Reklaam sulgub sekundi pärast

NIPINURK: Edukas naisettevõtja Berit Joosep: edu saladus on usk iseendasse, kõva töö ja näputäis õnne

.
Foto: Karen Härms

Berrichi looduskosmeetikabrändi looja Berit Joosep tõdeb, et kunagi ta looduskosmeetika loomisest unistada ei osanud. Ta alustas nahahooldustoodete tegemist enda nahaprobleemide pärast. Tema peres on loodustarkuseid antud vanavanaemadelt edasi ja nii õpetati tedagi pesema pead muna ja vihmaveega ning loodulik lähenemine pole talle olnud võõras. Nii otsis ta välja erinevat kirjandust looduskosmeetika kohta, käis kursustel, pani käiku vanavanaemade tarkused ja tegi koduköögis oma esimesed katsetused. Nüüd unistab ta, et suurem osa naisi oleks kas või kunagi proovinud Berrichi kreeme ja suurema unistusena oleks Berrichi tooteid müügil nii Sydneys kui New Yorgis.
 
Alguse saanud koduköögist
 
Berit tunnistab, et ega esimesed looduskosmeetika katsetamised läksid ikka aia taha. Ent mingil hetkel hakkasid sõbrad-sugulased tema tehtud kreemi kiitma ja soovitati seda pakkuda ka laiemale ringile. Berrichi baaskreem ongi paika loksutatud Beriti koduköögis. Hiljem tegi peenhäälestuse Tallinna Ülikool – Berrichi kreemid sündisid koostöös Tallinna Ülikooli Loodus- ja Tervisteaduste Instituudi teadlaste Rando Tuvikene, Marju Robal ja kogenud nahaspetsialistidega.
 
Berit selgitab, et idee lisada kreemidesse vetikad sündis reisil Balile. “Kõik Aasia kalaturud on täis ka vetikamüüjaid. Vanad mammid istuvad, suured kausid erinevate vetikamassidega jalgevahel. Aasias on vetikaid kasutatud juba sajandeid iluprotseduurideks ja oleme ausad, Aasia naised näevad ju head välja. Nende näonahk on veatu ja sile,” märkas Berit Balil.
 
Kalastamissõidul märkas ta aga, et vanadel kaluritel olid näod küll krimpsus, ent peopesad siledad ja pehmed. See tuleneb sellest, et nad puhastavad päevast-päeva käsitsi kalavõrke vetikatest ja nende käed puutuvad vetikatega kogu aeg kokku. Nii saidki nahahooldustoodetesse vetikad.
 
Usk iseendasse, kõva töö ja näputäis õnne
 
Eduka ettevõtte saladuseks peab Berit usku iseendasse ja oma ideesse, kõva tööd ja ka näputäit õnne. Enda edu saladuseks peab Berit toetavat peret ning head meeskonda, kellega koos iga päev väljakutsetele vastu astuda. Ta sõnab, et on üldiselt optimistliku ja elu-jaatava suhtumisega inimene - ärkab ja tuleb tööle hea meelega ning nägu on naerul. See aitab niigi pingelises maailmas hoida seda nii olulist tasakaalu.
 
Berit usub, et me kõik saame maailma hoida ja üks viis selleks on tarbida just looduskosmeetikat. Ta selgitab, et järjest rohkem pöörame tähelepanu toiduainete päritolule ja tasuks jälgida ka seda, mida oma nahale määrime.
 
Nippe, kuidas looduskosmeetika tooteid valida:
 
·       Peamine usalduse ja turvalisuse märk on Eco märgised. Tuntumad nendest on Ecocert või Natrue sertifikaadid. Eco märgised jagunevad kosmeetika toodetele ja ka puhastustoodetele.
 
·       Tasub lugeda pakendil olevat infot. Mille jaoks toode sobib, millisele nahatüübile, millised koostisosad, millal ja kuidas kasutada. Oluline on lugeda silte ka seetõttu, et võib juhtuda, et “loodustoote” reklaamlause all võivad olla toote retseptis koostisosad, mis polegi väga head või sobivad.
 
·       Koostisosade nimetused on küll väga keerulised ja raske ongi eristada ladinakeelse ehk INCI nime põhjal, kas tegemist on nahasõbraliku loodusliku ainega või mitte, aga Google’i abil on võimalik kõik need keerulised nimed arusaadavaks teha.
 
·       Suurem osa kosmeetikabrände pakuvad ka testrite võimalust, mida Berit väga soovitab, sest siis saad kätte esimese aimduse ja tunde, kui toodet paar korda proovid. 
 
·       Tasub ka usaldada sõbrannade, tuttavate ja müüjate soovitusi.
 
·       Pea meeles, et nii kreemide kui ka muude kosmeetikatoodetega peab klient esmalt endale selgeks tegema, millised on ootused ja millist toodet ta täpsemalt vajab, sest muidu on pettumus ebaõnnestunud ostu sooritades suurem.