Otsusta, mida muuta, ja muuda!

27 kommentaari
Otsusta, mida muuta, ja muuda!

Muudatus saab teoks alles siis, kui otsus on tehtud. Otsus midagi muuta võib saabuda hetkega, tavaliselt aga teostub peale seda, kui valik on tehtud. Võimaluste väljaselgitamiseks kuula hoolega oma südant ja meelt, mõtle, mis ei ole sinu meelest sinu elus õigesti, mis peab olema teisiti ja pane kõik kirja.

Muudatus saab teoks alles siis, kui otsus on tehtud. Otsus midagi muuta võib saabuda hetkega, tavaliselt aga teostub peale seda, kui valik on tehtud. Võimaluste väljaselgitamiseks kuula hoolega oma südant ja meelt, mõtle, mis ei ole sinu meelest sinu elus õigesti, mis peab olema teisiti ja pane kõik kirja.

Osta endale uus märkmik, mis muuhulgas aitab sind ka harjutuste tegemisel – sellest saab sinu “mõttejõu päevik”. Mida iganes sa päevikusse kirja paned, ole enda vastu aus. Tõepoolest, oma mõtteviisi muutmine on üks märkimisväärsemaid samme, mida elus ette võtta võib. See on suurepärane moodus oma tunnete ja eesmärkide üle järele mõtlemiseks ja selginemiseks ning väljaütlemata mõtetele kuju andmiseks.

Hoia päevikut ohutus paigas käeulatuses. Võta endale aega tähelepanekute kirja panemiseks, sellest võiks saada miski, mida sa teed korrapäraselt, kuid mitte iga päev.

Iga kirjutuskord võiks olla kindla kestusega, näiteks 15 või 30 minutit, samuti võid seada eesmärgiks kirjutada iga kord vähemalt lehekülje või pool. Kirjuta mida tahes ja tee seda veendumuses, et see, mida soovid avastada, ilmutab end kirjutades kindlasti. Püüa kirjutada vabalt. Ära vaeva end õigekirja, grammatika ega kirjavahemärkidega. Ära paranda juba kirjapandut. Sa ei pea muretsema selle pärast, kas ikka kirjutad tõde – sinu kirjatükis ei pruugi mõtetki olla! Tähtis on eneseväljendus, mille käigus ilmnevad ajapikku ka mõte, tõde ja selgus.

 

Muutmise kuus sammu

Siin on kuus sammu, mis aitavad sul aru saada, mida sa tahad muuta. Arutle kõigi üle oma märkmikus ja vii muudatused ellu!

 

1. “ROHKEM” – Pane kirja kõik asjad, mida sul võiks rohkem olla: seks, sport, aega vaba aja nautimiseks. Ära anna oma soovidele hinnangut ega korrigeeri neid.

2. “TAHAN” – Pane kirja kõik, mida tahad saada – hingerahust kuni uute kardinateni. 

3. “SOOVID” – Tee soovide nimekiri ja kirjuta sinna asjad, mida oma elus muudaksid, kui see muutus oleks võimalik. Ära muretse, kui kirjapandu tundub veidi asjakohatu.

4. Rakenda “MÕTISKLUSVÄGI” – Vaata oma nimekirjad üle. Milline soov torkab silma? Millisele keskendud instiktiivselt? Milliseid muudatusi tuleks tingimata teha?

5. VALI JA OTSUSTA –  Vali, mida tahad oma elus kindlasti muuta ja tee seda, isegi juhul, kui sa ei tea, kuidas. Otsuse tegemine on juba jõuline esimene samm.

6. Ära kaota sidet – Pea oma otsust kogu aeg meeles, vaadates nimekirju iga päev üle. Lisa uusi soove ja tõmba vanu maha. Muutused toimivad lihtsamalt ja kiiremini, kui keskendud ikka ja jälle sellele, mida kirja panid.

 


Allikas: C. Rando ” Power thinking”

 

Triin Tisler

Sarnased artiklid