Reklaam sulgub sekundi pärast

LOODUSKOSMEETIKABRÄNDI looja Berit Joosep kirjeldab kosmeetika tootmise telgitaguseid

FOTO

Berrichi looduskosmeetikabrändi looja Berit Joosep kirjeldab, et luues kosmeetikatoodet, peab olema paigas enamvähem täpne idee ja trumpkomponendid. Siis saab järgmise sammuna vaadata, kas need kõik komponendid ikka sobivad kokku ja kas toode vajab mingit lisasidusainet või mitte. Berrichiga alustades soovis ta, et tooted oleks väga head ja retseptid oleks professionaalsel tasemel koostatud ja teaduslikel uuringutel põhinevad. Kuna Beritil endal ei ole biokeemiku haridust, siis pöördus ta abi saamiseks TÜ teadlaste poole ning on neile siiralt tänulik, sest Berrichi saamise loos on neil mängida väga suur roll.
 
Iga uue toote arendus on kui uue beebi sünd
 
Idee, miks Berrichi looduskosmeetikas on just vetikad, on tulnud kaugelt Aasiast, kus Berit nägi koos abikaasaga, kuidas Aasia naised  kasutatavad erinevaid vetikaid kosmeetikaprotseduurides. Sealt sai ta kindla teadmise, et tahab vetikaid kasutada oma kreemi retseptis.
 
Berit naerab, et õigupoolest marssis ta kunagi päris alguses, kui Berrichiga alustas, Tallinna Ülikooli Looduse ja terviseteaduste vanemteaduri Phd Rando Tuvikese uksest sisse, kaasas enda retsept, kreemi näidis ja idee ning soov kasutada kreemi retseptis vetikaid. Milliseid täpsemalt, selles osas tal ideid või mõtteid polnud. Seega idee kasutada kreemi sees meie oma Läänemere punavetikast saadud furtsellaraani tuli Rando Tuvikese poolt ja selle suurepärase idee eest võlgneb Berit tänu temale.
 
Berit selgitab, et iga uue toote arendus on nagu uue beebi sünd. „Me genereerime uusi ideid ja fantaseerime meeskonnaga pidevalt, mida uut ja ägedat võiks teha ja millega turule tulla. Viimasena lisandusid meie toodete perekonda näopuhastusvahendid. Sellega täitus mu ammune unistus, et Berrichi kasutajal saaks olema võimalus kasutada kogu oma ilurituaali jaoks ainult Berrichi sarja tooteid,“ rõõmustab ta.
 
Berrichi toodete valikus ei olnud enne näopuhastusvahendeid. Nüüd on need olemas. Näopuhastustoodete koostisesse oli Beritil kindel soov saada looduslikud ja õrnalt nahka kooriva toimega puuvilja AHA-happed, sõrmlaimi ekstrakt „Lime Pearl“ ja muidugi ka Berrichi kreemides juba tuttavaid vetikatest saadud aineid astaksantiin ja furcellaraan. Uued puhastustooted tulid isegi veidi paremad, kui ta oli oma ettekujutuses neid mõelnud.
 
„Minu jaoks oli koostöös ülikooliga vahu tegemine kõige keerulisem, et vaht oleks ilus, püsiv, õhuline ja samas puhastaks ja veel, et kõik komponendid sobiks kokku ja oleks põhjalikult läbi uuritud. Lisaks oli vaja ka testida, kuidas uued tooted nahal omavahel sobivad,“ kirjeldab ta.
 
Tooted sünnivad peamiselt lähtuvalt enda vajadustest
 
Berit õppis kunagi aiandust ja ettevõtlust ning selle käigus puutus väga palju kokku õunte kasvatamisega ja sellest ajast on puuvilja AHA-happed talle väga huvi pakkunud. Eesti suurima õunakasvataja Polli arenduskeskusega arendati edasi mõtet neid Berrichi toodetes kasutada ning Berit sai enda jaoks kinnitust selles osas, et AHA puuvilja happed sobivad ideaalselt just Berrichi tooniku „TONER“ ja näopuhastusvahu „FOAM“ koostisosadeks.
 
