranna, sest üksindus võib kevadstressile ainult hoogu juurde anda.

Ära karda rääkida!
See kehtib mitte ainult kevadstressi, vaid ka kõikide teiste probleemide kohta. Kui sul on midagi südamel, siis on alati olemas keegi, kellega sa saad sellest rääkida, olgu need siis vanemad, sõbrannad või nõustajad. Kui kõikidest eelnevatest soovitustest polnud abi, tuleb otsida probleemi sügavamat põhjust ja proovida see välja juurida. Tihtipeale võib see üksinda üle jõu käia või võib vaja minna objektiivset kõrvalvaatajat, kes saaks nõu anda või lihtsalt ära kuulata.


Elu on ilus ja elamist väärt ning selles ei ole ruumi stresile!

/Kristel Kivijärv/