8 käsku tselluliidile!

Esialgu tundub, et tänapäevane meedia ja naisteajakirjad on tselluliidi-teema niivõrd ära leierdanud ning läbi ja lõhki ära seletanud, et peakirja lugedes tuleb enamikel ehk ette: „Oh, jälle see teema…“ Kuid see pole see mõttetu jutt.

Esialgu tundub, et tänapäevane meedia ja naisteajakirjad on tselluliidi-teema niivõrd ära leierdanud ning läbi ja lõhki ära seletanud, et peakirja lugedes tuleb enamikel ehk ette: „Oh, jälle see teema…“ Kuid see pole see mõttetu jutt.

Vaid siinkohal tooks välja 8 käsku tselluliidile (soovituslikku), et ennast ikka pimeda masendava ja jaheda sügisega ära ei unustaks ega käest laseks, et siis jälle kevade hakul justkui silmad avada ja võitlema hakata kõige selle liigsega, mis sügis ja talv meisse kogunud on.

1. Saada tselluliit trenni! Viimaste andmete järgi on lihastreening üks tähtsamaid komponente tselluliidivastases võitluses. See parandab figuuri ja keha koostist. Treening kiirendab ainevahetust, nii et ka pärast trenni jätkub kalorite intensiivsem põletamine. Lihastreening aitab hoida kaalu kontrolli all, sest lihaseid tuleb juurde. Pool kilo muskleid kulutab 35 lisakalorit tunnis, kuid rasv mitte ühtegi. Trenn kiirendab vere- ja lümfiringet ning nii saavad rakud rohkem hapnikku ja toitaineid, mis ühtlasi parandab ka naha toonust. Kuid seejuures ära unusta aeroobset treeningut, mis aitab rasvu põletada.

2. Ära himusta saiakesi, koogikesi, küpsiseid, hamburgereid, vorstikesi, ega muid „patuseid“ toite! Need sisaldavad rohkelt küllastunud rasvhappeid ning süsivesikuid. Sellised toidud põhjustavad organismis äkilise insuliinisööstu, mis paiskab liigse glükoosi rasvarakkudesse. Liigne suhkur põhjustab kollageeni kalestumist, muutes nahaalused mügarikud nähtavamaks. Küllastunud rasvad kinnituvad veresoonte seintele, häirides vereringet ja soodustades rasvumist.

3. Vali tervislikud toidud! Antioksüdantiderikkad puu- ja juurviljad jagavad ka nahale väärtuslikke toitaineid, mis soodustavad rakkude uuenemist. Kiudaineterohked täisteratooted hoiavad seedesüsteemi töökorras, aidates ära hoida vedelike kogunemist organismi ning takistavad nii tselluliidi moodustumist. Kasulikke oomega-3-rasvhappeid sisaldavad kalad, seemned ja pähklid aitavad hoida artereid puhtana, tõhustavad vereringet ning lisaks on need ka põletikuvastase toimega.

4. Ära napsita! Pärast mõnda klaasikest suureneb veres rasvade hulk, mis aeglustab vereringet, veri muutub paksuks, ega suuda enam nii kiiresti voolata. Alkohol soodustab vedelike kogunemist nahaalusesse rasvkoesse, mistõttu seal häirub normaalne ainevahetus. Kõigele lisaks väljutab alkohol organismist vedelikku, mis muudab naha kuivaks.

5. Ära suitseta! Suitsetamine pärsib sidekoe tugevuseks vajaliku C-vitamiini imendumist ja aktiivsust. Kapillaarid ummistuvad ning hapnik ja muud vajalikud toitained ei pääse enam naha aluskoesse. See eest seavad ennast naha alla mugavasti sisse jääkained, mis kitsikuse tõttu kudedest enam välja ei pääse.

6. Ära stressa! Närvipinged, pidev väsimus ja unehäired lausa meelitavad tselluliidi kohale. Kuidas? Tihtipeale kaasneb nende nähtustega ülesöömine ning neil hetkedel kipuvad loosi minema just kõige ohtlikumad toidud, mis on suured tselluliidisõbrad.

7. Leia endale hea kreem! Kreemid suudavad parandada naha välimust seda pehmendades ja toites. Asjatundjate väitel võib tõhusamat kasu oodata kreemidest, mis sisaldavad aminofülliini (võib aidata rasvarakke lagundada), centella aciatica ekstrakti ehk gotu kolat (suurendab uue kollageeni tootmist ja parandab naha elastsust) ning A-vitamiini derivaati, retanooli (kiirendab raku uuenemist ja kollageeni tootmist). Parima tulemuse saavutamiseks võiks kreemi nahale kanda masseerivate liigutustega kaks korda päevas ja kindlasti õhtul enne magama minekut, sest öösel organism puhkab ning aktiivainete mõju ja imendumine on parem. Korrapärane niisutamine muudab naha pehmemaks, vastupidavamaks ja hoiab seda kauem noorena. Korra nädalas võiks ka keha koorida. See eemaldab surnud naharakud ja loob kreemide imendumiseks parema pinna. Muuda naha niisutamine igapäevaseks harjumuseks.

8. Joo vett! Just puhas vesi aitab parandada ainevahetust. Mõõdukas vee tarbimine iga päev muudab naha ilusaks ja sildaks, vähendades ka apelsinikoort teatud piirkondades kehal. Kui oled harjunud gaseeritud karastusjookidega, siis pea väheke pausi või vähenda nende tarbimist (selle asemel oleks soovituslik suurendada vee tarbimist)

Päikest ja positiivset ellusuhtumist sügisesse!

 

Teele Tuul