Tarbid alkoholi? 4 fakti, mida sa teadma pead

Tarbid alkoholi? 4 fakti, mida sa teadma pead

Alkoholi tarbimine ei ole kasulik, ent mõistlikus koguses ei tee see ka midagi halba. Paraku kiputakse alkoholiga sageli liialdama ning tagajärjed pole sugugi meeldivad – halb enesetunne, piinlikkus ülemeelikus olekus tehtud tegude ees ning lisakilod, mis liigse alkoholi tarbimisega paratamatult kaasnevad.

Alkoholi tarbimine ei ole kasulik, ent mõistlikus koguses ei tee see ka midagi halba. Paraku kiputakse alkoholiga sageli liialdama ning tagajärjed pole sugugi meeldivad – halb enesetunne, piinlikkus ülemeelikus olekus tehtud tegude ees ning lisakilod, mis liigse alkoholi tarbimisega paratamatult kaasnevad.

Pikema perioodi jooksul alkoholi sage tarbimine mõjub tervisele laastavalt ning halvimal juhul võib asi lõppeda eluohtliku haigusega. Seega kõige targem on õppida oma alkoholi tarbimisega piiri pidama.

Kuidas tarbida alkoholi nii, et see sinu tervisele võimalikult vähe kahju teeks? Allpool on välja toodud 4 tõde, millest tuleks kinni pidada.

1. Korraga ei tohi liiga palju alkoholi juua

Organismil on palju lihtsam töödelda igal õhtul üks klaas veini kui terve veinipudel ühe õhtu jooksul. Kõik, mis me endale sisse joome ja sööme, tuleb organismil läbi töödelda ja maks ei pea vastu, kui liiga suur kogus alkoholi lühikese ajaperioodi jooksul ära juua. Üks pudel veini nädala jooksul õhtute peale ära jaotatuna ei ole kahjulik, ent kui see ühe õhtuga ära juua, teed sa oma tervisele halba.

2. Alkoholi joomise vahel tuleb ka vett juua

Alkohol viib organismist vett välja, mille tulemusena võib tekkida vedelikupuudus. Seega tasub alkoholi tarbides ka veeklaasi kõrval hoida. Enne magamaminekut joo kindlasti klaas vett ja hommikul esimese asjana veel üks klaas vett. Nii väldid dehüdratsiooni.

3. Tühja kõhuga ei tohi alkoholi tarbida

Enne alkoholi tarbimist tuleb kindlasti midagi süüa, tühja kõhuga alkohoolse joogi tarbimine mõjub organismile väga halvasti. Ka alkoholi tarbimise ajal võiks midagi kõrvale süüa – puuviljad, juustud, kuivatatud puuviljad, oliivid on hea idee.

4. Mäluaugu tekkimine on märk sellest, et sa ei suuda oma alkoholi tarbimist kontrollida

Kui sa oled eelmisel õhtul joonud alkoholi sellises koguses, et sul on mäluauk, siis see on suur ohumärk. See tähendab, et sa ei tunne oma alkoholi taluvuse piire ning peaksid mõneks ajaks ehk alkoholist üldse loobuma. Alkoholi joomise eesmärgiks ei tohi olla purju jäämine, pigem on see seltskondlik tegevus, mida tuleb osata nautida. Alkohol on tarkade inimeste jook.

Allikas: prevention.com