Reklaam sulgub sekundi pärast

Naistele autodest: Autoomaniku ABC

Auto jäi ootamatult seisma? Või teeb koledat häält?
Lahendus on käeulatuses – sa helistad oma boyfriendile. Kuid veel parem oleks ise natuke autodest teada, see aitab vältida suuri remondiarveid või pikka ootamist teeninduse järjekorras.

 

Auto jäi ootamatult seisma? Või teeb koledat häält?
Lahendus on käeulatuses – sa helistad oma boyfriendile.
Kuid veel parem oleks ise natuke autodest teada, see aitab vältida suuri remondiarveid või pikka ootamist teeninduse järjekorras.

• Jälgi stabiilselt auto armatuuril olevaid näidikuid. Osuti, mis näitab vee temperatuuri, peab olema kogu aeg keskel, mootori ülekuumenemine võib põhjustada suuri rikkeid! Jälgi, et osuti, mis näitab mootori pöördeid, ei satuks kunagi punasele alale. Kui armatuurlaual süttib mõni hoiatustuli, pöördu viivitamatult teenindusse – autol võib olla välja jooksnud õli või pidurivedelik, samuti võivad olla piduriklotsid kulunud. Sellise autoga sõitmine ohustab nii sind kui su kaasliiklejaid.
• Iga päev enne sõidu alustamist on soovitav pilk heita kummidele. Kui mõni kumm tundub olevat tühjem kui teised, pöördu lähima kummispetsialisti poole. Võimalusel võid ka ise pumbata kummi mõnes tanklas, kuid kui õhk ise kummist kaob, on tegu mõne mehaanilise veaga.
Erinev rõhk kummides võib põhjustada auto „ujumist“ ning on ohtlik suurematel kiirustel.
• Kuula auto mootorit ja sõitmisel tekkivaid helisid. Kui mootori hääl kõlab sinu meelest teistmoodi kui varem, või kui rataste juurest tulev kolin muutub iga päevaga valjemaks, on samuti õige aeg pöörduda teenindusse. Õigeaegselt avastatud viga on kordades odavam remontida kui hiljem. Tänapäeva autod on ehitatud nii, et kõik on omavahel seoses ning ühest väikesest veast võib mittesekkumisel saada mitu suurt.
• Kontrolli, et su autol oleks alati kaasas korralik tagavararatas, samuti selle vahetamiseks vajaminevad tööriistad (kui sa ratast vahetada ei oska, võid ju loota, et mõni mööduv d