Enneta stressi!

Tööga seotud stress oskab meie ellu osavalt hiilida ja meid aegamisi kurnata. Mõnikord oleks suureks abiks see kui märkad stressi sümptomeid juba varakult ja võtad kiiresti midagi ette.

Kadri Põldma
kadri@buduaar.ee

Tööga seotud stress oskab meie ellu osavalt hiilida ja meid aegamisi kurnata. Mõnikord oleks suureks abiks see kui märkad stressi sümptomeid juba varakult ja võtad kiiresti midagi ette.

Tunne ära stressi sümptomid.

• Kui sul on raske otsuseid teha.

• Kui sa ei suuda asju nende õigeteks tähtaegadeks ära teha.

• Kui sul pidevalt uni isegi siis kui magad piisavalt.

• Kui sul on madal enesehinnang.

• Kui tunned, et päevas on lihtsalt liiga vähe tunde selle jaoks, et sa oma asjad ära jõuaksid teha.

• Kui sa kritiseerid pidevalt teisi ja laskud tihti vaidlustesse.

• Kui sa oled tujukas ja depressiivne.

• Kui sa kipud asju unustama.

• Kui sul on pidevalt selline tunne, nagu sinu elus oleks midagi puudu.

• Kui sul on muutused söögiisus. Sa sööd liiga vähe või liiga palju.

• Kui sa tarvitad meelemürke või alkoholi selleks, et oma töö paremini või kiiremini ära teha.

• Kui su süda lööb ebaregulaarselt või liiga kiiresti.

• Kui sul on raske hingata.

• Kui sul on peavalusid, migreeni või lihasvalusid.

• Kui sul on kõrge vererõhk.

• Kui sul on nahalööve.

Kuidas stressist jagu saada?

• Hinga sügavalt sisse ja välja.

• Põgene oma tavapärasest keskkonnast, sõida linnast välja või mine kasvõi metsa jalutama.

• Ütle „ei” nendele asjadele, mida sa ei jõua teha või mis ei tundu sulle arendavad ja huvitavad.

• Mine töölt õigel ajal ära ja ära tee ületunde.

• Püüa võtta asju rahulikumalt. Ära koorma end liigse tööga, et olla teiste silmis superinimene.

• Kui sa millestki aru ei saa, esita küsimusi ja suhtle vabalt oma töökaaslaste ja ülemusega. Ära lase pingetel tekkida.

• Kui sul on tüütuid tööülesandeid, tee need kohe hommikul ära, nii on õhtul vähem stressi ja muret.

• Vaata asju suuremas pildis. Raskeid projekte võta kui samme enda arendamisel.

• Naera! Naera siis kui tunned, et tuju hakkab langema. Ära lase negatiivsetel emotsioonidel tekkida. Naer on parim stressi leevendaja ja ennetaja.

• Ela olevikus. Ära mõte sellele, et kui oleksid minevikus midagi teisiti teinud, oleks sul hetkel parem hakkama saada.