Juss Haasma toitumisnipid: õhtuti on külmkapi avamine keelatud

16 kommentaari
Juss Haasma toitumisnipid: õhtuti on külmkapi avamine keelatud

Sellest, et naised jälgivad oma toitumist ja käivad trennis, kuuleme me iga päev ja mida lähemale suvehooaeg jõuab, seda rohkem räägitakse ka tervisliku eluviisi tähtsusest. Aga kuidas on lood tuntud Eesti meestega? Kui palju pööravad nemad oma välimusele tähelepanu ja mida nad selle heaks teevad?
Rääkisime sarmika meesnäitleja Juss Haasmaga (29) ja uurisime, kuidas tema end vormis hoiab. Juss jagas meile ka paar asjalikku toitumissoovitust ning rääkis sellest, kuidas sport ta depressioonist välja aitas.

Sellest, et naised jälgivad oma toitumist ja käivad trennis, kuuleme me iga päev ja mida lähemale suvehooaeg jõuab, seda rohkem räägitakse ka tervisliku eluviisi tähtsusest. Aga kuidas on lood tuntud Eesti meestega? Kui palju pööravad nemad oma välimusele tähelepanu ja mida nad selle heaks teevad?

Rääkisime sarmika meesnäitleja Juss Haasmaga (29) ja uurisime, kuidas tema end vormis hoiab. Juss jagas meile ka paar asjalikku toitumissoovitust ning rääkis sellest, kuidas sport ta depressioonist välja aitas.

Tuleb välja, et Juss on tõsine spordimees ning seda ohtu, et ta diivanil lebotades õllekõhtu kasvatama hakkaks, ei ole. “Esimesed tõsised trennid tegin kuueaastaselt Kalevi ujulas, kus sai vahelduva eduga ujutud tubli viis aastat. Samal ajal hakkasid mind huvitama ka pallimängud, korvpall ja jalgpall. Korvpallimäng jäi ühel hetkel tagaplaanile ning asendus eranditult ainult jalgpalliga. Viimasega tegelen hobikorras tänaseni, jalgpall on heas mõttes nagu haigus, kui sa oled sellega algust teinud, siis on raske loobuda,” tõdeb Juss.

Viimased kaheksa aastat on Juss käinud jõusaalis treenimas. Kusjuures ka depressioonist sai ta lahti tänu spordile! “Olen oma elus põdenud raskekujulist depressiooni, sel ajal olid sport ja liikumine tagaplaanile jäänud, esile kerkis hoopis teistsugune elustiil. Just trenn ja õige toitumine oli see, mis mind mustast august välja aitasid. Hakkasin hoolega jälgima, mida ma söön, mis kell ja kui palju. Nii sport kui ka õige toitumine parandavad enesetunnet ja meelteseisundit väga olulisel määral ning pärast seda eluperioodi on trennis käimine minu jaoks alati tähtsal kohal olnud,” ütleb Juss.

Mis aga toitumisse puutub, siis Jussil on siinkohal paar kavalt reeglit, millest ta katsub kinni pidada. Näiteks pärast kella seitset õhtul ta enam ei söö. “Tähtis on jälgida ka seda, et sa enne kella seitset ennast liiga täis ei söö ja siis diivanile pikutama ei jääks. Ma soovitan seda nippi ka teistele, juba see, kui sa suudad paaril õhtul nädalas sellest kinni pidada, on suur edusamm,” tõdeb Juss.

Milline näeb välja Jussi menüü? “Hommikuti söön tavaliselt valgurikkamat toitu, omlett kodujuustu ja idusalatiga või miks mitte ka klassikaline võileib, jogurt, kohupiim, puuviljad. Ma ei söö hommikuhelbeid ega müslit. Toidukordade vahele katsun jätta kolme kuni neljatunnised pausid ja saia ma toidukordade kõrvale ei söö. Vahepealseid näksimisi üritan vältida. See kõik muidugi ei tähenda, et ma jõulupühade ajal ei lubaks endale traditsioonilisi piduroogasid või suvel grillimist, mida tuleb soojade ilmadega päris tihti ette. Kui elutempo läheb väga kiireks, siis ei saa välistada ka kiirtoidurestoranide hitti,” naerab Juss.

Kohvi tarbib Juss haruharva ja suhkru on ta oma menüüst samuti välja praakinud. “Minule sobib kõige paremini tavaline gaseerimata vesi, seda tarbin palju ka toidukordade kõrvale, lisaks armastan sageli värskelt pressitud mahlasid teha, neist saab nii palju energiat, et kohvi polegi vaja. Minu jaoks asendab kohvi joomist kuum sidrunivesi või siis kakao. Kui joon teed, siis meega ja nendel harvadel kordadel, kui kohvi joon, siis lisan sellele siirupit, mitte suhkrut,” räägib Juss, kes teeb sporti selleks, et tunda end veel paremini.

Karin Karu