NAISTELE: 3 eluohtlikku haigust, millest peaks teadlikum olema

NAISTELE: 3 eluohtlikku haigust, millest peaks teadlikum olema

Oma tervise eest tuleb hoolt kanda ja alustada tuleks juba täna, sest homme võib olla liiga hilja. Tervisliku eluviisiga inimesed on õnnelikumad ja nende immuunsussüsteem on tugevam ja organism suudab haigustega efektiivsemalt võidelda. Terves kehas terve vaim!  Kui aga haigustest rääkida, siis mis on need haigused, mis naisi tänapäeval kõige rohkem ohustavad? Ja kuidas vältida nendesse haigestumist? Sellest loe juba allpool! Kolm kõige riskantsemat haigust: 

Oma tervise eest tuleb hoolt kanda ja alustada tuleks juba täna, sest homme võib olla liiga hilja. Tervisliku eluviisiga inimesed on õnnelikumad ja nende immuunsussüsteem on tugevam ja organism suudab haigustega efektiivsemalt võidelda. Terves kehas terve vaim! 

Kui aga haigustest rääkida, siis mis on need haigused, mis naisi tänapäeval kõige rohkem ohustavad? Ja kuidas vältida nendesse haigestumist? Sellest loe juba allpool!

Kolm kõige riskantsemat haigust: 

1. Südamehaigused

Mis aitab seda ennetada:

– Loobu suitsetamisest

– Söö toitu, mis hoiab sinu kolesteroolitaseme normis (läätsed, täisteratooted, puuviljad, köögiviljad, kala, pähklid, semned). Väldi kiirtoitu, poolfabrikaate ja kõikvõimalikke tooteid, mis ei ole sinu tervisele kasulikud.

– Liigu rohkem. Päevas peaks vähemalt 30 minutit aktiivset tegevust olema ja siinkohal võiks tegu olla intensiivse treeninguga, mitte rahuliku jalutuskäiguga. Kardiotreeningud teevad südamele head ja näiteks jooksmine sobib suurepäraselt. 

– Vabane liigsetest kilodest. Ülekaal on südamele väga ohtlik ja koormab kõiki organeid. 

2. Vähk

Loe selle kohta, mis toidud võivad vähki põhjustada siin

Mis aitab seda ennetada:

– Loobu suitsetamisest

– Söö täisväärtuslikku toitu. Meditsiinialane doktor Cynara Coomer jagab foxnews.com portaalis infot selle kohta, millised toidud aitavad vähiteket ennetada. Seega tasuks neid oma menüüsse kindlasti rohkem lisada: tšillipipar ja jalapeno, avokaado, porgandid, linaseemned, küüslauk, roheline tee, rosmariin, merevetikas ja kurkum.

– Tee trenni. Regulaarne sportimine aitab erinevate uuringute kohaselt vähiteket ennetada kuni 50%.

– Ole päikesega ettevaatlik. Nahavähk on tänapäeva naiste seas üheks suurimaks murekohaks ning sellesse tuleks tõsiselt suhtuda. Kasuta alati päikesekaitsekreemi, väldi solaariumit ja käi regulaarselt kontrollis. 

3. Insult

Mis on insult:

Insult on järsku algav osaline ajutegevuse häire, mille põhjuseks on kahjustatud ajuosa verevoolu vähenemine või lakkamine. Ilma hapniku ja toitaineteta võivad närvirakud mõne minuti jooksul hukkuda või tugevasti kahjustuda.

Insuldi sümptomid e. haigustunnused sõltuvad kahjustuskolde asukohast ja suurusest ning võivad olla väga erinevad. Väga iseloomulik leid on ühe kehapoole (k. a. näopoole) halvatus ja tundehäire, kuid sellist tüüpilist leidu pole paljudel insuldihaigetel. Ka halvatuse ulatus võib olla väga erinev: täielikust liikumatusest kuni vähese nõrkuseni, mis väljendub ainult väsitavamate tegevuste juures. Parema kehapoole halvatusega koos võivad esineda kõnehäired. Haige ei pruugi mõista räägitavat ja/või ei suuda ise ennast kõnes väljendada. Vasaku kehapole halvatuse korral võib olla häiritud keha keskjoonest vasakule poole jääva ruumi adekvaatne tajumine. Vasakukäelistel võib kõnehäire esineda vasakpoolse halvatuse korral ja ruumitunnetuse häire parempoolse halvatuse korral.

Insuldi puhul võivad esineda veel neelamishäire, tasakaaluhäire, nägemishäire. Insuldipuhune nägemishäire ei ole prillide ega silmaoperatsiooniga korrigeeritav, sest kahjustatud on aju sees asuv nägemisaistinguid vastuvõttev ala, mitte silm.

Rasketel insuldi juhtudel esineb uimasus või koguni teadvusekaotus. Püsivat vaimsete võimete langust (dementsust) võib insult samuti põhjustada, eriti suur tõenäosus on korduvate insultide puhul.

Iga viies naine saab elu jooksul vähemalt ühe insuldi, mis tähendab, et selle ennetamisele tuleks rohkem tähelepanu pöörata.

Mis aitab seda ennetada:

– Sport. Aktiivne eluviis on oluline ja see aitab ennetada kõikvõimalikke haiguseid ja viiruseid. Liigu värskes õhus, leia aega intensiivsema tempoga treeninguteks vähemalt kahel korral nädalas.

– Loobu suitsetamisest. 

– Kui sa norskad, siis mine arsti juurde, sest sellel võib sügavam põhjus olla. Teadlaste sõnul on norskamisel ja insuldi saamisel omavaheline seos.

– Loobu limonaadi joomisest ja eelista puhast vett. Erinevad uuringud näitavad, et kui juua pikema ajaperioodi jooksul iga päev üks pudel limonaadi, suureneb risk insuldi saamiseks lausa 83%. Vee joomine aga ennetab seda.

– Ööpäevas ei tohiks magada rohkem kui kümme tundi. Jah, vahel kaua magamine ei tee midagi halba, ent sellest ei tohiks harjumus saada! Teadlased väidavad, et ööpäevas üle 10 tunni magamine suurendab insuldi saamise teket kuni 63%!

– Ära ignoreeri võimalikke sümptomeid! Valu rinnus, äkilised peavaluhood, uimasus, raskused hingamisega ja luksumine koos valuga rinnus võivad olla märgid sellest, et sa peaksid arsti juurde minema. 

Allikad: kliinikum.ee, care2.com, foxnews.com