NIPINURK: Pea valutab või oled närviline? Proovi seda hingamisharjutust

Monika Kuzmina

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut ja raamatu “Hinga ja ela!” autor Monika Palm sõnab, et hingamisega saab hästi leevendada peavalu ja närvilisust. Ta jagab harjutust, mille käigus saab ühendada kulmude vahelise punkt ehk kolmanda silma, pealael oleva kroontšakra ja kuklaluu all asuv punkti. Hingamine toimub nina kaudu.

Harjutus

1. Istu või seisa mugavalt. Too tähelepanu kulmude vahelisse piirkonda. Kui hingad nina kaudu sügavamalt sisse, siis tunneta, kuidas energia liigub kulmude vahelisest punktist ülespoole ümber pealael asuva kroontšakra ja sealt otse edasi alla mööda koljut kuklaluu all keskel asuvasse punkti.

2. Kui sa hingad nina kaudu välja, tunneta, kuidas energia liigub kuklaluu all olevast punktist tagasi ülespoole üle pealael asuva kroontšakra ja sealt edasi allapoole otsaesisele kulmudevahelisse punkti.

3. Hinga niimoodi 3–6 korda, tunnetades iga kord energia liikumist nii sisse- kui ka väljahingamisel. Energia puhastab teelt seiskunud või närvilisust tekitava energia.

4. Enne harjutusest väljatulemist võta endale aega, et tunnetada, mis sinu kehas või peas toimub.

5. Seejärel saad minna oma tegemiste juurde tagasi.