Miuccia Prada

2 kommentaari

\"imageManager_186918\"Tuntud Itaalia moekompaniile Prada pani aluse Mario Prada 1913. aastal Milanos. 1978. aastal päris Mario lapselaps Miuccia Prada oma emalt nahktooteid valmistava ja müüva ettevõtte. Miuccia puhus soiku jäänud perefirmale elu sisse: tema juhtimisel suundus Prada haute couture’i maailma.

 

ajakirjast Buduaar Shopping No3

Kadri Põldma
kadri@buduaar.ee

 

\"imageManager_186919\"Tuntud Itaalia moekompaniile Prada pani aluse Mario Prada 1913. aastal Milanos. 1978. aastal päris Mario lapselaps Miuccia Prada oma emalt nahktooteid valmistava ja müüva ettevõtte. Miuccia puhus soiku jäänud perefirmale elu sisse: tema juhtimisel suundus Prada haute couture’i maailma.

Miuccia Prada sündis 1949. aastal. Alguses ei osanud Miuccia edu moeloojana keegi aimata, neiu oli nimelt 5 aastat Milanos miimiks õppinud. Ta kuulus kommunistlikusse parteisse ning oli seitsmekümnendatel naisõiguslaste liider.

Varsti näitas Miuccia, mis ta tegelikult väärt on. Teda huvitasid ebatavalised kangad ja neid kangaid oma loomingus kasutades kujundaski ta välja ainulaadse Prada kaubamärgi. 1985. aastal disainis Miuccia mustade nailonkottide kollektsiooni. Kotid muutusid kiiresti väga populaarseteks, kõik vähegi moeteadlikud inimesed ihkasid neid oma õlal kanda.

1989. aastal disainis Miuccia esimese Prada naistekollektsiooni, 1995. aastal meeste oma. Senisele aksessuaaride ning kõrgmoe rõivakollektsioonide loomisele ja tootmisele lisaks tõi Prada 1992. aastal turule odavama, nooremale tarbijaskonnale mõeldud Miu Miu kollektsiooni. Miu Miu on ühtlasi Miuccia hüüdnimi. Kollektsioon on maalähedastes värvides ning veidi boheemlaslik. Miu Miule järgnes Prada spordirõivaste kollektsioon, mille tõmbenumbriks said tennisekingad.

Prada toodete puhul võib tähele panna kahte huvitavat asja – esiteks kanga omapärast ja leidlikku kasutust ning teiseks kanga sobivust eesmärgiga. Prada kaubamärki iseloomustavad kõrge kvaliteet isegi pisiasjades, lakkamatud uuendused, mis sellegi poolest hoiavad au sees traditsioone, katsetused uute materjalidega ning laitmatu tootmisprotsess.

Prada kollektsioonide loomisel ei kasutata liiga kirevat värvigammat. Märksõnadeks on vaoshoitus, mugavus, puhtus, graatsilisus ja minimalism. Miuccia ütleb, et tema looming põhineb puhtalt intuitsioonil. Ta on iga detaili juures väga kriitiline ja konkreetne. Sageli juhtub, et ühte toodet tehakse mitu korda ümber. Kõik peab vastama Miuccia algsele nägemusele, millele ta alati truuks jääb.

\"imageManager_186920\"Miuccia võib olla väga põikpäine. Ta võtab mingi värvi, mida jälestab, näiteks türkiissinise, ning teeb sellest midagi ilusat. Väljakutse teha millestki koledast midagi ilusat annab talle jõudu juurde. Miuccia on iseseisev, uudishimulik ja oma peaga mõtlev naine!

Miuccia Prada on valitud Euroopa 30 mõjukama naise hulka ning tema varandust hinnatakse 1,4 miljardi dollarini. Sellest hoolimata on Miuccial ainult mõned kuulsustest sõbrad ja ta elustiil pole priiskav. Ta elab tänaseni oma lapsepõlvekorteris.

Prada võitis 1993. aastal aksessuaaride eest Ameerika Moedisainerite Nõukogu rahvusvahelise auhinna. Prada pakub oma toodangut 250 esinduskaupluses, mis asuvad 65 riigis.

Prada käekotte ja aksessuaare võltsitakse usinalt, sest need on moefriikidele lausa kultusesemeteks saanud. Pradat kandes näitad oma staatust. Aksessuaaride suhteliselt lihtne kujundus teeb võltsimise eriti hõlpsaks ja tavalisel ostjal on raske võltsingut originaalist eristada.

Mitte ükski kaubamärk peale Prada pole nii kaua oma stiili muutmata turul püsinud. Prada on ajatu! Prada on näide sellest, kuidas moekunst võib olla läbi aegade uuenduslik ja samas tagasihoidlik.

 

Kadri Põldma
kadri@buduaar.ee