Reklaam sulgub sekundi pärast

Persoon: Staaristilist Rachel Zoe lugu

Rachel on põhjus, miks kogu Hollywood kannab skinny jeans’e, varjab silmi tohutu suurte päikeseprillide taha ning ilmub punasele vaibale hallikate suitsusilmadega.
Tema tööülesannete hulka kuulub näiteks Nicole Richie, Lindsay Lohani, Mischa Bartoni, Jessica Simpsoni ja Jennifer Garneri riietamine punasel vaibal, pildistamistel või nende igapäevasel teekonnal kohalikku Starbucksi. 37-aastase stilisti päevateenistus on 6000 dollarit.

Rachel on põhjus, miks kogu Hollywood kannab skinny jeans’e, varjab silmi tohutu suurte päikeseprillide taha ning ilmub punasele vaibale hallikate suitsusilmadega.
Tema tööülesannete hulka kuulub näiteks Nicole Richie, Lindsay Lohani, Mischa Bartoni, Jessica Simpsoni ja Jennifer Garneri riietamine punasel vaibal, pildistamistel või nende igapäevasel teekonnal kohalikku Starbucksi. 37-aastase stilisti päevateenistus on 6000 dollarit.

Psühholoogiharidusega stilist

 Rachel Zoe Rosenzweig sündis 1971. aastal New Yorgis. Oma lapsepõlve veetis ta New Jersey äärelinnas jõukas perekonnas, tema vanemad olid kunstikogujad. Vaatamata sellele, et koduseinu ehtisid Frank Stella ja Barbara Kruger, oli Racheli ainsaks huviobjektiks ema riidekapp. Racheli sõnul oli see temasuguse väikese pilka jaoks justkui kommipood. Ema viis Racheli esimest korda Pariisi, kui too oli 13-aastane. Tüdruk oli selleks reisiks juba pikemat aega raha kogunud ning esimese asjana kiirustas ta Louis Vuittoni butiiki kotti ostma.
  George Washingtoni ülikoolis õppis Rachel sotsioloogiat ja psühholoogiat. Samas koolis kohtas ta oma tulevast abikaasat, investeerimispankur Roger Bermanit. Pärast ülikooli lõpetamist kolis Rachel New Yorki ja töötas stilistina ajakirjades YM ja Gotham. Kuulsuste stilistina lõi ta läbi veidi hiljem. Muuseas, tema esimesteks klientideks olid Britney Spears ja poistebänd Backstreet Boys.
 Suur läbimurre toimus 2004. aastal, kui Racheli kliendiks sai kurikuulsa Lionel Richie tütar Nicole. Stilist mäletab nende esimesest kohtumisest, et Nicole olevat kokkusaamisele ilmunud nii jubeda outfit’iga, et Rachel kahtlustas, kas seda mitte tema piinamiseks selga ei pandud. Siiski, sellest kohtumisest alates hakkas Nicole aina stiilsemalt riietuma ja tema pildid vallutasid OK! ja Heati ajakirjad.
Viimased aastad on Racheli käed-jalad stilistitööd täis olnud ning tema mõjuvõim moemaailmas on tohutu. Rachel Zoe „toodab“ stiiliikoone, tutvustab avalikkusele noori värskeid disainereid ja mõjutab seeläbi kogu maailmamoodi.

