NIPINURK: KUIDAS hoolitseda oma hinge kodu eest?

-

Monika Kuzmina

Joogaõpetaja Katrin Kivi, kes Ühenduses High on Life enesearengufestivalil BlissJooga tundi annab, sõnab, et tema jaoks on alati olnud oluline vaimse ja füüsilise poole tasakaal. „Nii nagu me hoiame oma kodu korras, on loomulik ju hoolitseda ka oma hinge kodu eest,“ arvab ta.

Joogas oli kõik otsitu ühes kohas olemas

Kui Katrin 2009. aastal enda jaoks jooga avastas, paelus see kohe tema tähelepanu. Kõik, mida ta oli otsinud, oli ühes kohas olemas. Keha, meele ja hinge tasakaal.

2012. aasta märtsist alustas õpinguid Londoni Karam Kriya koolis ning tänaseks omab ta Kundalini Jooga rahvusvahelise õpetaja sterifikaati. 2017. aasta sügisel läbis ta ka Yoga Alliance Yin jooga õpetaja kursuse 1. ja 2. taseme. Lisaks on ta ka Holistilise Regressiooni noorterapeut ning süvahingamise õpetaja.

Viis aastat tagasi jõudis Katrin gruppide juhendamisel oma tunnetusega teadmiseni, et parim toetus ja õpetus ei saa tulla väljast, vaid iseenda seest. „Täpsemalt öeldes, minu enda kanalist, intuitsiooni usaldades. Sellest hetkest alates astusin BlissJooga loomise teele. BlissJooga on minu enda väljatöötatud joogastiil, kus viin tunde läbi sisemist tunnet usaldades, olles kanaliks puhtale õpetusele otse universumist!“ selgitab ta.

BlissJooga on voolav joogastiil, kus pearõhk on iseenda keha tunnetamisel. Tundi alustatakse

rahuliku kohanemisega, seejärel luuakse kontakt kehaga. Keha aktiveerimine ja

venitused valmistavad sind ette väikeseks hingamismeditatsiooniks, kus võid saada väga

võimsa ühenduse ja kogemuse. Tunni lõpetab sügav lõdvestus koos helirännakuga. Katrin sõnab, et see kooslus töötab suurepäraselt kogu meie tervikolemusega ning järjepidevalt

praktiseerides saab tõsta oluliselt oma elukvaliteeti.

Inimeste baashirmuks on hülgamishirm

Katrin näeb igapäevaselt, et üheks inimeste baashirmuks on hülgamishirm. Olenemata, kas seda teadvustatakse või mitte, on see seal kuskil alateadvuses peidus. Ta selgitab, et see hirm tekitab inimestes palju probleeme, kuni seda pole nähtavale tõstetud ning hirmu sisse vaadatud. Hülgamishirm ei lase lahti lasta toksilistest suhetest, vastumeelsest töökohast, kontrollivajadusest, egost ja võltsidentiteedist. Inimeste otsuseid juhib hirm. Väljavaade olla üksi jäetud, äratõugatud ja hüljatud, on tihti suuremgi kui surmahirm.

„Inimesed peavad seda normaalseks meeleseisundiks, kuid see piirab oluliselt meie valikuid.

Maailm on muutumises ja ka inimhinge arenguks on vaja muutustega kaasa voolata. Muutuste voolus püsimine on aga väga raske, kui inimest juhib hülgamise hirm.

Need, kes on selle hirmu sisse ausalt vaadanud, need saavad kingituseks vabaduse,“ ütleb Katrin.

Ta lisab, et kehas asuvad meie tunded. Kui sa hakkad märkama ja kuulama oma tundeid, siis sa oledki kehaga kontaktis. Kui sul on raske tundeid teadvustada, siis sa saad siseneda ka keha tasandilt. See tähendab erinevate kehapraktikate harjutamist – jooga, hingamine, tantsimine, energiaharjutused. Hoides suure osa tähelepanust keha aistingutel, hakkad ühel hetkel kogema ja ära tundma ka sügavamaid tundeid.

„Mõte loob tunnet ja tunne loob mõtet. Varjatud uskumused on minevikus loodud mõtted, mis omakorda on loonud vastavad tunded kehasse. Iga kord kui sinu seest kerkib üles ebamugav ja ärev tunne, siis sa saad seda „jälitama“ hakata. Ebameeldiv tunne on sinu rännaku teejuht, mis juhib sind kiht kihilt sügavale varjatud uskumuse juurde. Uskumused, mis sind enam ei teeni, saad asendada uutega. Valik on alati sinu. Uue uskumuse juurutamine nõuab järjepidevust, kuna keha tasand on vana uskumusega harjunud ning ei taha nii lihtsalt mugavustsoonist loobuda,“ ütleb Katrin.

Lihtne praktika, mida igaüks saab kodus teha, et oma kehaga kontakt saavutada:

  • Istu toolil, tallad kindlalt maas, käed lõdvestunult süles.
  • Vii selg sirgeks.
  • Sule silmad, kui saad.
  • Tunneta hetkeks maa külgetõmbejõudu ning lõdvesta sellesse puusad, jalad, käed ja õlad.
  • Sisse hingates hakka tõstma oma selgroolülisid ülespoole, seda nii mõttes kui ka füüsiliselt. Välja hingates lõdvestu.
  • Sisse hingates jätka selja tõstmist kuni jõuad kaelani.
  • Kaela juures jälgi, et su lõug ei liiguks üles, vaid pigem veidi alla ja “sisse”.
  • Kõige kõrgem punkt on otse sinu pealael.
  • Kui oled selja ja kaela täielikult sirutanud, siis hinga selles asendis nii: pikalt sisse 5-6 sekundit ja kergendusohkega välja 2-3 sekundit. Välja hingates proovi täielikult lõdvestuda ja lasta asjadel minna. Jätka nii seni, kuni tunned kergust ja kohalolu.