Ole terve!

Kiire elutempo juures võib tekkida kergesti olukord, kus tervise heaolule lüüakse käega. Siin on väike meelespea hea tervise säilitamiseks.
Söö piisavalt juur- ja puuvilju!
Kehal on sügisel vaja suurt vitamiini- ja mineraalainete varu. Puu- ja juurvili on suurepärane antioksüdantide allikas. Neid on rohkelt C- ja E-vitamiini ning ka seleeni.

kadri@buduaar.ee



 Söö piisavalt juur- ja puuvilju!

Kehal on sügisel vaja suurt vitamiini- ja mineraalainete varu. Puu- ja juurvili on suurepärane antioksüdantide allikas. Neid on rohkelt C- ja E-vitamiini ning ka seleeni. Antioksüdandid on tervisele kasulikud sellepärast, et nad vähendavad südamehaigustesse nakatumise ohtu. Puu- ja juurviljadest saame ka kiudaineid, mis on vajalikud seedimisel.


 Maga piisavalt!

Organism vajab korralikuks toimimiseks und. Magage iga öö vähemalt 8 tundi. Väsinud inimene on halb keskenduja ning võib põhjustada ohtlikke olukordi liikluses. Väljapuhanud inimesel ei ole muret ka stressi ja depressiooniga.


 Joo 8 klaasi vett päevas!

Vesi on hea seedimisele ning nahale. Vesi tagab naha elastsuse. Kui sa ei soovi juua paljast vett, lisa sinna näiteks natuke mahla.


Tarbi mõõdukalt soola!

Keha vajab soolas sisalduvat naatriumi, kuid liigsel soola tarbimisel võivad tekkida mitmed haigused. Liigne soolatarbimine võib põhjustada näiteks kõrget vererõhku. Paras kogus päevaseks soolanormiks on üks teelusikatäis.


Rasvaseid ning suhkrurikkaid toite tarbi mõistlikult!

Peale soovimatute kilode võivad suhkrused ning rasvased toidud põhjustada ka hammaste haigusi. Rasvaste toitude liigne tarbimine võib põhjustada veresoonte ahenemist.

ära liialda alkoholiga!

Väike kogus alkoholi on organismile isegi tervislik, piiritus koguses alkoholi teeb organismile aga kõike muud kui head. Klaas veini, pits viina ning klaas õlut päevas on pigem tervislik kui kahjulik. Alkoholi normaalset kogust ületades võid teha halba vererõhule. Halvimal juhtul ähvardab sind südameinfarkt.


Hakka mittesuitsetajaks!

Pooled suitsetajad surevad juba keskeas. Kõige tuntumad suitsetajate haigused on kopsupõletik,  südamehaigused, rabandused, kopsuvähk, viljatus. Pealekauba muudab suitsetamine naha vanaks ja koledaks.


Ole iga päev füüsiliselt aktiivne!

Iga päev vähemalt 30 minutit trenni tagab teile hea tervise! Kui spordite regulaarselt, hoiate ära lisakilode tekkimise, liigestevalu ning palju muid probleeme. Liikumine teeb oleku värskeks ja tuju heaks. Kui teil pole võimalik trennis käia siis jookske, sõitke rattaga, tehke kiirkõndi vms.


Võta endale aega enda jaoks!

Peale kiiret ja väsitavat tööpäeva, võta endale aega enda jaoks, puhka. Käi soojas vannis ning luba endale midagi eriti isuäratavat. Tee lihase- ja hingamisharjutusi, kuula head muusikat.