Jää suhtes positiivseks ka peale pikki aastaid!

\"imageManager_227143\"Negatiivsusel on mitmeid vorme- kriitika, vingumine, ründamine, pessimism, rahulolematus, perfektsionism jne. Need omadused võivad partneri kiiresti eemale tõugata ja teie suhet nõrgestada. Kuidas olla üle negatiivsusest ja jääda ka peale 10 aastast kooselu positiivseks?

Kadri Põldma
kadri@buduaar.ee

\"imageManager_227143\"Negatiivsusel on mitmeid vorme- kriitika, vingumine, ründamine, pessimism, rahulolematus, perfektsionism jne. Need omadused võivad partneri kiiresti eemale tõugata ja teie suhet nõrgestada. Kuidas olla üle negatiivsusest ja jääda ka peale 10 aastast kooselu positiivseks?

See on mõnele inimesele tõeline katse. Üks tuttav, kes on oma mehega koos olnud juba 8 aastat tundis muret selle kohta, kuidas saab tema suhtes positiivseks jääda kui mees on aastatega tohutult muutunud- tuleb koju, aeleb õllega diivanil, viskab oma asotsiaalsed sokid laua alla ja kui naine palub tal midagi teha, siis krooksub kallis abikaasa talle tähestikku või norsatab niisama nagu suur hüljes. No mida sa õnnetu hing siis peale hakkad?

Selle peale küsiksin ma, kas naised siis ei muutu peale aastatepikkust kooselu? Kas tõesti ei tule kunagi ette vingumist, süüdistamist, ründamist? Suhe on kahepoolne, kui üks pool on aastatega muutunud laisaks ludruks, siis on arvatavasti ka teine pool muutunud. Peab aga leidma endas jõudu edasi minna ja süstida ka oma kaaslasesse positiivsust!

Sa pead endale esitama mõned küsimused: Kas sa oled tihti pahas tujus? Kas sa jätad halvad asjad ja mälestused meelde ja mõtled neile ka hiljem? Kas oled ennast ümbritsevate inimeste suhtes kriitiline? Kas oled perfektsionist? Kas ütled tihemini „ei” kui „jah”?

Kui asjalood on nii, siis pead muutma oma negatiivset mustrit ellusuhtumisel.

Mida saad enda ja enda partneri täisväärtuslikuma ja positiivsema elu jaoks teha?

– Söö tervislikumalt! Terves kehas terve vaim. See on heaolu üks põhi aluseid.

– Maga piisavalt! Naine vajab korralikuks puhkuseks öösel 8 tundi und, mees 6 tundi.

– Tee füüsilist trenni. Sa ei pea selleks minema jõusaali, võta endale eesmärgiks näiteks iga päev rattaga 10 kilomeetrit sõita. See pole muuseas üldsegi palju.

– Tee iga päev midagi, mis paneks sind naeratama. Hoia seda naeratust! Tee neid tegevusi, mis sulle meeldivad, tegele oma hobidega või mine kohvikusse ning luba endale midagi head, kuula oma lemmikmuusikat, vaata lemmikfilmi, mine mullivanni! Tee mida iganes, mis su tuju tõstaks!

– Kui sul tulebki pähe negatiivne mõte, siis tee kiiresti midagi, mis selle ära viiks. Hästi aitab sport. Mine näiteks jooksma või tee kasvõi 25 kätekõverdust. Püüa negatiivne mõte maha matta.

– Suhtle ainult nende inimestega, kes on positiivsed ja rõõmsad. Kui peadki suhtlema ka pessimistlike inimestega, siis püüa nende negatiivsus kõrvust mööda lasta ja sellele pikemalt mitte peatuma jääda.

– Kui keegi teeb sulle komplimendi, siis rõõmusta selle üle ja jäta see meelde.

Kuidas aidata negatiivset partnerit?

– Kui sinu kaaslane on negatiivne, siis püüa teda aidata, selle asemel, et teda maha teha.

– Ära võta tema negatiivsust isiklikult.

– Pea meeles, et tema negatiivsus on tema probleem, mitte sinu!

– Kui su kaaslane ei reageeri sinu püüetele teda aidata, siis ära tee sellest liiga suurt probleemi.

– Suhtle positiivsete inimestega, kes aitavad sul taastada seda negatiivsust, mis tuleb sinu kaaslaselt.

– Kutsu oma kaaslane kord nädalas jalutama. Rääkige omavahel kasvõi lihtsatest teemadest- ilusast ilmast, toredatest juhtumistest jne.

– Julgusta teda proovima uusi asju ja tegevusi.

– Tunnusta teda! Kiida teda kui ta midagi hästi teeb!

– Kui asi käib üle sinu võimete, siis võiksite minna abielunõustamisse.