Teele: olen tervislikku toitumist õppinud kaheksa kuu vältel…

Teele: olen tervislikku toitumist õppinud kaheksa kuu vältel…

  Oeh, ma ei tea, kuidas teiega lood on, armsad buduaarikad, aga minul on küll kevad juba põue pugenud! Loodan, et teil ka. Linnud õues laulavad, päike paistab ja mida soojemalt päike paitama hakkab, seda tugevamalt on tunda läheneva suve hõngu. See annab ka palju võimalusi õues aktiivselt aega veeta. Selles artiklis kirjutan teile, mida uut sain teada Robert Noole koolitusel „Korrektne tervislik toitumine“ ja millise uue magustoidu enda jaoks avastanud olen. Samuti räägin teile, mida uut on mulle tänu Kristjanile ja Robertile toidukorvi sattunud.
 

Oeh, ma ei tea, kuidas teiega lood on, armsad buduaarikad, aga minul on küll kevad juba põue pugenud! Loodan, et teil ka. Linnud õues laulavad, päike paistab ja mida soojemalt päike paitama hakkab, seda tugevamalt on tunda läheneva suve hõngu. See annab ka palju võimalusi õues aktiivselt aega veeta.

Selles artiklis kirjutan teile, mida uut sain teada Robert Noole koolitusel „Korrektne tervislik toitumine“ ja millise uue magustoidu enda jaoks avastanud olen. Samuti räägin teile, mida uut on mulle tänu Kristjanile ja Robertile toidukorvi sattunud.

Tõenäoliselt need inimesed, kes on jälginud saadet „Tantsi tagumik trimmi“, kus Robert on toitumisnõustaja, on midagi kuulnud ka kookosrasvast. Hiljuti avastasin ka mina selle enda jaoks. Kookosrasva saab kasutada alates toiduvalmistamisest kuni nahahoolduseni välja. Kes rohkem huvi tunneb, saab internetiavarustest ennast ise täiendada. Mina kasutan seda näiteks hetkel oma ühe lemmikmagustoidu valmistamisel, milleks on „Raffaellod“. Kookoshelbed+kookosrasv – mudin näppude vahel sobivateks pallikesteks ja voilaa, imemaitsev magustoit ongi valmis. Kookoshelbeid meeldib mulle segada ka maitsestamata jogurti hulka – ülimalt kiire ja tervislik lahendus, kui aega napib. 

Kui ma mõtlen tagasi sügisele, siis olen enda jaoks teinud läbi suure muutuse toitumise vallas. Kui ma ise toona mõtlesin, et ma söön üpriski ’’puhtaid’’ asju, siis tegelikult ma ikka ei teadnud absoluutselt, mis asi ’’puhas’’ on. Ma olen tervislikku toitumist nii-öelda õppinud kaheksa kuu vältel. Kui varem, enne Buduaari programmi, mõtlesin vahel, et “nii, uuest nädalast hakkan tervislikult sööma“. Siis tegelikult need asjad ikka nii ei käi. Ei ole ikka sedasi, et tõused ühel hommikul voodist üles ja mõtled, et sööd rohkem puu- ja juurvilju ja oi kui tervislik see kõik on. Puuviljade puhul tasuks teinekord mõelda, kas kasutegur on ikka suurem kui kahjutegur, arvestades seda, millega neid pritsitud on ja kuidas kasvatatud. Tänu minu superägedale ja mõistvale treenerile Kristjanile ja Robertile, kelle koolitused on aidanud mul mõista, miks tehtud muudatused toitumises head on, mõtlen, kuidas ma sain varem süüa osasid asju, mida ma praegu eluilmaski ei ostaks. 

Sellega seoses tuli mulle hiljuti meelde üks seik ajast, mil käisin veel põhikoolis, ehk 6-7 aastat tagasi. Mäletan, et ütlesin isale, kes sõi õiget 82% Saaremaa võid, et miks sa sööd seda, seal on ju palju rohkem kaloreid, kui plastikkarbis olevates nii-öelda pehmetes võides. Ise pugisin hoolega light jogurtit ja mõtlesin, kui tervislikult ma ikka söön. Tegelikult on hoopis vastupidi. Praegu maal vanemate kodus käies haaran kaasa alati võimalikult palju kodus ise hoiustatud marju või muid hoidiseid. Eriti tore on muidugi see, kui isa teeb ise suitsusinki. Varem ei osanud ma sellest nii suuresti lugu pidada. 

Kui ma varem kirjutasin teile, et salatitele teen peale uhke hapukoore-majoneesikastme. Siis nüüdseks olen peaaegu täielikult välja tõrjunud majoneesi, seda lihtsalt sellepärast, et selle valmistamisel kasutatakse taimseid rasvu. Samuti on minu harjumused oluliselt muutunud toitude maitsestamisel. Kui varem olid minu ühtedeks lemmikmaitseaineteks näiteks Vegeta, kartuli- või lihamaitseaine, siis nüüd jällegi olen need peaaegu oma toidulaualt täiesti välja tõrjunud ja asendanud karri, tilli, kurkumiga jne. Uus avastus, mida Kristjan soovitas mulle tavalise soola asemel, on ka roosa sool. Tavalise valge soolaga võrreldes sisaldab roosa sool kordades rohkem mineraalaineid: kaalium, kaltsium, magneesium jne. Roosa värvuse annab soolale aga tema kõrgem rauasisaldus. Samuti uus avastus on Türgi jogurt, mille suurim erinevus seisneb selles, et 100 grammi kohta on seal 10% rasva. Üpriski paksu konsistentsiga, mistõttu segades seda teelusikatäie meega, saab taaskord kiire ja väga maitsva õhtusöögi näiteks.

Kõik ülalpool mainitud soovitused olen saanud Arctic Spordi treenerilt Kristjanilt ja Robertilt. Siinkohal soovitan kõigil, kes on mõelnud tervisliku toitumise peale, aga ei tea kust täpselt alustada, ära käia Roberti koolitusel. Usun, et nii mõnegi inimese jaoks võib see olla silmiavav kogemus. Informatsiooni koolituste toimumise kohta saab siit.

Samuti sai Robert äsja valmis oma uue eestikeelse kodulehe, mille leiab siit. Jällegi väga palju huvitavat lugemist ja igaüks leiab midagi, mida kõrva taha panna.

Eelmine nädal oli tore ka selle poolest, et minuga võttis ühendust Šivaya massaažisalongist Maret, kelle juures ma taas kehahoolduses hakkan käima. 

 

Kaal: 78,0

Tervitades

Teele