Näiteks meigiõli puhul hakati lihtsalt mõtlema, millist toodet ise tahaks ja siis järsku hakkasid tulema lahendused, et toode võiks olla selline, kus vatipatju ei pea kasutama, et vähendada lisakulu ja prügi. „Kõik need mõtted tuleb kirja panna ja tehagi ajurünnak. Oleme teinud ka reaalselt ajurünnakuid ja selleks puhuks siis mõne mõnusa metsamajakese broneerinud, looduses jalutanud ja pidevalt genereerinud ja mänginud erinevate mõtetega,“ räägib Berit loomeprotsessist ja lisab, et eeltöö peab olema väga mitmekülgselt läbimõeldud. Vahel teeb ta ka küsitlusi, et mis toodetest inimesed puudust tunnevad ja siis vaatab, kuidas need tooted sobivad tema mõttemaailmaga.
 
Ta räägib, et suurem osa tooteid sünnivad ikkagi enda vajadustes lähtuvalt ja ta arvestab kindlasti ka klientide tagasisidedest tulnud soovidega. Kõige paremad ideed aga sünnivad lihtsalt ahaa-momendina - just sellistel momentidel tuleb tekkivat inspiratsioonipuhangut ja tegutsemistuhinat täiega ära kasutada. „See on see tunne, et olen kõikvõimas ja suuteline kasvõi läbi seinte jooksma, et mitte miski ei suuda meid takistada ja kõike saab!“ kirjeldab Berit.
 
Toodete arendus on pikk protsess
 
Ühe toote väljaarendamisele läheb ligikaudu pool aastat ja teine pool aastat kulub sobiva pakendi otsimisele ja muudele tegevustele. On ka erandeid, kus on saanud kiiremini hakkama, kuid reeglina arvestatakse ikkagi pikema perioodiga.
 
Tootearenduseks on vaja esmalt tellida erinevaid tooraineid. Ettevõtte pideva kasvamise boonuseks on ka võimalike tarnijate kontaktide arvu suurenemine, mis loob rohkem võimalusi.
 
Berit tõdeb, et mõnikord võib mingi tooraine väga meeldida, aga siis selgub, et see tootja müüb ainult ulmeliselt suurtes kogustes ja googeldamise tööd selles osas jagub kõvasti. Toorainet valides lähtutakse ka selle puhtusest ja omadustest ning vastavusest ECO standartitele.
 
See, kas tooraine tootesse ikka sobib, selgub alles siis, kui tooraine on juba käes ja sellega on tehtud väga palju erinevaid katsetusi.
Kui hakkab vormuma juba toote moodi tulemus, siis tuleb hakata seda testima inimeste peal. Tavaliselt proovib Berit võimalikult paljude erinevate inimeste arvamusi koguda, aga see kõik on väga ajakulukas.
 
„Minu tavalised küsimused testijale on, et mida ta tundis, kui nahale seda toodet kandis, kas talle meeldis või ei meeldinud see tunne, kas toode kleepus jne. Üldiselt neil, kes enne ei ole tooteid testinud, on sellistele küsimustele esimese hooga väga raske vastata ja siis peame selliseid küsimusi uuesti ja uuesti esitama, vajadusel teeme ka täiendusi toodetele,“ räägib ta.
 
Lisaks loob ka ülikool oma testrühma ja uurib nahka enne toote kasutamist ja toote kasutamise järgselt toimunud muutusi. Tänu hoolikalt valitud koostisosadele on need väga positiivsed tulemused.
 
„Ühe väga innovaatilise tootearenduse oleme hetkel seisma jätnud, kuna vajame selleks suuremat investeeringut ja kindlasti ka lisaks materjaliteadlaste abi. Väga loodan, et selle toote juurde saame tulla uuesti järgmisel aastal,“ räägib Berit Joosep tulevikuplaanidest.


Foto: Teevi Pihlak