Imidži loomine

 Ei saa öelda, et Rachel just boho-chic-stiili looja on, kuid tema tegi selle kuulsaks. Teised tuntud boho-chic-staarid on näiteks Sienna Miller ning Kate Moss. Racheli isiklik stiil põhineb 1970ndate seksapiilil, temas on midagi mootorrattur-tšiki ja disko-tšiki vahepealset. Racheli stiili kutsutakse ka glam boho’ks. Boho nagu bohemian ehk boheemlaslik riietumine. Päevasel ajal võib Rachelit näha ringi klõbistamas oma Gucci killer-stiletodel, jalas ülikitsad teksad, seljas lühike Chaneli jakk, kaelas massiivsed ketid ja haihammastega kaunistused. Ei tohi unustada ka tema kuldpruuni päevitust ning lainerijoonega ääristatud oliivrohelisi silmi. Õhtusel ajal ilmub Rachel välja lummavas Chloe’i või Yves Saint Laurent’i õhtukleidis. Racheli lemmikbrändid on Gucci ja Chanel ning teda on tugevalt inspireerinud Kate Moss.
 Racheli juures ei saa kuidagi mööda vaadata tema skandaalsest ülikõhnast figuurist, mis on pälvinud kriitilisi märkusi nii tema klientidelt kui ka mujalt moemaailmast. Kuigi Rachel vannub, et pole elu sees soovitanud ühelgi oma kliendil kaalust alla võtta, on mõned “tema staarid” silmnähtavalt kõhnunud. Kui Nicole Richie kaalukaotus kõiki tabloide vallutas, otsustas neiu Racheli vallandada. Paljude moekriitikute meelest toob Rachel endaga kaasa üldise 0-size-imidži kummardamise. Päevast päeva nõrkemiseni suitsetav ja mitte midagi sööv Rachel sõdib visalt kuulujuttude vastu. Oma sõnul pole tema figuuril klientidega mingit pistmist.
0-size’i vastu võitlemine on moemaailmas tõsine teema. Pärast seda, kui alakaaluline modell Madridi moe-show’l kokku kukkus ja suri, keelustati Madridis 0-size-modellide kasutamine. Hiljem vaieldi samal teemal ka Londonis. Disainerid Paul Smith ja Allegra Hicks avaldasid kindlasõnaliselt arvamust, et moe-show’del ei tohiks kasutada modelle, kelle kaaluindeks on alla 18. „Living for clothes, dying for fashion“, ütles keegi teravalt Rachel Zoe kohta.

„Style A to Zoe“ ehk kuidas Rachel oma tööd teeb?

 Sügise alguses jõudis USA poelettidele ka stilisti omakirjutatud raamat „Style A to Zoe“, kus stiiliikoon räägib oma tööst ja jagab stiilisoovitusi. Raamat avaldab moodsa elu elamise nippe, keskendudes must-have-aksessuaaridele, annab nõu, kuidas dekoreerida, millele kulutada ja millele mitte. Oma raamatus räägib Rachel ka sõpradest – disaineritest Michael Korsist, Donatella Versacest ja Diane von Furstenbergist.
 Eelkõige selgitab raamat Racheli töö olemust. Enne kliendiga kohtumist teeb Rachel tublisti eeltööd, jälgib tema personaalset stiili ja viib end kurssi, milliseid laule ta on laulnud või millistes filmides mänginud. Samuti uurib ta, millises riietuses staar on säranud ja millise tõttu maitsetult riietujate listi sattunud. Järgmiseks arutab ta kliendiga läbi, kas too on oma stiiliga rahul või mis teda häirib. Rachel arvestab stiliseerimisel kliendi keha eripära ning aitab varjata kehaosasid, millega nende omanikud rahul ei ole. Oluline on isikupärase look’i loomine. Üheskoos valitakse meelepäraseid riideid, täiendatakse ja parandatakse varasemat garderoobi.
Koostöös staariga leitakse tema stiili-iidolid ning sellest lähtuvalt luuakse staari isikupärane stiil. Näiteks Lindsay Lohani eeskujudeks on Marilyn Monroe ja Brigitte Bardot. Mischa Bartoni iidoliteks on olnud Twiggy ning Peggy Lipton. Nagu varem mainitud, on Racheli enda iidoliks Kate Moss. Enim imetleb ta Kate’i puhul oskust alati šikk välja näha, miksides kokku 5- ja 5000-dollarilisi riideesemeid.
Kõigil inimestel, kes on oma stiili otsingul, soovitab Rachel koguda oma iidoli või lemmik-moebrändi pilte ja koguda need inspiratsiooni kausta.
 Teiseks rõhutab Rachel aksessuaaride olulisust. „Glamuur peitub detailides,“ mainib Rachel. Aksessuaaride hoolikat valimist soovitab ta ka oma klientidele, sest punasel vaibal ei hinnata mitte ainult kleiti, vaid ikka täiskomplekti. Ja close-up-piltidel loevad nii meik, soeng kui ka ehted. Kõiki neid peab stilist arvestama. Ja kui meik ei ole „õige“, kaotab kogu komplekt väärtuse.
 Veel üks Racheli mõttetera on: „Style is not a fashion.“ Lause all mõtleb Rachel seda, et stiilsed inimesed võivad moodi järgida, kuid ei pea seda tegema. Mood ja stiil on kaks väga erinevat mõistet. Ja nagu Coco Chanel kunagi ütles: “Mulle ei meeldi, kui räägitakse Chaneli moest. Chanel – see on eelkõige stiil. Sest mood muutub vanamoodseks, stiil mitte kunagi.“

 

Liisa Ennuste 
Ajakirjast Buduaar Shopping Kevad 2008