NIPINURK: Me kõik sisaldame nais- ja meesenergiaid: kuidas neid tasakaalustada?

Karen Härms

Monika Kuzmina

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut ja raamatu “Hinga ja ela!” autor Monika Palm selgitab, et me kõik sisaldame endas nais-ja meesenergiaid. Naisenergiad on seotud selliste omadustega nagu loovus, tundlikkus, vastuvõtlikkus. Meesenergiad aga aktiivsuse, julguse, juhtimisega. Nende kahe energia tasakaalutus võib mõjutada meeleseisundit. Ta jagab hingamisharjutust, mille praktiseerimine toetab sinu sees olevate mees- ja naisenergiate ühinemist ja heaolu loomist.

Harjutus

Hingamisharjutust, mis avab sind andmisele ja vastuvõtmisele tehakse istudes, lamades või seistes. Selg on sirge. Silmad kinni või fokusseeritud enda ette. Suu on kinni ja hingamine toimub läbi nina. Sissehingamine on aktiivne ja väljahingamine passiivne. Harjutust tehakse umbes 10–15 minutit.

1. Alusta läbi nina teadlikku ühendatud hingamist. Tee seda 10 korda. Seejärel tee pikem ja tugevam sissehingamine ja too kogu oma tähelepanu hingamise juurde.

2. Edasi hinga sisse ja tee lõpus põgus paus ning alles siis hinga välja. Väljahingamise lõpus tee uuesti põgus paus, enne kui uuesti sisse hingama hakkad.

3. Hinga sisse, kui tunned selleks impulssi ja jätka sellisel viisil hingamist. Märka samal ajal, kas sissehingamine, väljahingamine ja paus hingamiste vahel tundub sulle mugav. Hinga nii mitte vähem kui 10–15 korda.

4. Kui oled valmis, siis hinga sisse ja too oma käed palveasendisse südamekeskuse kohale. Kui välja hingad, vii käed tavalisse asendisse enda kõrvale ja sisse hingates too käed palveasendisse. Välja hingates vii käed taas enda kõrvale normaalasendisse.

5. Harjutuse lõpetuseks too veel korra käed palveasendisse. Hinga loomulikult paar korda sisse ja välja. Seejärel too käed tagasi normaalasendisse.

6. Ole hetkes ja tunneta, mis sinus toimub, mida tunnetad. Seejärel tule harjutusest välja ja jätka oma toimetusi.