Kaal ei lange? Äkki aitab dieedipäevik

58 kommentaari
Kaal ei lange? Äkki aitab dieedipäevik

Ameerika ajakiri Preventive Medicine uuris välja, et inimesed, kes peavad igapäevast kaloripäevikut oma söökide ja jookide kohta, suudavad efektiivselt kaalu langetada. Jälgides inimeste kaalulangust, selgus, et need, kes panid kirja igapäevased joomised-söömised, suutsid kuue kuu jooksul kaks korda rohkem alla võtta kui need, kes ei pannud kaloreid kirja.

Unusta tundidepikkused trennid spordiklubis – sinu parimad dieediabimehed on pliiats ja paber.

On reede õhtu ja sa lähed sõpradega dringile. Enne kui endale olukorda teadvustad, oled kolme kokteili kõrvale ära näksinud kausitäie soolapähkleid. Nüüd on ots lahti tehtud ja tõenäoliselt järgneb sellele ka veel õhtusöök. Järgmisel hommikul ei ole su enesetunne just kiita – sa ei saagi aru, kas põhjus on liigses alkoholis, pikaleveninud õhtus või toidus, mida sai pool ööd mugitud. Õnneks taastub su noor keha sellest kirevast õhtust ja suure tõenäosusega ootab ka laupäeva õhtul sind ees analoogiline ebatervislik programm. Pärast seda kõike mõtled sa pühapäeval, et nüüd alustad tervisliku eluviisiga ning nende nädalalõpu lisakalorite hävitamisega… kuni järgmise korrani. Kas sa üldse tead, palju selline nädalavahetus sulle maksma läks? Jah, rahaliselt saad sa seda oma pangakontolt järele vaadata, aga kalorid?

Ameerika ajakiri Preventive Medicine uuris välja, et inimesed, kes peavad igapäevast kaloripäevikut oma söökide ja jookide kohta, suudavad efektiivselt kaalu langetada. Jälgides inimeste kaalulangust, selgus, et need, kes panid kirja igapäevased joomised-söömised, suutsid kuue kuu jooksul kaks korda rohkem alla võtta kui need, kes ei pannud kaloreid kirja. “Dieedipäevikutest võib olla palju kasu, et jälgida oma toitumisharjumusi,“ räägib doktor Jessica Wilson. “Inimesed jälgivad end rohkem siis, kui nad peavad kõik kirja panema. Kui vaatad päevikusse ja näed, mida sa söönud oled, on sul ka kergem aru saada, kuidas mingi toit sulle mõjub, mida tuleks vähendada ja mis on dieedist puudu.“

Päevikust on kasu igal juhul
Dieedipäeviku pidamise kõige suurem väärtus on see, et sa ei pea mitte midagi selle eest maksma ning mis peamine, enamikul juhtudest see ka toimib. Sul on võimalik kõik oma kalorid salvestada, et oma õnnestunud päeva üle rõõmu ja uhkust tunda, või siis vastupidi, lisakaloreid tähele panna ja sellest oma järeldused teha. Sa saad jälgida, palju sa tarbid nädalas keskmisel alkoholi ning kas sinu toitumine on toitainete ja vitamiinide osas tasakaalus. Enamgi veel, kui sul tekivad mõned tervisehädad või allergiad, võib sinu toitumispäevikust suur abi olla, et põhjustele jälile jõuda.

Ole täpne
Kui plaanid kasutada mõne toitumisspetsialisti abi, siis tasuks ette vastuvõtule minekut nädal aega päevikut pidada, mille spetsialistile ette näidata saad. See aitab tal sulle parimat nõu anda. Teinekord erineb inimeste nädalalõppude ja tööpäevade toitumine ja elustiil sedavõrd, et võib-olla tulebki vaid nädalalõppude toitumist muuta ja kõik saab korda.

Ole päevikupidamises nii täpne kui võimalik.
Ära usalda oma mälu, et panna toitumist kirja vaid paar korda päevas. Dieedipäevik võiks olla kogu aeg sul käekotis, et ka kõik väiksed näksimised kirja saaks. Kui sa ei saa päevikut kaasa võtta, siis pane ikkagi iga amps ja lonks kirja – kas või paberitükile, kust saad andmed hiljem päevikusse kanda. Mõnikord ongi just väiksed näksimised põhjuseks, miks su kaal tõuseb.

21 päeva muudab su elu
Kogu dieedipäeviku pidamise mõte on teadlikkuse tõstmine, et sa oleksid kursis kõikide oma head ja halbade toitumisharjumustega. Oluline on olla enda vastu aus, sest siin ei peta sa kedagi peale iseenda. Dieedipäeviku pideva jälgimise juurde hakkab kuuluma ka see, et kui oled päeval rohkem söönud, siis ei taha sa õhtul enam nii palju süüa, kuna näed, et päeva kalorite kogus on täis saanud. Või lähed ja teed ühe pika õhtuse jalutuskäigu, et liigselt söödud toitu kiiremini seedida. Kusjuures, sa ei pea nende mõtete ja soovide nimel üldse palju vaeva nägema, need mõtted tulevad su pähe ise, kui näed päevikus liigseid tarbitud kaloreid. Väidetavalt harjub inimene iga muutusega 21 päeva jooksul, seega ei pea sa igavesti dieedipäevikut pidama ning kui oled tubli tüdruk olnud, siis harjub su keha uue toitumisharjumustega 21 päevaga.

Buduaar Shopping